זוגיות ומשפחהטיפוליםכללינשיםסדנאות, קורסים, חוגים

מתחילים את השנה בבית אלה

"אחד המפגשים הזכורים לי היטב אצל חגית, הוא זה שבו הגעתי אליה אחרי אירוע שהיה קשה מבחינתי,  ישבתי מוצפת בלי להבין מה קורה איתי וחגית חתרה בעדינות לתובנה שהייתה רבת משמעות עבורי, ואז "הכתה עליה" בכל הכוח. ואותי יושבת וזולגת דמעות, כי הבנתי עד כמה היא מדייקת. תחושה של אסימונים שנופלים למקומם ברעש גדול" . כך סיפרה לי השבוע עידית, עורכת דין בת 38 עימה נפגשתי כדי לשמוע על התהליך שעברה בבית אלה.

אבל רגע, לטובת אלו מכם שעדיין אינם מכירים את בית אלה בואו נחזור מעט אחורה ונעשה היכרות עם המקום ועם האשה שעומדת מאחוריו.

כמו בכל שנה, על קו התפר שבין הקיץ והסתיו, באווירת השנה החדשה המתרגשת ובאה, גם אצלי התעורר הרצון לשינוי והתחדשות. וברוח הזו יצאתי לבקר בבית אלה שבכרכור, בית קטן עם לב רחב, מקום גדוש באפשרויות למצוא שבילים לשינוי והתפתחות אישית.

חגית ספנסר

את פניי קיבלה חגית ספנסר, האמא של בית אלה, מטפלת ומנחה בכירה  בדמיון מודרך, התמקדות, NLP  וקונסטלציה משפחתית ובעלת תואר M.Sc. במדע הטבע.
חגית, בת 56 , אם לארבעה ילדים עזבה לפני 19 שנים קריירה של מחקר אקדמי ובחרה במסלול של טיפול והנחייה מתוך ההבנה שהמסע המעניין ביותר הוא מסע ההתפתחות האנושית והוא נמשך לאורך כל שנות החיים. "אנחנו חיים בעידן של ניכור וחוסר איזון. הרבה אנשים סובלים מבדידות, ביקורתיות ותחושה של חוסר מימוש עצמי. זה מפריע לנו במקומות שונים בחיינו:  בזוגיות, ביחסים עם הילדים, בעבודה, בקשרים החברתיים ומעל לכל בתחושה הפנימית האישית שלנו עם עצמנו. אני ממקדת את עבודת הטיפול והלימוד בהקשבה לגוף ולנפש, ביצירת גשרים בין העבר ההווה והעתיד ובטיפוח יחסים של קבלה וכבוד בין אדם לעצמו ובין אדם לזולתו".

רציתי לשמוע עוד על הסיבות שמובילות אנשים ובעיקר נשים (הבית פתוח לנשים ולגברים אולם צירו סובב העצמה נשית) אל חגית ואל בית אלה. לכן יצאתי לפגוש שתי נשים שהסכימו לחלוק עימי את המסע שעברו בבית אלה וביקשתי מהן שיספרו על רגעים משמעותיים בתהליך וכיצד השפיעה החוויה על חייהן .

את עידית, עורכת דין בת 38 , פגשתי "רגע" לפני לידת בנה הרביעי.  למרות הנסיבות המיוחדות, היא הקדישה לי זמן וסיפרה:

"לחגית הגעתי בתקופה מאד סוערת בחיי. את בית אלה כיניתי מהרגע הראשון "הצימר בכרכור" בקורטוב של הומור והמון רצינות. אי של שקט בים החיים. הייתי במצב שבו חוויתי תופעות פיזיולוגיות על רקע חרדות וקשיי התמודדות עם מחלה קשה של אימי. חיפשתי דרך לצאת ממצב שהיה נדמה ללא מוצא. חברה סיימה זמן קצר לפני כן טיפול קצר אצל חגית בעקבות חרדות שחוותה במהלך הריון והיא המליצה בחום שאפנה אליה."
"עברתי אצל חגית תהליך של טיפול אישי, במפגשים שבועיים שהיו בשבילי כאוויר לנשימה. אני חושבת שהשילוב הנדיר שקיים אצל חגית בין אינטליגנציה רגשית ואינטליגנציה שכלית הוא שיצר תהליך כל כך אפקטיבי עבורי. היכולת שלה לחתור עמוק ללב בעיות ולנתח אותן כמו באיזמל, לצד הענקת אמפתיה והכלה ותמיכה רגשית, הן אלה שהיו, עבורי, המפתח לשינוי שעברתי."

הסתקרנתי לשמוע אלו שינויים התרחשו בחייה בעקבות התהליך:

"למדתי שכדי להיות מסוגלת להעניק לאחרים, עלי לדאוג ראשית כל לעצמי. למדתי לשבור את הדפוס של שימת עצמי בתחתית סדרי העדיפויות. לא כאקט אגואיסטי, אלא דווקא כדי לטפח ולשכלל את היכולת להעניק לסביבתי."

"למדתי להתבונן פנימה ולגלות שאין שחור ולבן, שכל סיטואציה מורכבת מגוונים רבים, שגם למשברים שנדמים כשליליים בלבד יש אספקטים חיוביים שנלווים להם, כל אלה הפכו אותי לאדם שלו ואופטימי יותר, ולבעלת יכולת התמודדות טובה יותר עם קשיים וכזו המתבוננת בחיים מתוך פרספקטיבה מפוכחת יותר."

