טיפוליםסדנאות, קורסים, חוגים

על כוחן של המילים וכוחה של הכתיבה

[חגית אלמקייס – מסע במילים]

מאז שאני זוכרת את עצמי, אני כותבת. מגיל מאוד צעיר כתיבה הייתה המפלט שלי, העולם הפרטי שלי, הבועה שלי מפני העולם. הכתיבה הייתה מקור הכוח שלי, המחברת הייתה החברה הכי טובה שלי, שם יכולתי לבטא את כל מי שאני ומה שאני, ידעתי שהדף סופג ומכיל הכל.

במקביל לעבודתי כעיתונאית, ובהמשך גם כיועצת תקשורת, הנחיתי סדנאות כתיבה אינטואיטיבית וליוויתי אנשים בתהליכי שינוי והתפתחות באמצעות כתיבה, מתוך רצון לחלוק את הכלי העוצמתי הזה. הרגשתי שהכתיבה הצילה אותי כשהייתי ילדה ונערה, כיוונה אותי לאמת שלי כשהתבגרתי, ובשלב מאוחר יותר ועד היום הפכה להיות החדר שלי, המקום האינטימי שלי עם עצמי. חדר כזה שכל אחד ואחת חייב/ת שיהיה לו בחייו. לא חשוב מה עברתי בחיי, תמיד ידעתי שיש לי עט ואותי.

P1030445small

מאוחר יותר למדתי ביבליותרפיה וגיליתי שלדבר שעשיתי עם עצמי באופן טבעי מאז שאני ילדה, יש שם ויש תחום טיפולי. ביבליותרפיה הוא תהליך שעוזר לנו לחקור מה הם הסיפורים שמלווים אותנו בחיינו וכיצד ניתן ליצור שינוי בהם ובעקבות כך – בחיינו. במהלך הלימודים קיבלתי עוד המון כלים וטכניקות ויצאתי לדרך חדשה.

בכל פעם מחדש אני מוקסמת מהפשטות, הנגישות והזמינות של הכלי המופלא הזה, שהפך להיות כל כך משמעותי בחיי. אני לעיתים מופתעת כמה מעט אנחנו משתמשים בכלי הזה שלא במסגרת מטלות כתיבה "חובה" וכמה מעט אנחנו מודעים לעוצמה שבו. מתוך שנים של ניסיון אישי, יש בי רצון עז לאפשר לאנשים להיחשף אליו ככלי תרפויטי, לעורר בהם רצון לגלות את העצמי העוצמתי שלהם, ליצור שינוי בחייהם, לרפא ולהגשים את עצמם.

ב-13 בנובמבר יוצאת לדרך סדנת מסע במילים על פני ארבע העונות, סדנת כתיבה וביבליותרפיה.  הסדנה היא הזמנה לפגוש את הכלים הללו, לחוות את העוצמה שבכתיבה ובקריאה, לקבל טכניקות לעבוד איתם ביומיום ולהפוך את העט ואף את הספר לחבריכם הכי טובים, למטפלים הצמודים שלכם, כדי לבטא, לשחרר, לרפא וליצור כל יום מחדש את הסיפור שאתם חולמים עליו.

מה בתכלס נעשה בסדנה?

• נשחרר את העט לכתוב על הדף ללא מעצורים וללא חוקים, כתיבה זורמת, אסוציאטיבית. נכתוב מהבטן, כדי להתנקות, כדי לחקור את הרגשות שעולים מתוכנו, כדי להכיר את עצמנו טוב יותר. נהפוך את הרגשות שלנו למילים יצירתיות.

• נתחבר למהות של הילד הפנימי שבתוכנו וניצור מרחב בטוח לביטוי רגשי. באמצעות כוחן של המילים, נאפשר לאמת שבתוכנו להתבטא.

• נקבל השראה מסיפורי מיתולוגיה, ספרי ילדות, יומנים אישיים, ספרי מסע ושירה. נמצא את עצמנו בתוך הסיפור, נזדהה עם הגיבורים, נחווה את הרגשות שמתעוררים בנו בתהליך הקריאה ונחפש את דרכנו – דרכם.

• נגלה ונחשוף את הסיפורים המרכזיים שמלווים אותנו, נבחן אותם מנקודת מבט חדשה ונאפשר דרכים לשנות אותם וליצור שינוי וריפוי בחיינו, לחיות את סיפור חיינו בדיוק כפי שאנחנו רוצים.

סתיו, חורף, אביב, קיץ. המפגשים השבועיים יתקיימו בימי רביעי, 19:00-22:00, ברחוב הרימון 6, פרדס חנה.

סדנת סתיו “זרעים של שינוי” תחל בתאריך 13.11.2013 (לאירוע בפייסבוק)

כל עונה תתקיים על פני 10 מפגשים, מלבד סדנת הקיץ שתכלול 6 מפגשים.

ניתן להירשם לעונה אחת או יותר (מחיר מיוחד לנרשמים למסלול השנתי – 36 מפגשים)

מוזמנים למסע שהוא הרבה מעבר למילים 🙂

להתראות בקרוב,

חגית

לאינדקס שלי במושבה חופשית  | לעמוד מסע במילים בפייסבוק  

הראה עוד

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close