2012 זה עכשיואוכלאקולוגיה

משלוחים ממשק הר פרחים

משק הר פרחים הוא משק אורגני משפחתי, המנוהל על ידי רונית ויואל בלומנברג. המשק נמצא במושב עופר בלב שטחי חורש ויער במורדות הדרום מערביים של הכרמל. אנחנו מגדלים ירקות אורגנים, עדר עיזים ומחלבה. כל הפעילות הינה בפיקוח חברת "אגריאור".

ירקות ממשק הר פרחיםבקיץ האחרון, כולנו היינו בתזזית של צדק חברתי. ההבנה שהעתיד שלנו נתון בידנו הפסיקה להפחיד אנשים ופתאום נתנה לנו כוח, אנו רבים, אנו טובים, ביחד נצליח ליצור משהו מיוחד בעל ערכים אמיתיים.

במשק הר פרחים סביב שולחן ארוחת הבוקר הנושאים הרגילים של השיחה – איזה מזיק חדר לחממה של העגבנייה (כנימות עלה), איזה ירק מגיעה העונה שלו ותיכף תיכף נתחיל לקטוף (ברוקולי) ולמה התנים כל הזמן נושכים לנו את צינורות ההשקיה (לא יודעים?) –  התחלפו לנושאים של צדק חברתי, כמה מגיע למי ולמה.

בין כל הסיבות למחות על התנהלות המדינה ולאן פנייה, יש מקום חשוב לנושא האקולוגי/ סביבתי.
מעטים האנשים שמצליחים להבין את שרשרת התהליכים של המזון מהשדה לביתנו וההשלכות הרבות שיש לכל שלב בהשתלשלות. אלו שמצליחים, לרוב נחרדים מההשפעה העצומה והבלתי הפיכה שיש לנו על הסביבה. אותה סביבה שכולנו חיים בה ואוהבים אותה, לא רק הטבע הפרוע והרחוק אלא גם העיר שלנו והקהילה שלנו.

כל העובדים סביב שולחן ארוחת הבוקר של משק הר פרחים מבינים קצת יותר היום, איך החקלאות האורגנית מאוזנת יותר יחסית לחקלאות קונבנציונלית. שימוש בקומפוסט במקום בדשנים כימיים, שימוש בהדברה ביולוגית במקום ריסוסים בחומרים כימיים (למשל פרת משה רבנו שאוכלת את המזיק כנימות עלה) עישוב ידני של עשבייה במקום ריסוס, חומרים מונעי נביטה, ועוד הרבה.

אנו מזמינים אתכם לבוא למשק לביקור, לפגוש את העיזים, לעשות סיבוב בין הערוגות, לשבת בשולחן ארוחת הבוקר, וללמוד יותר מקרוב מה פרוש המשפט think global act local (חשוב עולמי פעל מקומי) להשראה מסוג נוסף של עשייה חברתית משמעותית למען הקהילה המקומית.

חנות המשק פתוחה בימים: ב',ה',ו' בשעות 8:00-12:00

משלוחים עד הבית:
פרדס חנה, בנימינה, אלונה, קיסריה- יום ה'
זיכרון יעקוב, חיפה, עין הוד, עתלית- יום ד'
חוף הכרמל, יוקנעם וטבעון- יום ב'

נתראה,

ליאור קריגר, הזמנות ולוגיסטיקה, משק הר פרחים.

טל': 052-6841078 | אימייל | להזמנות באתר משק הר פרחים >

הראה עוד

4 thoughts on “משלוחים ממשק הר פרחים”

  1. השבוע בדיוק הזמנתי מהם פעם ראשונה , השארתי הערה בטופס וגם העדפתי לתת כרטיס אשראי בטלפון, חזרו אלי התייחסו לשאלתי , כששאלתי אם רוצים את פרטי כרטיס האשראי, אמרו לי קודם תקבלי את המשלוח אחרי כמה ימים נתקשר נשמע פידבק תשלמי…מאנשים כאלה אני רוצה לצרוך תמיד ובכל תחום.

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close