טיפוליםניו אייג'

כסף, עבודה.

חופש פסח. יש בו משהו נעים, ביציאה מהשגרה. הכל לאט יותר, חופשתי. ויש גם הוצאות הנלוות לתקופה הזו, שבה הילדים בחופש ואנחנו איתם. והעסקים איטיים, ולנו העצמאים זה קצת מבהיל. כי מה יהיה ביום שהחופש יגמר ושוב יתחיל המירוץ המשוגע? ורד פלד ממרכז "פתח למחשבה" (מרכז לשיטת העבודה של ביירון קייטי) פתחה בלוג חדש שנקרא: "פותחת ת'כספת", שבה היא שואלת את עצמה שאלות על כסף  בפורמט "העבודה". קבלו:

[ורד פלד]

אני חייבת לייצר עוד כסף עכשיו

מכירים את הימים האלה שבהם הכול נוחת עליכם בבת אחת : האוטו מתקלקל ודורש תיקון בכמה אלפי שקלים,מכונת הכביסה או המקרר שובק חיים בדיוק בסמוך לכך .מישהו שחייב לכם כסף נקלע לקשיים ומעכב את התשלום או שסתם נכנסתם לחודש שבו יש לכם מינוס שמרקיע שחקים ומפחיד אפילו אתכם.אם אין לכם ימים כאלה אז אתם ברי מזל ותגידו קודם כל תודה ותנסו לחשוב מה הם הימים שבהם אתם נלחצים מאיזשהו חוסר עכשווי או עתידי של כסף כי כצאצאים לעם היהודי כנראה זה חבוי בכולנו ודרך אגב ממש לא רק בנו.

בימים שכאלה מעבר ללחץ הגואה בחזה ולמועקה הכבדה המתפשטת באזור. אצל רבים מהאנשים אני מגלה כולל אצלי עולה המחשבה שאני חייבת לייצר עוד כסף עכשיו במיידי. על פניו זו לא מחשבה שלילית אם יש בכלל מושג כזה מחשבה שלילית אבל גיליתי ככל שחקרתי את המחשבה הזו שבניגוד למה שחשבתי בעבר שהמחשבה הזו נוסכת בי המון מוטיבציה ומניעה אותי לפעולה. גיליתי שכאשר אני שואלת לגביה שאלות ואט אט מפסיקה להאמין לה בכזו קנאות שיעית. מה שקורה הוא שרמת העשייה שלי עולה פלאים ומתוך העשייה המרובה הזו מן הסתם מיוצר כסף.בקיצור השורה התחתונה מהחיים שלי היא שככל שאני מאמינה למחשבה הזו פחות אני מצליחה לייצר כסף יותר מהר (וכשאני מדברת על לייצר כסף אני לא מתכוונת להדפסת כסף או זיוף שטרות וכו' למען הסר ספק).אני יודעת שזה נשמע לכם הפוך על הפוך אולי אפילו הזוי אבל אם אתם באמת לחוצים ובאמת חייבים לייצר כסף במיידי זה יותר זול לקרוא את התהליך שאני משתפת אתכם כאן מאשר לשתות אלכוהול לאכול משהו לעשן סיגריה או כל פעולה אחרת שעוזרת לכם להקהות את הלחץ בחזה אבל כנראה לא מייצרת לכם עוד כסף בטוח לא עכשיו…אז קדימה חברים אין לכם מה להפסיד בטוח !!! אולי אפילו במקרה תרוויחו אז שווה לא?

אני צוללת איתכם ישר לשאלות שאני שואלת את עצמי במקרה כזה ומשתפת אתכם בתשובותיי ממליצה לכם תוך כדי קריאה לפני שאתם קוראים את התשובה שלי לשאול את עצמכם את השאלות לענות לעצמכם בלב, בקול (תיזהרו רק שהשכנים לא ישמעו ויחשבו שהשתגעתם) או בכתב (שזו האופציה הכי טובה דרך אגב) ורק אחר כך לקרוא את התשובה שלי ולראות אם זה מחדד לכם משהו בתשובה שלכם מוסיף לכם משהו ואם יש משהו בתשובות שלי שאתם אינכם מתחברים אליו זה בסדר גמור אלה התשובות שלי והמטרה שלכם בחיים האלה (לפני שהעולם הזה גרם לנו לחשוב אחרת) היא למצוא את התשובות שלכם לעצמכם.

