השימושון

פגישה עם שולה שדה

נפתח בגילוי נאות: יש לי כמה חברים שמשתתפים בקבוצה מקומית של שיווק מפה לאוזן. הטרנד הלוהט, והאפקטיבי כך שמעתי, של העוסקים החופשיים. הם הזמינו אותי להתארח באחד המפגשים, שהתקיים על ארוחת בוקר בשמונה וחצי בפיק"א. לקח קצת זמן (אני לא משתגעת על קבוצות, אבל תמיד טוב לפתוח הזדמנויות) והגעתי. את הקבוצה הנחתה ביד רמה אישה ג'ינג'ית נמרצת, עם חיתוך דיבור חד ונחרץ. כל אחד הציג את עצמו במשך דקה בסגנון מאוד מובנה.
נתקעה לי החביתה בגרון.
מי זאת?? איך יכול להיות שאנשים מפותחים רוחנית, מתוזמנים קוסמית, כמו אברהם דרעין, מיכל גולדברג, חוה רימון, מאיה בת חן, אבי האינסטלטור ועוד רבים וטובים מסכימים להציג את עצמם במהירות שכזאת ועוד להכריז את שמם בתחילת ובסוף הדקה שהוקצבה להם לפרזנטציה?
זה מגוחך! הרי כולם מכירים את כולם פה ממילא, הסתננו לי מחשבות ארסיות. התור הגיע לג'ינג'ית.

שולה שדה

קוראים לה שולה שדה והיא……המון דברים. דירקטור קבוצתית בסאנריידר, מאמנת עסקית, מנחה קבוצות לשינוי הרגלי אכילה, אמא לארבעה, סבתא לחמישה, ונשואה לשמחה שדה, שבעצמו משתתף בקבוצה ומקדם בה את העסק שלו: יעוץ למעוניינים לפתוח בקריירה של שיווק רב שכבתי (שירות מעניין ונחוץ, עלי לציין). יותר נתונים מזה בשביל לגבש דעה צינית על בנאדם לא הייתי צריכה.

בסוף הפגישה ניגשו אלי שולה ושמחה, שאלו על האתר והביעו רצון לפרסם. אוי ואבוי! עכשיו אני צריכה לעמוד מול האינטגריטי האוטומטי שלי ולראות מה עושים עם זה. טוב נו, נחשוב על זה אחר כך, נכנסתי לאוטו ונמלטתי בדהרה. אחרי כמה ימים פגשתי אותם בכנס של מט"י בזכרון. בואינה הם רציניים החבר'ה האלה. לא מפספסים הזדמנויות. אולי יש לי משהו ללמוד מהם?

שולה ושמחה שדה הגיעו לפרדס חנה ביולי שנה שעברה מרעננה, בעקבות הילדים: אתי (34) שיש לה גן בפרדס חנה, אורן (32), צביקה (29) ומעיין (25). הבית בנווה רותם מסודר ונקי, מפונגשווי, תמונות של הנכדים מעטרות את הקירות. בעומק הסלון ויטרינה עמוסת גביעים ומדליות, בעיקר של שולה, שנצברו במהלך 56 שנותיה בכל מה שהיא נגעה בו. טיפוס מצטיין.
הם נפגשו בגיל 16 בצעדת ירושלים. היא היתה הרקדנית של החבר'ה שלה, הוא של החבר'ה שלו, הם רקדו ביחד (עד היום אגב, ריקודי עם) וארבע שנים אחר כך כבר היו נשואים. בגיל 22 נולדה בתם הבכורה, ובמשך שמונה השנים הבאות נולדו גם שלושת הילדים הבאים. כבר סיבה להעריך אישה.

המפץ הגדול התחיל בסוף שנות השמונים, כשחברה של שולה הציעה לה לעבוד בחברת קוסמטיקה בשיווק ישיר. שולה הסתערה על האתגר בהתלהבות וגילתה בתוכה כישורי מכירה והדרכה. בהמשך עברה קורס להנחיית קבוצות באמנות המכירה, ולדבריה: "במשך שנתיים הנחתי קבוצות של פורשי צה"ל, יבואנים, יצרנים, אני הייתי מאמנת ומנחה אותם למכירות – איך עושים טלמרקטינג, מו"מ, מכירות, סימולציות, מענה על שאלות של לקוחות, איך לסגור עסקאות, אין אצלי דבר כזה התנגדויות – לא לוקחת את זה כהתנגדות אלא כהתעניינות".

