2012 זה עכשיואקולוגיה

סופת שמש, היום

כאילו שלא מספיק מזג האויר בפרדס חנה, בישראל, במזרח התיכון, בעולם הפנימון, עכשיו צריך לקחת בחשבון גם את מזג האויר החללי.

נחשול אנרגיה המכונה "סופת שמש" צפוי להגיע היום, 4/8/10 לכדור הארץ כשהוא מתקדם במהירות של חמש מאות קילומטרים בשנייה. סופת האנרגיה, שנוצרה משחרור עצום של אנרגיה מגנטית שיוצאת מן השמש, לא מהווה סכנה פיזית. עם זאת, מומחים חוששים כי עלולים להיווצר שיבושי חשמל ותקשורת לוויינים ברחבי העולם.האנרגיה התפרצה מן השמש ככל הנראה כבר לפני יומיים, אך בגלל המרחק העצום בין כדור הארץ והשמש, היא תגיע לאזורנו רק היום [מקור: גל"צ]

התפוצצות הגז והחלקיקים הטעונים אל החלל מהשכבה החיצונית ביותר של אטמוספירת השמש אינה פוגעת בבני אדם, אבל היא יכולה לשבש לחלוטין תפקודם של לוויני תקשורת, שידורי טלוויזיה, ניווטים באמצעות מערכת ה-,GPS אמצעי בקרה על קווי נפט ואף את זרימת החשמל בקווי המתח.

ב"ידען" הדגישו בינואר השנה את ההיבטים הפרקטיים:
אנשים במאה ה-21 מסתמכים על מערכות הייטק עבור הצרכים הבסיסיים של חיי היומיום. רשתות חשמל חכמות, מערכות ניווט המסתמכות על לווייני GPS, בטיסות, בשירותים פיננסיים ועוד, אפילו תקשורת רדיו לשעת חירום יכולה ליפול בשל פעילות השמש העזה. סופת שמש בקנה מידה של פעם במאה שנה, מזהירים באקדמיה, עלולה לגרום נזק כלכלי גדול פי עשרים מההוריקן קתרינה.

חיפוש ביוטיוב הניב סרטי אפוקליפסה (וגם וידאוקליפ אחד אקולוגי-רומנטי) ואחרי ששבעתי מהסברים מדעיים (סותרים) גלשתי אסוציאטיבית לדון מיגל רואיס, שמספר בנבואות הטולטקיות:
"לפי אמונותם של בני שבט הטולטק, נצר לבני המאיה, מקור האנושות וכוחה מיוחסים לשמש. לפי האמונה הטולטקית, עתה זורחת מעלינו "השמש השישית", ובשנים הקרובות יותר ויותר אנשים ילמדו להתחבר לעוצמתה של שמש חדשה זו, והיא זו שתעיר אותנו אל חוויית האמת העמוקה ביותר של ישותנו. כך תקיץ האנושות כולה מהחלום עתיק-היומין של הפחד. עכשיו, מבטיח לנו מיגל רואיס, אנחנו מוכנים להתעורר ולשנות את הכול" [מתוך האתר של הוצאת פראג].

זהו.
משהו כביכול לא מורגש אבל קורה.
[פרדס חנה כרכור והגלקסיה, כן?]

תגיות
הראה עוד

4 thoughts on “סופת שמש, היום”

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close