ילדיםכתיבה פרטיתשיטוטים

לשחרר

קמתי בבוקר עם כיווץ במקלעת השמש.
כמה דברים יש לי לעשות הבוקר! והכי דחוף זה להכין את החומר לרואה חשבון ולהספיק לשלוח אותו בדואר שליחים לפני סוף היום. מין עבודה כזו של מבוגרים.
אחרי התבחבשות בוקר סוף סוף יצאנו מהבית לניגונים, המקום המקסים הזה, שכל כולו המולה הרמונית שמאפשרת לכל ילד למשוך את קצה החוט שלו להמשך היום. אז איך זה שהילד לא משחרר אותי אפילו שרואים שהוא נהנה בעליל? אמא תישארי איתי אמא תישארי איתי. מה יש לו באמאשלו!

במקום הזה, ניגונים, אין גננת שתסלק אותי בפנים חמורי סבר. זה רק אני והוא והדינמיקה בינינו בבוקר הזה. לרגע אחד הוא משחרר ואז כשאני מתקדמת בהקלה לשער הוא קולט אותי ורוצה לבוא. אז מה, לקחת אותו איתי ולהתבאס?
עכשיו אני צריכה לבחור.
ברור לי לגמרי שיהיה לו היום כיף בניגונים. סיגול עושה סדנת מגלי עולם, היא הביאה גלובוס ותמונות מכלמיני מקומות ובטוח יהיה מעניין. אז אני מחליטה להישאר איתו עוד קצת, ופשוט לזרום.

בחוץ על המחצלת אני מסכימה לעצמי לצלול לתוך זמן הווה של ילדים. נעמה וילדה אחת חמודה יושבות משני צידי המדרגות, לכל אחת יש ביד רקטה והן יוצרות שער. מי שרוצה לעבור צריך להגיד: "פתחו את השער" והן פותחות. שוב פעם ושוב פעם. זה כיף!
מקלעת השמש שלי נמסה לאיטה, וקל לי לנשום. לא חושבת יותר על כלום חוץ מהרגע הזה.
איך שאני מתחילה להנות, ממש על השניה שזה קורה, הוא בא ואומר: את יכולה ללכת.

כל הכבוד לפוטי המדוייק. איך הוא יצר בשבילי את הדרמה הקטנה הזאת במקום להתעסק בענייניו, רק בשביל שאוכל רגע להרפות ופשוט להיות בשמחה פשוטה, בלי חטוטרת העסקנות המבוגרית שליוותה אותי כמו ענן מהבוקר.
פשוט מורה גדול.

הראה עוד

5 thoughts on “לשחרר”

  1. אני חייבת להעתיק לך ציטוט שקראתי עכשיו ב"האייל הקורא" על פוטי של ליברמן: "פוטי הוא ילד קטן וכשרונותיו גדולים; רגלים לו קצרות והוא הזריז ביותר במשחק הכדורגל; ידים לו זעירות ואגרופיו חזקים; פה לו קטנטן והוא מלא שחוק והלצות. הוא תמיד עליז ושמח, שר ורוקד, אוהב הוא משחקים וגם מצטיין בלימודים. ונוסף לכל – קונדס גדול".

  2. הכינוי מקפיץ לי מהמחסנים לטווח רחוק את הספר "עונג שבת – עלילות פוטי", קובץ סיפורים לילדים שכתב הסופר צבי ליברמן (ליבנה) כבר בראשית שנות הארבעים. לא קראתי, רק נתקלתי בו פעם במסגרת מחקרון ספרותי קטן.

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close