שולה התקדמה בהדרכות ובמכירות ואז, ב- 98', קרה המפץ הגדול: "מישהו בא והציג לי את סאנריידר והייתי בשוק. כי פתאום ראיתי שהמון דברים שיש לתקן בשיווק הישיר יש להם תשובות ברב שכבתי. התחלתי להפיץ והתקדמתי כמו טיל. בחודש הראשון קיבלתי צ'ק בסך 2400 ₪. ואז הגיעה לארץ BNI ביזנס נטוורק אינטרנשיונל שהיתה בחיתוליה בארץ, והמטרה שלה זה שיווק מפה לאוזן. איך ששמעתי את זה נדלקתי! כי הבנתי שזה מקום מעולה לקשרים עסקיים ופיתוח העסק. מי שהביא את הזיכיון לארץ היה אדם מקיבוץ גשר הזיו, אז אמרתי לשמחה "תיסע לראות". הוא נסע ביום שישי מרעננה לצפון הרחוק לקבוצה שהתכנסה בשבע בבוקר, חזר ואמר "זה פנטסטי, תיכנסי".
ההתלהבות של שמחה סחפה את שולה, שהצטרפה לקבוצת BNI בהקמה ברעננה. לאחר כחודשיים התמניתי למנהלת אזור המרכז ותוך שנתיים הקמתי עשר קבוצות של BNI בהרצליה, סביון, רמת גן, רמת השרון, תל אביב, כפר סבא ורעננה. זה היה עיסוק שהתקיים לצד העיסוק שלי בסאנריידר, שהלך ותפח".

בשנת 2002 כבר היו ברשת סאנריידר של שולה שדה כ- 1000 מפיצים עצמאיים. עבודה מאומצת, ממש לא לרוץ בביקיני על חוף הים עם הלפטופ. "כאשר בנינו את החזון לסאנריידר ישראל עם הנהגת סאנריידר ונטלי בן דוד, מאמנת עסקית מצוינת שחזתה שתוך 10-5 שנים לכל בעל עסק יהיה מאמן, אמרתי לשמחה למה לחכות חמש או עשר שנים? בוא ניקח אותה מאמנת עסקית כבר עכשיו. והעסק המריא. כשהיא פתחה בית ספר למאמנים נרשמנו ומאוד התלהבנו מהעסק של האימון. קודם בנינו עסק מצליח באימון, ובעקבות זה בשנה שעברה הקמנו את צוות גלגל תנופה – אימון למצוינות. אנו מאמנים עסקים עסקים קטנים ובינוניים שרוצים להביא את העסק שלהם למצויינות".

בעקבות הילדים שהתמקמו כאן באזור, החליטו שמחה ושולה לעבור קרוב לנכדים: "כשהחלטנו לעבור לפרדס חנה אמרתי לעצמי או קיי, אני מאמנת עסקית. איך אכיר כאן אנשים? אני מקימה קבוצה!"
הקבוצה, פל"א שמה (פתח לאפשרויות עסקיות) קמה ברוח BNI אבל עם דמי חבר נמוכים, כשהפוקוס הוא על הפניות עסקיות ועל הדרכות. "פל"א זה העסק החדש שלי, עם קבוצה בפרדס חנה ובגוש גזר בשלב ראשון. אני יו"ר הארגון, ורוצה להיות שם ולקבל אנשים בכיף. אני מוכנה לקבל תרומה מכל אדם ולכל אדם יש מה לתרום לי. המוטו שלי הוא שאני מוכנה לשמוע ולקבל עצה מכל אדם". (והיא עומדת מאחורי האמירה הזו, כי לא היתה לה בעיה עם הפתיח של הפוסט הזה).