אז קדימה לעבודה…..

האם זאת האמת שאני חייבת לייצר עוד כסף עכשיו?

כן לגמרי אני רואה את הסכומים בשורת היתרות בבנק ,יודעת טוב מאוד מה הן ההוצאות העתידיות יודעת מה הן היכולות של האנשים סביבי. מסתכלת שוב ימינה שוב שמאלה מצפה שאיזו שקית מן בצורת שקלים או ירוקים (מה שאלוהים ישלח לי אני באמת לא קטנונית) תנחת עליי מן השמיים וכשהשמיים מעליי נשארים כחולים ומקסימים אבל לא מנחיתים עליי שום שקית מן אני מבינה שכן זוהי האמת : אני חייבת לייצר עוד כסף עכשיו ולצערי בניגוד לעוגות, מאכלים אחרים ודברים נוספים שיש לגבי הייצור שלהם מתכונים מדויקים אני עוד לא מצאתי מתכון מדויק ברמת המילימטר שעובד כל פעם שמשתמשים בו לייצור כסף אם למישהו מכם יש כזה אז תשלחו לנו אותו (מבטיחה לפרסם לכולם) או לפחות תסדרו לכולנו איזה מינק חודשי נחמד מכם…..

האם אני יכולה לדעת בוודאות שזו האמת שאני חייבת לייצר עוד כסף עכשיו?

אני מניחה שגם אם לא אייצר אפילו שקל אחד בחמישים השנים הקרובות אני אוכל להמשיך לנשום,מאמינה שהמשפחה והחברים שלי לא ישאירו אותי רעבה ומן הסתם לא יתנו לי לגור ברחוב ויאספו אותי אל ביתם.אז כנראה שאני לא באמת חייבת לייצר עוד כסף עכשיו.סביר להניח שאם אני רוצה לשמור על רמת החיים הנוכחית שלי אני צריכה לייצר עוד כסף עכשיו או בעתיד הקרוב מאוד אבל עם זאת אני כנראה לא חייבת כי אוכל להמשיך לשרוד כנראה עד סוף ימיי גם אם לא אייצר שקל נוסף. ההבנה הזו פתאום שאני חייבת לייצר רק בשביל לשמור על רמת חיים מסוימת שלאו דווקא או די בטוח לא מספקת לי איכות חיים גבוהה.מאפשרת לי לנשום לרגע לעצור,להפסיק את המרוץ והמתח.להפסיק להילחץ לשנייה ותזכרו מה שאני אומרת לחץ זה לא משהו שעוזר לייצר עוד כסף.זה כמו בזוגיות כשאנחנו לחוצים למצוא זוגיות היא בדרך כלל תתמהמה מלהגיע אבל דווקא כאשר אנחנו רגועים ונהנים מהחיים שלנו כפי שהם גם ללא זוגיות אם זה המצב כרגע פתאום כל העולם ואשתו רוצים אותנו ומתחילים איתנו.אז תנשמו יחד איתי עמוק ותירגעו אני לא יכולה לדעת בוודאות שזו האמת שאני חייבת לייצר עוד כסף עכשיו.אני רוצה לייצר עוד כסף עכשיו אני בוחרת לייצר עוד כסף עכשיו על מנת לשמר את רמת החיים שלי וזה נשמע כבר לגמרי אחרת ומאפשר לראש להיות יצירתי ולפצוח בסדרת רעיונות שיוכלו לייצר לכם עוד כסף ומהר ומה שכתבתי עכשיו זו לא מדע בדיוני זה באמת מה שקרה לי פעמים רבות כשחקרתי את המחשבה הזאת.

