השימושון

ללמוד לצייר עם חמי בר-אור

אני פשוט חושב שלרצות לרשום זה כמו לרצות לשיר. זה דחף פנימי עמוק ביותר, תגובה לעצם החיים…"(אביגדור אריכא)

איך אפשר ללמוד ציור? האם כל אחד יכול לצייר? ואיך אפשר ללמד ציור?
ציור הוא דחף. הוא נביעה פנימית. יש איזו אנרגיה ראשונית שדוחפת אותנו לרצות להתנסות בציור. לא פעם מתקשר אלי תלמיד חדש ואומר לי " מעולם לא נגעתי בדף ועפרון אבל אני רוצה לנסות". ואז צריך למצוא את נקודת ההתחלה . להניח יסודות שיאפשרו לו להבין את מלאכת הציור. למצוא עוגנים ראשוניים לבנייה של שפה ציורית, לפיתוח של דיבור אישי דרך קו, כתם, קומפוזיציה וצבע.

ועם זאת ציור הוא גם פרקטיקה, הוא מקצוע, יש שלל כלי עזר ומגוון טקטיקות ציוריות הניתנות ללמידה וליישום. ציור הוא מיומנות נרכשת הדורשת אימון. אני מאמין שכל אחד יכול ללמוד לצייר, ובאמצעות הדרכה מתאימה ואימון מתמיד ניתן לשפר את המיומנות הציורית של כל אדם.

מה לומדים?
שיעורי הציור והרישום שאני מלמד מיועדים למתחילים ולמתקדמים כאחד. בשיעורים נלמד טכניקות רישום בסיסיות ועד לשיטות מורכבות ומתקדמות. נלמד לבנות רישום מהתבוננות באמצעות עפרון, פחם, רישום במחיקה, רישום מהיר, רישום בפחם וגיר לבן, פסטלים צבעוניים, רישום דיו ועוד. נקיים ערבי רישום מודל, נלמד כיצד לבנות פורטרט ופורטרט עצמי, נצייר בחוץ, בנוף, ונתנסה בהרכבת קומפוזיציה ופרספקטיבה.
כמו כן נעסוק ציור בצבע – יסודות הבנת הפעולה בצבע, יצירת הקומפוזיציה הצבעונית. הכנת משטח הציור – ממתיחת הבד ועד הציור המוגמר. נעבוד בשמן, אקריליק ואקוורל.
כמו כן ניתן להצטרף כדי להכין תיק עבודות לבתי ספר גבוהים לעיצוב ואומנות, בהנחיה אישית או קבוצתית ממוקדת ומקצועית לכל מחלקות האומנות ומחלקות העיצוב השונות בכל בתי הספר הגבוהים לאמנות ועיצוב.
השיעור מתקיים בקבוצות קטנות,באווירה שלווה ונעימה, בלב פרדס חנה.
יחס אישי לכל תלמיד המאפשר התקדמות בקצב אישי ופיתוח שפתו הציורית.

מי אני?
שמי חמי בר-אור. סיימתי את לימודי במחלקה לאומנות בבצלאל בשנת 2005 ומאז אני פועל בשדה האמנות הישראלית, יוצר ,מציג ומלמד. לפני שנה בערך עברתי לאזור ואני מתגורר כיום בחריש. אני עוסק בעיקר בציור וברישום נוף, ריאליסטי ומבוים כאחד.
עבודות שלי ניתן לראות כאן , בגלריה של עבודות שלי שהעליתי לרשת וגם כאן , באתר הבית של הגלריה איתה אני עובד.

קצת על הציורים שלי עצמם –
"שפת הציור של חמי בר-אור נטועה עמוק בתולדות הציור והאמנות. הוא פוסע בדרכם של אמני הברוק והציור הרומנטי. ציור מסורתי סיזיפי הדורש חודשים של עבודה. בר-אור נשען על תצלומים שהוא עצמו מצלם באתרים, או מתבסס על התבוננות ארוכה ולמידה של המתרחש….חמי בר-אור הוא סוג של צייר חורבות עכשווי, המצייר את חורבות ההווה. המבט שלו הוא מבט ביקורתי… אצל חמי בר- אור היציאה אל שדות נפט נטושים, אל מקומות שיש בהם עקבות תעשייתיים, בין בתהליך בנייה ובין בתהליך של התפרקות והרס, מוביל להתרחקות מהתרבות, למסע עומק פסיכולוגי, להצמחה של משהו קדמון, מסוכן ומאיים…בר-אור מצייר אזורים חקלאיים עד לא מכבר שהגיעה שעתם לשנות ייעוד. וכך באמצע שדה מונחים לוחות בטון לבניית מחלף, בשדה עם אסם ישן נראים סימני עבודות הכנה לכביש, ויש גם חורבה ליד גשר בטון וכלב בודד קשור למלונה. על הציורים רובץ בכל כובדו איזה שקט מתוח, כאילו חדלה לפתע נגינה שלא שמנו לבנו אליה כל עוד התנגנה, ואנו חשים פתאום בסמיכותו של השקט… "
(מתוך טקסט שכתבה האוצרת מוניקה לביא לתערוכה האחרונה שלי).

ניתן לבוא לשיעור ניסיון ללא תשלום! אשמח לראותכם!
לפרטים נוספיםחמי בר-אור טל 054-6222783 |מייל

הראה עוד

5 thoughts on “ללמוד לצייר עם חמי בר-אור”

  1. שלום חמי,
    לא יודע אם אתה יודע מי אני, אבל בפרצוף אתה בטוח מכיר אותי, למדתי שנה אחרייך בבצלאל.
    מצחיק שאחרי שנתיים בערך שלא נכנסתי לבלוג הזה (אחרי שגרתי בכרכור זמן מה) מעלה פוסט דווקא מישהוא שאני מכיר – יש פה עניינים רוחנים שקוראים לחזור למקום הזה כנראה.
    כתבתי פה קצת שטויות (חפש אותי בבלוג) לפני הרבה זמן- והיום אני בכלל בלונדון לומד לתואר שני בפרפורמנס… אז זה גם מכתב אליך, וגם דרישת שלום לכל האנשים שזוכרים אותי (למרות שעזבתי באנרגיות לא טובות) – ואולי גם סליחה? מממצב בקפה המושב?
    יאללה ביי לכולם

כתיבת תגובה

Close