השימושון

פאקמן של סדרים

אתמול ינאי חזר מהגן קצת חולה. מאחה"צ הוא ואני מחובקים בספה, נישאים על גלי החום הקל שלו, מדי פעם שולפים סרט אקראי מהערמה שעל שולחן הסלון המבולגן וצופים. התחלנו בשמשון ודלילה (איכס איזה אנימציה – כל הנשים הפלשתיות מצויירות כמו איזה שרמוטות, והשירים – אוה השירים – אללה יסתור) והמשכנו לבילי אליוט (לא מי יודע מה מתאים לילד בן רבע לחמש אבל נו). האיש סובב סביבנו כארי בסוגר וממלמל משהו על הבלגן הבלתי נסבל. אחרי רגע קל הוא מפשיל שרוולים, ניגש לחדר השינה ומתחיל לסדר את הארון שלו. וזורק! וזורק ערמות של מונומנטים, ביניהם את המדים שלו. יש!!

הבוקר הוא קם נמרץ ונחוש להמשיך. הושיב אותי על כרית אדומה בפינה הצפון מזרחית של הסלון וקדימה לגעת בפרה הקדושה: הספריה. ביד אחת סמרטוט ביד שניה מצ'טה והיידה למיין! בלי רחמים! הספרות הפוליטית חוזרת לאבא שלי. הרומאנים העבים לאמא שלו. הגות ופסיכולוגיה לאחותי. אגדות בלי תמונות לגן האנתרופוסופי. ספרים עתיקים לאיתמר. סאיינס פיקשן ליודה. כל השאר – לארגז, שברגעים אלה מובל אחר כבוד לספריה של כרכור, הפתעת בוקר לספרניות. ועדיין נשארו המון ספרים והם עכשיו מסודרים בוהקים ליד הדיסקים, שגם הם עברו מיון.

עם הסדר בא התאבון. כמו סופה הוא מרים את הפטיפון, מזיז את כבלי החשמל שמאחורי הטלויזיה, פורס אותם מחדש ומוצא קרם ידיים מאשתקד, גולות ושאריות לא מזוהות. הוא חם גם על הקלטות. ועל התקליטים. וצריך ממש לעצור אותו לפני שהוא מעיף הכל בפו אחד לכל הרוחות. הילד, שהבריא בינתיים, בחר לו את "חיית החושך", שקיבלתי במתנה ליום הולדת 8. הוא פוסע איתו לכיוון האמבטיה, הלוקיישן החביב עליו לסיפורים. שני פרקים ואז אני מצטרפת לרוח הסערה וממיינת לו את הכינים מהראש.
עכשיו נשאר לפתור את סוגיית המגזינים: מסע אחר, חיים אחרים, ארץ אחרת ומגזיני שייט בעברית ובאנגלית. אם מישהו מרגיש צורך בכאלה אז סבבה. רק תגידו!

(ועכשיו הוא שם תקליט של קט סטיבנס ומכין עוגת שמרים שוקולד. מי אמר שכדי להנות בשבת צריך לנוח?)

הראה עוד

5 thoughts on “פאקמן של סדרים”

כתיבת תגובה

Close