אחרי שהקימה את העסק הרב שכבתי שלה (סאנריידר, קבוצות פל"א, אימון עסקי, כשהכל תומך בהכל) שולה, שבעברה היתה שחקנית כדור-יד בליגה הלאומית לנשים (דוד שלה זה רלף קליין!) מתכוננת להנחתה הבאה: קבוצה לשינוי הרגלי אכילה ואורח חיים בריא לפי שיטת ענבר סלוק, שתתקיים אצלה בבית, בהנחייתה, החל מיום ראשון הבא. "כל החיים היתה לי מודעות לנושא התזונה. אני ספורטאית מצטיינת, בצעירותי רצתי ריצות ארוכות וקצרות ועברתי קורס של מאמני כדוריד בוינגייט. באיזשהו שלב, בגלל הלידות, בכל זאת ארבעה ילדים תוך 8 שנים, עליתי במשקל. עכשיו אין אצלי קמח רגיל, אין סוכר, אין שוקולד בבית, ואני לא קונה אוכל מוכן".

סבתא בלי ממתקים?
"יש אצלי רק ממתקי בריאות. מקסימום פטיבר, הסוכריות שלי הן ויטמין C. הנכדים שלי אוהבים פירות וירקות, אחד מהם ממש קיצוני בזה, הוא בן חמש ואם תשימי מולו צלחת של פלפל חתוך וצלחת של שוקולד הוא יבחר בפלפל". כמו סבתא (:

—————————————

אני יוצאת מהפגישה איתם בלב קל. לא הולכת להצטרף לסאנריידר אבל מכבדת את הבחירה שלהם ומעריכה את הדרך שלהם, כזוג שמורכב משני אינדוידואלים שלא מפסיקים להתחדש וליצור לעצמם ולסביבה שלהם הזדמנויות. אנשים מעודכנים, סקרניים ואנרגטיים. הלוואי עלי בגיל 56.

הראה עוד

12 thoughts on “פגישה עם שולה שדה”

  1. למכירת פרסומות בטלוויזיה וברדיו דרושים כרישי מכירות, מזיזי הרים, מפקדי צבא משוחררים ובוגרי מנהל עסקים בני חמישים פלוס הגיב:

    אנחנו יוצרים פרסומות הנעה לפעולה ומשבצים את התשדירים לשידור, בשעות שיא הצפייה והאזנה בערוצי הטלוויזיה והרדיו המובילים. הפקת הפרסומות עלינו ושידורי התשדירים על חשבוננו!!! אנחנו מחייבים בעבור שיחות הטלפון הנכנסות בלבד!!! למכירת פרסומות ללקוחות מכל הארץ, דרושים לנו: יזמי פרסום ותיקים ומנוסים, מקדמי וכרישי מכירות פרילנסרים, מזיזי הרים מבוגרים, מפקדי צבא משוחררים ומקושרים, בוגרי בית ספר למנהל עסקים, שיווק ופרסום, תקציבאים עצמאיים ומנהלי קמפיינים יצירתיים בני חמישים פלוס. כל מכירה ומכירה תזכה את המשווקת או המשווק העצמאי ב- 5,000 ₪ או יותר. לפרטים אפשר לפנות אל ישראל 0507928679

  2. כל הכבוד, שולה אישה מרשימה ומרתקת והתכנית ניראית סבירה ואפשרית. הייתי שמחה להצטרף למשהו כזה. לצערי אני גרה רחוק. יש תוכנית כזו גם באיזור השרון? בכל מקרה אני מאחלת לך ולכל המצטרפים החדשים הצלחה.

  3. ההיכרות האישית שלי עם שולה ושמחה ב"סאנריידר" מצדיקה את הכתוב בכתבה. שני אנשים המוכנים לעזור ולעודד כל מי שרוצה לקבל את העזרה והידע – ויש להם את זה בשפע.
    אני לא אשכח את ההתייחסות האישית, הנדיבות והנכונות לעזור.
    מאחלת להם הרבה הצלחה בכל אשר יפנו- ואין לי ספק כי זו תגיע!

  4. זכות גדולה בשבילי להכיר את שולה שדה. אנטראקציה עם שולה, בכל רמה שהיא, מעשירה ומאפשרת מיצוי עצמי גבוה. שולה ושמחה, זוג עוצמתי. מקבל את הזולת כמו שהוא, ללא שיפוט, ומכאן מאפשר לו התפתחות והגשמה. כל אחד מהם עולם ומלואו. השמים הם בטח לא הגבול בשבילם. לא לשולה ולא לשמחה.
    לעולם אברך את מי שהביא לחיי זוג זה.

כתיבת תגובה

Close