כיצד אני מגיבה כאשר אני מאמינה למחשבה שאני חייבת לייצר עוד כסף עכשיו ? (וכן לפני שאתם ממשיכים לקרוא את התשובה שלי תעצרו עם עצמכם שנייה ותשאלו את עצמכם את השאלה הזאת ותתנו לעצמכם את התשובה שלכם ).

אני קודם כל מרגישה לחוצה פחד,ממש מרגישה את הלחץ מתפשט לי במעלה הגרון ועולה למעלה לכיוון הראש.אני מרגישה שבליל של מחשבות מפחידות מתקיף אותי ומסתער עליי מכל עבר ממש כמו להקת עטלפים מאוד מפחידה:

לא יהיה לך כסף לאכול, תביאי את הילדים שלך למצב קשה, תצטרכי להיות תלויה באחרים כל הזמן,את לא אחראית, את כישלון ,את יודעת רק לדבר יפה אבל לא באמת יודעת לעשות משהו בקיצור עם סט של כאלה מחשבות מפחידות ומקטינות שתוקפות מכול כיוון אני מרגישה שכיסא חשמלי באותם רגעים נראה אופציה מרגיעה כמו בערך כורסת מסז' מפנקת.

כאשר אני מאמינה למחשבה הזו שאני חייבת לייצר עוד כסף עכשיו אני מרגישה את הלב שלי דופק בעוצמה, מרגישה לחץ ברכות.באותו הרגע עולות בראשי כל התמונות של כל הדברים שניסיתי בחיי ולא הצליחו לי . החל מהמגדל שהתמוטט לי בגן בגיל חמש וכלה בסדנא שמאוד רציתי שתצליח ואף אחד לא נרשם אליה.ממש קשה לי לנשום ברגעים כאלה אני מרגישה חלשה,חשה חולשה.מרגישה שאני צריכה לנוח מתחשק לי להיכנס למיטה מתחת לפוך להיעלם ולא לעשות כלום עד ששקית מלאה בכסף תחכה לי ליד דלת הכניסה לבית.

כאשר אני מאמינה למחשבה הזו אני לא מסוגלת לראות את כל הכספים שהצלחתי להרוויח בחיי את כל אותן עשרות סדנאות שכן הצליחו והגיעו אליהם הרבה אנשים שגם שילמו (אני לא מדברת על כל מיני סדנאות שעשיתי בחינם ולא מרצון של תרומה).אני לא מסוגלת לראות את כל הרגעים בעברי בהם נקלעתי למצב דומה ולראות איך הבריקו במוחי רעיונות יצירתיים שייצרו לי הרבה כסף באותם רגעים.

כאשר אני מאמינה למחשבה הזו זה נראה לי שרוב הזמן של חיי אני נמצאת במצב שבו אני חייבת לייצר עוד כסף עכשיו ואני לא מסוגלת לראות את המציאות האובייקטיבית כפי שהיא שזה רק החלק הקטן של הזמן בחיי הרגעים האלה וגם הוא לא ממש מצב של חובה אלא רצון ובחירה לחיות ברמת חיים מסוימת (ואחת החוויות המכוננות בחיי הייתה בילוי של יום שלם עם הומלסים גיליתי שבאמת כל אדם יכול לשרוד בלי כסף זו הייתה חוויה מאוד משחררת).

כאשר אני מאמינה למחשבה הזאת שאני חייבת לייצר עוד כסף עכשיו אני מתייחסת לאנשים שסביבי באותם רגעים ככספומטים פוטנציאליים ,וחושבת בעיקר איך אני יכולה לייצר מהם עוד כסף עכשיו, אני לא נהנית מהמפגש עם אנשים כאשר אני בחוויה כזו (למרות שהדבר שאני הכי אוהבת בחיי זה להיפגש עם אנשים ולשוחח איתם).

