בילוייםזוגיות ומשפחהילדיםמוזיקהסדנאות, קורסים, חוגים

עומר גונן האלה – מוסיקה לנפש

[מאת לילה חפר]

היום הראשון שלי בברזיל. אני צועדת ביער, מריחה ריחות, רואה צבעים ובעיקר שומעת צלילים שלא שמעתי מעולם. ציפצופים, קירקורים – תיזמורת שלמה של הטבע – ובין לבין משהו שלא ברור אם הוא חי או כלי. הלב שלי נמשך למה שמתחיל להישמע כמו חליל ופעמונים. מישהו מנהל פה שיחה עם הציפורים, הן זורקות משפט, החליל עונה והפעמונים נותנים קצב. ואז אני רואה בחור עם פעמונים על הרגליים וחליל ביד, מקשיב, נושם ואז עונה. החליל שלו סיפר לי סיפור שלם. וככה ישבתי בשקט, שומעת ולא נראית וידעתי שאין לו ברירה, הוא ואני נהיה חברים, כי את המוסיקה הזו אני רוצה בתוך החיים שלי, יש שם סוד שאני עוד רוצה לגלות.

[וידיואים נוספים – כאן ]

שש שנים עברו מאז, החיים שלי ושל עומר מצטלבים בכל מיני מקומות בגלובוס- הפנימי והחיצוני – יחד בברזיל וגרמניה, מקבלת מיילים מלימודי מוסיקה מברקלי, דיווחים על סדנאות בקנדה והופעות בקוסטה-ריקה. גיליתי שחוץ מהחלילים יש גם גיטרה ותופים וקול ששר לתוך הנשמה, אבל הסוד עוד שם ורק נוספו לו רבדים, כי כל מה שעומר לומד וכל התרחבות שלו מיד תופסת צורה של מוסיקה, כי במהות יותר ממה שעומר מוסיקאי עומר הוא מוסיקה. ומה שיפה – זה מדבק, ומה שעוד יותר יפה – זה ממש פה קרוב לבית, כי אחרי שנים של נדודים, עומר והתזמורת הפרטית נחתו פה בפרדס חנה, עם רצון גדול לחלוק את המוסיקה עם כמה שיותר אנשים.
לכבוד המאורע נפגשנו לשיחה על מוסיקה, אנשים ומה שביניהם, והנה הצצה:

איך זה שמוזיקאי רציני, כזה עם השכלה וביקורתיות של מוזיקאי, רוצה ליצור פתאום מוזיקה עם חובבים?
מוסיקה היא שפע ומתנה ענקית שזמינה לכולנו. החזון שלי הוא ליצור מרחב שמאפשר לכל אחד ואחת לגעת בה בדרכו האישית ובתחום יכולותיו. עשר השנים הראשונות שלי במוסיקה היו במסלול קלאסי, ממקהלת בית ספר, דרך לימודי חליל-צד בקונסרבטוריון ובתלמה ילין ועד לתזמורת צה"ל. שם פיתחתי את כישורי כמוסיקאי אך עדיין לא גיליתי את המוסיקה.
כשהגעתי להודו אחרי הצבא גיליתי משהו חדש – מוסיקה חופשית שמדברת את הרגע, מוסיקה שהיא תקשורת, נוגעת ומחברת בין אנשים. מוסיקה שדרכה גיליתי את עצמי. הבנתי שכשם שאני יכול להגשים את עצמי כאמן דרך המוסיקה כך גם היא יכולה להגשים את עצמה דרכי אם אאפשר לה לעבור בצורה ישירה וחופשית. מתוך חוויות רבות למדתי שמוסיקה משנה את התודעה ואת המציאות ולכל אחד מאיתנו יש גישה למרחב הזה אם רק נעיז ונכבד את הקול האישי והאותנטי שלנו.

כמשתתפת ב"מקהלה עליזה", הפרוייקט הראשון שלך באיזור רציתי לדעת, למה דווקא מקהלה?
מקהלה מהסיבה הפשוטה שרציתי אצלי בסלון חבורה של אנשים שנהנים לשיר ביחד, ועוד שרים כל מה שאני רוצה…
במקום שבו אני נמצא בחיים למעגל יש הרבה ערך ומשמעות. השירה במקהלה היא הזמנה להיות חלק ממעגל, לתרום את הקול שלך למשהו יותר גדול, ללכת לאיבוד ולהתמוסס לתוך הקול האחד. המקהלה, בניגוד לסדנאות קול שונות, מציעה מפגש פחות מאתגר ויותר מאפשר, מקום בו אפשר לשחרר פצעים ישנים לא דרך חיטוט אלא דרך גילוי מחודש של הפשטות והשמחה שבשירה בקבוצה, ולכן – ”מקהלה עליזה".
המקהלה נפגשת בכל יום רביעי בשעה 8 בערב בביתי שבפרדס-חנה. היא פתוחה לכל אדם ללא דרישות מקדימות, רק אהבה למוסיקה. לקבוצה של מקהלה עליזה >

