השימושון

עמותת רימון מתעצמת!

מפגשי לימוד וחוגים למבוגרים בבית הספר האנתרופוסופי 'רימון' באלוני יצחק

עם פתיחת ההרשמה לשנת הלימודים תש"ע (ספטמבר 2009) לבית הספר ולגנים האנתרופוסופיים באלוני יצחק (ליד גבעת עדה/בנימינה), הנכם מוזמנים לסדרת מפגשי לימוד והרצאות בנושא חינוך, על פי הגישה האנתרופוסופית, עם טובי המרצים בתחום.
ההרצאות מתקיימות בבית הספר 'רימון', אלוני יצחק ופתוחות לקהל הרחב.
ההרצאה הראשונה בסדרה תתקיים ביום ד' הקרוב, 17.12.08, בשעה 20:30 ותעסוק בביוגרפיה – 'משמעותם העמוקה של אירועי חיינו – האם אירועי חייו של האדם הם פרי מקריות בלבד, או שאולי ישנה בהם חוקיות ומשמעות?'
הרצאות נוספות בסדרה יעסקו בנושא החינוך בבית הספר, סיפורים ואגדות, המעברים החשובים בחיי הילד בשבע שנותיו הראשונות, הבית כמרחב חינוכי ומקום האומנות בחינוך האנתרופוסופי.
הקדימו להירשם. מחיר השתתפות בהרצאה: 25 ₪.
פרטים לגבי ההרצאות הבאות בסדרה, בקישור המצורף >>

בנוסף, מציע בית הספר חוג שבועי למבוגרים מתוך האנתרופוסופיה – 'התנועה לשחרור' – המשלב בין תנועה קול ודרמה.
החוג מועבר על ידי מירי רינת, מורה לדרמה, עיצוב דיבור ותנועה, שעברה הכשרה אנתרופוסופית בהרדוף. דרך התנועה אנו לומדים כיצד להרחיב את עצמנו ולעבוד על סוגי נשימה. תרגולי הקול מסייעים לעירנות, הקשבה ונוכחות והדרמה משתמשת בכלים של התנועה והקול בשירות האומנות. במסגרת החוג נעבוד על קטעים אומנותיים ונעלה אותם בסיומו. השיעורים מתקיימים בימי ראשון בשעה 20:30. ניתן לבוא לשיעור התנסות ללא תשלום.

תרנגולת

בבית הספר נערכות מדי חודש גם סדנאות ליבוד צמר, בהנחיית נטע אשוח.
לֶבֶד נוצר מדחיסה של סיבי צמר כבשים גולמי בעזרת מים חמים וסבון. הפשטות של הטכניקה, החושניות והצבעוניות של החומר ובמיוחד האפשרויות הפיסוליות והעיצוביות הכמעט אינסופיות שהוא מציע, הופכות את יצירת הלֶבֶד לתהליך יצירתי מלא קסם לילדים ולמבוגרים כאחד, שבסיומה מתקבלים צעצועי צמר, תמונות ואביזרים שימושיים יפהפיים אחרים.

בית הספר 'רימון', המונה השנה כיתות א' וב', וגני הילדים –'תכלת' (גילאי 2.5-4) ו'ארגמן' (גילאי 4-7) מופעלים על ידי 'עמותת רימון לחינוך אנתרופוסופי'. בשנת הלימודים הבאה תיפתח כיתה ג' בבית הספר.

לפרטים בדבר הרשמה לבית הספר והגנים, השתתפות בהרצאות ובחוגים, ניתן לפנות לסיגלית בטלפון 04-6380626, בסלולרי 050-8487393, או באימייל.

הראה עוד

10 thoughts on “עמותת רימון מתעצמת!”