כאשר אני מאמינה למחשבה הזו אני לא מסוגלת ליהנות מכל הדברים הקטנים הקסומים והנעימים שנמצאים בחיי כרגע: הפרחים היפים שבשדה, האוכל הטעים שמונח בצלחת לפניי, השיר היפה שמתנגן ברקע.כאשר אני מאמינה למחשבה הזו אני לא באמת כאן לא באמת נוכחת.וזה גורם לי להרגיש מאוד לבד ובודד.

אז מה אני מרוויחה מלהאמין במחשבה הזאת שאני חייבת לייצר עוד כסף עכשיו ,אם היא עושה לי כל כך רע מדוע בעצם אני ממשיכה להאמין בה בהנחה שאני לא מזוכיסטית (וצר לי לאכזב אתכם בניגוד אולי למה שחשבתם אנחנו בני האדם לא יצורים מזוכיסטים אם אנחנו מאמינים למשהו שעושה לנו רע כנראה שאנחנו גם נהנים שם ממשהו).

כאשר אני מאמינה למחשבה הזו אני מאפשרת לעצמי להיות בכזה לחץ שבסופו של דבר מאפשר לי את מה שאני רוצה באמת להיכנס למיטה ולנוח (אז אולי אפשר לעשות את זה בלי הלחץ? מה אתם אומרים אם בסופו של דבר אני מגיעה לאותה התוצאה לא עדיף לעשות את זה פשוט בלי לחץ?).כאשר אני מאמינה למחשבה הזאת אני יכולה לרחם על עצמי שאני במצב קשה עכשיו וכו' ומתוך כך גם לגרום לאנשים אחרים לרחם עליי ולעזור לי ואז אני לא צריכה להתאמץ אנשים אחרים עוזרים לי לגייס את הכסף וכאשר אני מאמינה למחשבה הזו ומרחמת על עצמי גם הרבה אנשים סביבי מנסים לעודד אותי ונואמים לי את הנאומים שאני (ונראה לי שכולנו) כל כך אוהבת לשמוע עד כמה אני מוצלחת ומזכירים לי את כל הדברים המופלאים והמדהימים שעשיתי בקיצור המחשבה הזו מאפשרת לי לקבל טפיחה רצינית חמה ומלטפת וכמובן מענגת לאגו שלי!!!

אבל כבר הבנתי שעם כל הכבוד לעינוג האגו שלי המחשבה הזו מביאה בסה"כ לחיים שלי מתח ולחץ ולא אושר ושלווה אז…

מי אני אהיה ללא המחשבה הזאת שאני חייבת לייצר עוד כסף עכשיו?

אני אהיה מישהי שקודם כל נושמת בשקט בהנאה ועמוק.מישהי שיושבת ושותה את כוס המשקה שלה (תה עם חלב לא דרינק אל תדאגו בכל זאת חמש לפנות בוקר עכשיו…) בשקט ובשלווה.מישהי שבאמת נמצאת כאן,על הכיסא שבו היא יושבת ולא משוטטת במקומות אחרים מישהי שמסוגלת לשנייה לנוח וזה אפילו מרגיש לה נעים ולא נעים לה להודות כפולנייה שזה אפילו מרגיש לה בסדר.

ללא המחשבה שאני חייבת לייצר עוד כסף עכשיו אני מסוגלת לעשות המון דברים שאני אוהבת כמו לכתוב ,לצייר לקרוא ועוד כל מיני דברים אחרים שכשאני מסכמת סכומי הכנסות בחיי הביאו לי הרבה פעמים סכומי כסף נכבדים (הפעולות האלה..כן כן הכתיבה הקריאה והאומנות).גיליתי שכאשר אני כותבת או מתעסקת בכל פעולה יצירתית אחרת עולים בי רעיונות עסקיים מופלאים…בכלל אני חושבת שזה חלק מהתהליך המסווה של להפוך אותנו לעבדים של הסיסטם זה שכבר בגיל חמש מתחילים להוריד בבתי הספר את הפעילות היצירתית שלנו למינימום.