קבוצה חדשה נפתחת בקרוב – "דואט" – מפגשים מוסיקלים להורים וילדים. למה ביחד? למה לא רק חוג לילדים?
הדבר המעניין בקבוצה הזו עבורי, מעבר לתענוג שבלחלוק מוסיקה עם ילדים, הוא המרחב היצירתי המשותף. ילדים כל כך זורמים,כל כך מחוברים הם שרים ורוקדים ומציירים בלי שום מעצור. לנו, כמבוגרים למודי עכבות, יש כל כך הרבה ללמוד מהפתיחות הזו. יצירתיות היא להיות מוכן להיחשף, להיות מוכן להיכשל, לעשות דברים פשוט מתוך שימחת העשייה ולא בשביל התוצאה. והיא גם תענוג גדול! בצד השני נמצאים הילדים שמרוויחים זמן איכות אמיתי עם הוריהם ומבוגרים אחרים במרחב יצירתי מהנה ומשוחרר ולומדים את ההשפעה החיובית של מוסיקה ויצירה בחיים. (המרחב של "דואט" מציע מפגש עמוק ואותנטי בין ההורה לילד, מפגש שנשען על למידה וחוויה משותפת, דבר שחסר לרובנו בסדר היום העמוס).
המפגש הקרוב: יום שני 6/2/12 בשעה 17:00 במרכז דיאן, המושב 69 כרכור. לפרטים >

עשייה אחרת לגמרי שלך היא "צלילים בחשכה". ספר קצת.
"צלילים בחשכה" הוא מפגש המאפשר לאנשים בצורה חוויתית ראשונית להתנסות בעוצמת ההשפעה של צליל ומוסיקה עלינו. ”צלילים בחשיכה" מתרחש בחושך מוחלט המאפשר הקשבה עמוקה לא רק מהאוזניים אלא מהמכלול שהוא אנחנו. מתוך מרחב זה נפתחת האפשרות למפגש חדש עם הקול שלנו, כזה שאינו נשען על תפיסות קודמות לגבי עצמנו אלא נובע מתוך כבוד והבנה שהקול הוא מתנה גדולה שקיבלנו, ואת העושר שבו ניתן לחוות רק דרך המוכנות להתנסות. "צלילים בחשיכה" מזמין את המשתתפים לצלול הכי עמוק שאפשר אל תוך החוויה של צליל, קול ומוסיקה. לכל אורכו המפגש מודרך ומלווה בהסברים ותובנות מתוך ידע שפגשתי בחקירותיי המוסיקליות.
המפגש הקרוב של צלילים בחשכה ביום חמישי 16/2/12 בשעה 19:00-22:00 בפרדס חנה. לפרטים נוספים >

ויש עוד כל-כך הרבה דברים שלא הזכרנו, הרכבים מוסיקלים שונים שפועלים במקביל, ובתנור מתבשלים גם ערבי ריקוד עם מוסיקה חיה אז כל מה שאני יכולה להציע לכם הוא פשוט לבוא ולהיפגש, להקשיב או לשיר, לצפות או לשחק, לבד או עם הילדים, להיות עם המוסיקה שמעבר למילים.

פעילויות של עומר:
דואט | מקהלה עליזה | צלילים בחשכה | הופעות | סשנים אישיים
לפרטים והרשמה: עומר – 052-4206289 | אימייל >

תגיות
הראה עוד

6 thoughts on “עומר גונן האלה – מוסיקה לנפש”

  1. מניסיון אני משתפת כאן.. חייבת לחלוק את מקומי,
    החיבור לקול שבוקע ממני בשירה
    החיבוק שבחיבור לקול שבוקע ממני אפילו בדיבור
    זהו חיבור לנשמה!
    כל אלו ועוד העמיקו מאז אני שרה במקהלה
    זה כאילו משהו במטרה של האומן המעביר את השיעור מחלחל במהירות מפתיעה.
    ממליצה בחום לכל מי שמחפש להעמיק אל תוך עצמו בדרך חדשה ומפתיעה…
    אניקולה:)
    ולילה.. איזו כתיבה מקסימה

כתיבת תגובה

Close