  1. ממליצה להורים מכל גווני החינוך להגיע להרצאות גם אם אין כוונה לשלוח את הילדים שלכם לחינוך וולדורף , ההרצאות מרחיבות את התמונה שיש לנו לגבי הילדים וכן את תמונת חיינו
    , ככל שנשכיל יותר ונרכוש ידע כזה או אחר בתחומים אילו יקל עלינו הדבר לשאת את עצמינו ואת ילדינו במסע חיינו וחייהם.
    באופן אישי , לאורך השנים אני חווה וקוראת על גישות חינוכיות שונות ועל הישומים של משפטי על כמו "הילד במרכז", "צרכי הילד",, "אחריות המבוגרים", "חינוך לעצמאות וחופש"- כל כותרת כזו מסתירה מאחריה תפיסות עולם , לעיתים מנוגדות , אני ממליצה לכל הורה הסיר את הכותרות ולבחון היטב מכל זוית אפשרית את הפרקטיקה של הגישות השונות על מנת שכל אחד יחוש ביטחון רב ככל האפשר בבחירות שהוא/ היא עושים ובמחירים שלהם לגבי חינוך הילדים. לא להסתפק בנגלה השטחי אלא לרדת טיפה לעמקם של דברים כדי להבין את הרציונל או מבחינתי את הרוח שמאחורי מה שמתגלה .
    לכל תפיסת עולם יש מה שקל לנו לקבל או מה שאנחנו מסתיגים ממנו , אני מממליצה להבין את המשמעויות העמוקות מאחורי מה שנגלה לעיין. וכך קל יותר לקחת אחריות על הבחירות שלנו ועל ה"מחיר".
    אני מרגישה צורך לשתף גם מהזווית האישית :אני מרגישה בת מזל על החיבור הקסום של המחנכת של כיתה א בביס רימון – האישיות שלה והאופן שבו היא מישמת את חינוך וולדורף. אחרי מסעות אישיים רבים ברחבי גישות החינוך השונות אני מרגישה שבכללותו החינוך הזה תומך באופן האופטימלי להתפתחות הילד שלי הוא מרוויח ילדות , הוא רוכש ידע באופן חי , עדין , אמנותי וחוויתי , הויטאליות שלו נשמרת , ואני רואה וחוקרת לאן כל זה מוביל דרך מה שידוע לי על ילדים בסוג החינוך הזה בגילאים בוגרים יותר. יחד עם זאת כשפגשנו את המחנכת , זה היה הגורם המכריע הספי , אני בטוחה שגם בכל מסגרת חינוכית אחרת אותה מחנכת היתה משכמה ומעלה./
    מעל הכל כדאי תמיד לראות מיהן הנפשות הפועלות , מי מוביל/ מישם את האידאולוגיה החינוכית – מי המבוגרים העומדים מול הילד שלי .
    מהי ההתכוונות העמוקה של אותה דמות מחנכת בהתאם לתפיסה החינוכית שמתאימה לי.
    האם tרוצה ויש קהילה , מה רוח הקהילה, מה המאמץ שנעשה בקהילה לבנות סביבת חיים תומכת לילדים. זה מתבטא במזון שמוגש לילד שלי בבתים אחרים , למה הוא נחשף , במה הילדים עוסקים במפגשים החבריים ועד לפעילות החגים, אופיים , רוח ההתנדבות , ועוד
    כל אחד שיבחר את מה שנכון לו, רק בבקשה בחרו עם דעת
    והארה לסיום (בנתיים) במסע הזה יש אתגרים , קשיים משברים ודילמות – תמיד נשאלת השאלה אם יש עם מי "לצלוח את הנהר" ומה מידת התמיכה שהילד/ והמשפחה מקבלים ברגעים אילו, מה המאמץ הכללי ברגעים הקשים יותר- ובקיצור- אם יש עם מי לדבר.
    ושורה תחתונה- תגיעו להרצאות , אם יש שאלות הקשורות בחוויה האישית או בבחירה שאנחנו עשינו אשמח לענות – zalait4@017.net.il

כתיבת תגובה

Close