בית אלה, מבפנים

המפגש עם עידית הגדיל עוד את הסקרנות שלי. יצאתי להיפגש עם מוניקה, מטפלת, אם לשניים, שעדיין מרגישה עולה "חדשה" למרות שהות של 11 שנה בישראל. מוניקה משתתפת בפעילויות של בית אלה מזה כמה שנים. ההכרות הראשונית שלה עם המקום התרחשה בערב מבוא של אחד הקורסים שבעקבותיו בחרה להצטרף לקורס להתמקדות. מוניקה מספרת:

"לא נולדתי כאן, לא חוויתי את הצבא, אני מנותקת ממשפחתי שנותרה באירופה ולא הייתה לי הזדמנות לטפל בנושא השייכות המשפחתית שלי ולהשלים עם העבר שלי. הרגשתי שזאת הדרך היחידה להתקדם בחיי ולהיפטר מתחושת הנחיתות והזרות שהייתה בי, זרות למקום וזרות לאישה שבי. "

עניין אותי לשמוע כיצד חווים תהליך אישי ופרטי כל כך בתוך קבוצה?

"הקבוצה הייתה אינטימית והתחושה שחגית השרתה שם הייתה שאנחנו בידיים טובות ושאפשר להרגיש בנוח. התחושות שלי קיבלו "חידוד" והרפיה  בתוך החשיפה . עצם הנוכחות של חגית ויכולת הקבלה שלה העצימה את האישה שבי. החוויה בהתמקדות עוסקת בתחושות שהגוף מדבר בהן לכן צריך לחוות את זה במקום לדבר, הכל קורה מאוד בעדינות וקשה מאוד להסביר את זה. אך למרות שקשה לפרוט את החוויה למילים  אני יכולה לומר שלמדתי  "לא להילחם, פשוט להיות".

כאמא לבת צעירה אשר יודעת שנושא היחסים שבין אם לבתה הוא מורכב ו"טעון" ביקשתי ממוניקה שתספר על החוויה שלה בסדנת נשים באוהל אדום.

"גם לסדנה הזו הגעתי אחרי ערב היכרות מרגש. הגיעו לסדנה נשים מגילאים שונים, הייתי המשתתפת הצעירה ביותר. הצטרפתי לסדנה כי רציתי לאפשר לבת שלי לקבל את ההזדמנות שאני לא קיבלתי. בתוך העבודה שעשינו ,שכללה גם למידה וגם שיתוף, חוויתי רגע משמעותי שבו הרגשתי "שייכת" תחושת השייכות הזו שצמחה בי הייתה עוצמתית. היום אני מרגישה "שהמקום פתוח" וזה שינוי משמעותי שיש לו ביטוי בכל רגע בחיי. "אני ממש אוהבת את האישה הזאת! הקורס עשה עבודה טובה!"

אחרי השיחות המרגשות שנתנו לי הרגשה של "עוד" בחרתי לסיים את הכתבה בתגובתה של עידית לשאלתי למי מתאים להצטרף לפעילות בבית אלה:

"אני ממליצה על טיפול / לימודים אצל חגית בבית אלה בכל פה. לכל מי שנמצא במשבר ומחפש כלים לצאת ממנו, לכל מי שרוצה לעשות סדר בחייו, לכל מי ששואף להשיג משהו ומתקשה לעשות זאת בכוחות עצמו, לכל מי שרוצה להימצא במקום טוב והרמוני יותר עם עצמו ועם סביבתו"
ומוניקה מוסיפה גם "ולכל מי שמטפל באנשים ורוצה להיות מטפל טוב יותר…"

אז אם אתם סקרנים להכיר את חגית ואת בית אלה אתם מוזמנים להכנס לאתר של בית אלה:  www.beitella.co.il  ולמצוא בו מידע אודות טיפולים אישיים וקורסי הלימוד שייפתחו השנה אחרי החגים:

קורס התמקדות בסיסי ייפתח בתאריך 30 באוקטובר בשעה 17:00 אחה"צ. 18 מפגשים בימי שלישי אחרי הצהריים. קורס המספק כלים ומיומנויות לטובת צמיחה אישית, תקשורת אפקטיווית, יצירתיות, איזון ובריאות. מפגשי היכרות אישיים במחיר מיוחד למתעניינים.

סדנת תרגול והעמקה בגישת התמקדות תיפתח בתאריך 31 באוקטובר בשעה 09:00 בבוקר.  10 מפגשים בימי רביעי בבוקר. מיועד לבוגרי הקורס הבסיסי להתמקדות.

 קורס לתקשורת מקרבת יפתח ביום שני 5 בנובמבר 19:30 בערב. 12 מפגשים בימי שני בערב.

סדנת נשים באוהל האדום תיפתח בתאריך 6 בינואר 2013.  10 מפגשים בימי ראשון בערב. סדנה המתמקדת ביחסי אימהות ובנות כמסגרת למודעות, צמיחה והעצמה.  ערב מבוא והיכרות לקראת הסדנא יתקיים ביום ראשון 2 בדצמבר 20:00 בערב.

יום רביעי 6 בפברואר 9:00 בבוקר, פתיחת קורס אביב להתמקדות. 18 מפגשים בימי רביעי בבוקר.
ביום שישי 28 בדצמבר 9:30 בבוקר יתקיים מפגש מבוא והיכרות לקראת הקורס להתמקדות.

לתיאום פגישה עם חגית ספנסר, התקשרו 0528916931 או צרו קשר chagit@beitella.co.il

———-

כתבה וראיינה: רונית וייצמן, עיתונאית, אמא לשניים, אדם סקרן ואוהב חיים

 

 

 

 

 

הראה עוד

2 thoughts on “מתחילים את השנה בבית אלה”

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close