בעלי מקצועדברים בשם אומרםסביבה וקהילה

כיצד בעלי עסקים יכולים למצות את הזכויות המגיעות להם? עמותת מתייעלים

כיצד בעלי עסקים יכולים למצות את הזכויות המגיעות להם?

עמותת מתייעלים, שימוש חופשי

ראיון עם עו"ד נועה טלבי, מאת עמותת מתייעלים:
כל עסק יושב תחת עירייה או רשות מקומית מסויימת ולכן לעסק יש זכויות וחובות אל מול מגוון מחלקות השייכות לרשות המקומית ממחלקות הארנונה, הועדה המקומית לתכנון ובניה ורשות הרישוי שמעניקה רישוי לעסקים.

בניגוד לזכויות עובדים שלגביהם יש יריעה רחבה של מקורות מידע רבים הנגישים לכל באינטרנט, כאן אין מידע מונגש הנוגע לזכויות עסקים.

מדוע זה כך?

אחת הסיבות היא עניין תרבותי, בעלי עסקים נתפסים היסטורית כבעלי הון, רווחיים, בניגוד לעובד השכיר הבודד שנתפס כמי שיש להגן על זכויותיו אל מול המעסיק בעל הכוח.
במציאות זה לא כך, מרבית העסקים בישראל הם עסקים קטנים וקטנים מאוד.

עו"ד נועה נותנת דוגמא למצב די שכיח של דיסאינפורמציה, במסגרתו נכסים המוצעים למכירה כנכסים עסקיים, חסרים בפועל את ההיתרים הרלוונטיים מהרשויות. לכן, בטרם רכישת נכס לטובת הקמת עסק, עליכם לגשת לעירייה ולבקש לקבל את תיק הבניין, להבין את שימושי העסק, האם קיימות חריגות בניה וכו'.

לאחר מכן, יש לגשת למחלקת הארנונה ולהבין את תשלום הארנונה הנדרש עבור הנכס.

במצב שבו עובד מקיים עסק מתוך ביתו, לדוגמא משרד עורכי דין, הארנונה תחולק כך שהחלק שמשמש למגורים יהיה בתעריף מגורים והחלק שמשמש כעסק יהיה בתעריף עסקי, שהוא גבוה יותר מתעריף מגורים.

בישראל קיימות 257 רשויות מקומיות, הרשויות המקומיות יכולות להיות ערים או מחוזות, כמו למשל עמק חפר שמאגדת מספר ישובים בתוכה.

מדובר בכמות גבוהה מאוד של רשויות, שמתנהלות בנפרד כלפי העסקים הקיימים בתוכן, במידה ומדובר ברשת שיש לה כמה עסקים ברחבי הארץ, כמו לדוגמא חברת השכרת רכב, היא צריכה להתנהל עם מספר רב של רשויות וראשי מועצות שפועלים בצורה שונה והדבר מקשה מאוד על ההתנהלות של רשתות ועסקים.

בתקופה האחרונה, עו"ד נועה מספרת, שחל שינוי תודעתי כלפי העסקים, כך שכיום כולם מעודדים את העסקים הישראליים, גאים בהם, רוצים בהצלחתם ומבינים כי הצלחה של העסקים הישראליים הקטנים היא הצלחה של כל המשק.

גם שינויים רגולטוריים חלו בתקופה האחרונה כדי לתמוך בעסקים מקומיים, כך שבהחלט יש מקום לאופטימיות ושיקום של העסקים המקומיים בשנה הקרובה בתמיכה של הממשלה והרשויות המקומיות.

הכתבה מבוססת על פרק הפודקאסט של עמותת מתייעלים, לקישור לפרק: >>
https://anchor.fm/mityaalim/episodes/–eq01fl

עמותת מתייעלים פועלת להנגיש ידע כלים וכישורים פיננסיים בצורה פשוטה וקלילה כדי שהידע הפיננסי יגיע לכולם.

הרווחים כולם מועברים למלגות לסטודנטים, המטרה שלנו היא לקדם את הקהילה ולקדם אתכם.

מוזמנים להיכנס לאתר שלנו ולבחור בכל אחד מהשירותים שאנחנו מציעים כדי לעזור לציבור או סתם לעקוב וללמוד.

ניתן לתאם ראיון בתיאום מראש.

לפרטים נוספים:
עדי לסקר
לסקר את יעקב – תקשורת
052-3262993
03-7563215
adi@laskaryaacov.co.il

הראה עוד
Close