ללא המחשבה שאני חייבת לייצר עוד כסף עכשיו ממש מתחשק לי לצאת מהבית ומהמיטה ולהיפגש עם אנשים ולדבר איתם עם חברים שלי בני משפחה וגם עם לקוחות שלי.

ללא המחשבה הזו אני רואה את עצמי פשוט עושה ועושה עוד פעולות ועוד סדנאות.ללא המחשבה הזו אני זזה אני בתנועה ולא משותקת וקפואה.ואני אגלה לכם סוד כסף הוא משהו שחייב להיות בתנועה הוא לא אוהב להיות משותק והוא לא נמשך לאנשים משותקים (ואני חלילה לא מתכוונת במובן הפיזי רוב האנשים המשותקים שפגשתי בחיי היו האנשים הכי פעילים והכי תנועתיים בעשייה שלהם שפגשתי מעולם).

ללא המחשבה אני לרגע לא מרגישה שאני חייבת עוד כסף כרגע . ללא המחשבה הכול בסדר עכשיו ברגע זה….

השלב השני בתהליך הוא ההיפוכים:

" אני לא חייבת לייצר עוד כסף עכשיו":

1. אני אמשיך לנשום לאכול ולישון תחת קורת גג גם אם לא ייצר עוד שקל בחיי.אז אני ממש לא חייבת.

2. אני יכולה לבקש מהמשפחה שלי או מחברים שלי או מכל מיני אנשים שאני עזרתי להם בחיי במצבים דומים או בכלל שיעזרו לי כספית עד שאייצר עוד כסף.כך שאני לא ממש חייבת לייצר עוד כסף עכשיו וגם ברור לי שאם אבקש אותם אנשים יעזרו לי בשמחה.

3. אני מבינה שהדבר שאני הכי צריכה עכשיו זה להירגע ולקבל את המציאות כפי שהיא כרגע והמציאות בשנייה זו היא שאני לא חייבת לייצר עוד כסף עכשיו פשוט מכיוון שבשנייה זו אני לא מייצרת שום שקל (וגם זה לא ממש נכון כי ממש ברור לי שהכתיבה הספציפית הזאת שאני עושה עכשיו תייצר לי עוד כסף ואפילו לא תוך יותר מדי זמן)

היקום חייב לייצר לי עוד כסף עכשיו ואני אוהבת לרשום זאת בניסוח יותר מדויק עבורי: היקום מייצר לי כבר עכשיו בימים האחרונים וכבר ברגעים אלה עוד כסף.

1. אני רואה שרק בימים האחרונים הגיעו אליי סכומי כסף בכל מיני צורות כספים שהיו חייבים לי מתנות וכו'.

2. אני פותחת את הארנק ורואה שיש בו כסף כרגע כסף מזומן ואפילו שיקים להפקדה.

3. כל מיני אנשים מציעים לי שיתופי פעולה ,הצטרפות לפרויקטים משותפים ואפילו ממש הצעות עבודה ואני זאת שברוב המקרים מסרבת אבל אני יכולה לראות כמה אפשרויות ואופציות היקום שלח אלי בזמן האחרון וממשיך לשלוח אליי ואני רק צריכה לבחור.

אז שיהיה לכם יום טוב בלי הרבה מחשבות מלחיצות כי בסופו של דבר זה מה שיביא לכם הרבה כסף הכי מהר ואל תאמינו לי תנסו בעצמכם.

ביום רביעי ה-23.4 בשעה 21:00 ורד מקיימת הרצאה אינטרנטית (וובינר) שבו היא מתכוונת ללמד אותך כיצד להפסיק להאמין לכל המחשבות שמונעות ממך לעשות כסף. לא לפספס. לא תהיה הקלטה. במהלך ההרצאה היא מגרילה שני פרסים. הנה הקישור.

הראה עוד

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close