אמנות ועיצוביוזמות חופשיותסביבה וקהילה

פני הרחוב כפני השלט

אילנקה עצבנית.
פרוייקט שילוט-הרחובות החדש של המועצה מתקדם לכיוונים מבאסים. כבר יש סקיצות.
"שאלתי איך הסקיצות?, אמרו לי: 'נחמד'. זה כבר הקפיץ אותי" היא מדווחת תוך כדי הליכה בשינקין. אני שומעת את הצעדים האלגנטיים שלה, בקצב נחוש ורצוף:
"שאלתי: איזה צבעים?
'קרם כזה'
עם אותיות ירוקות?
'כן..'
מי המעצב?
'זה שעשה את השילוט לבנימינה וגבעת עדה'.

זה כבר הושיב את אילנה בבת אחת לכתוב מכתב לחיים געש, אותו היא שלחה תכף ומייד לרשימת מכותביה.
למען הגילוי הנאות: אילנה פלדה היתה בצוות שעיצב את השילוט הנוכחי של פרדס חנה כרכור. הרבה תשומת לב וטאץ' קלאסי הושקעו בעיצוב. מבחירת הפונט עד הצבעים, שבאמת, מזכירים את השלטים הברורים של פעם, לפני פרוץ מגפה ההרחבות. הנה המכתב:


שלום חברים,

מצרפת את המכתב שכתבתי לראש המועצה ולחלק מהעולם. אני לא מדברת כאן רק על כאב אישי (כמעצבת השלטים הקיימים) אלא על תהליך שבו אין חזון חזותי לגבי המרחב שלנו. מקווה שהנושא חשוב גם לכם ויש לכם מה לחזק, להוסיף, או לסתור. דיון פתוח כמו שצריך.

מקווה מאוד להצליח במאבק (לשמר את העיצוב הקיים) שאינו אישי נגד ראש המועצה או המעצב שנבחר. אפשר לכתוב לחיים געש ישירות, או כאן בתגובות.

(מימין לשמאל: שלט בפרדס חנה כרכור, שלט בגבעת עדה, שלט בבנימינה. להגדלה לחצו על התמונה)

חיים שלום,

מצער שבצומת כל כך חשובה בחזות המושבה – השילוט, פרוייקט שישפיע רבות על איפיון רחובות המושבה וישנה את אופייה לנצח, לא מעורבים אנשי מקצוע – מעצב, מתכנן נוף, אדריכל – אנשים שעיצוב המושבה קרוב ללבם ויש להם חזון חזותי וידע לגבי יחסי עיצוב, סביבה, קהילה והשפעתם על המרחב האורבני.

לצערי(נו) לפי המודל שאתה מוביל במקום לחזק את האופי המיוחד שלנו, להדגיש ולטפח את המקומיות, אנחנו עומדים למצוא את עצמנו כפרבר של זכרון ובנימינה.
בעשור האחרון, בנינו כאן מקום עם אופי של קהילה אמנותית, איכותית, מעורבת ותוססת עם שלל אירועים שהפכו אותנו לשם דבר. נמצא שהשימוש היחיד של "השם" הזה הוא בפיתוח נדל"ני וכל הפעילות שלנו רק שיחקה לידי הפרנסים כנקודת מכירה ליישוב אך תכניה ואופייה כבר אינם אלו.

לדעתי המלומדה בנושא עיצוב, שלט רחוב אינו שלט חוצות ולהיותו קריא ומשתלב בנוף יש חשיבות עליונה.
להבנתי, לשילוט המוצע אין קשר לאופי היישוב שלנו, אלא לכל יישובי הסביבה (בנימינה, זכרון, אביאל וכו') בהם אותו מעצב מביא סטנדרט מקצועי אך ללא אופי ייחודי למקום. השילוט שקיים היום מתאים לאופי של המושבה, קריא, משתלב בנוף ורק היה צריך ביצוע מקצועי כמו העיצוב!

להזכירך שלטי הרחובות של היום נבחרו על ידי ועדה בקדנציה הקודמת שלך ועוצבו ברוח השלטים הוותיקים שהיו כאן ומשרתים את מטרתם מצויין. היה צריך להשלים את הפרוייקט גם לגבי שילוט חוצות (איני מתייחסת לאופן הביצוע הכושל שלא היה בידי!)
אף פעם לא מאוחר לבדיקה והחלטה חדשה בנושא.
בברכה

אילנה
www.plasticplus.co.il

הראה עוד

7 thoughts on “פני הרחוב כפני השלט”

  1. שלום לחיים געש. תגובה לשילוט המוצע. קצת עלי קודם. מעצבת במשרד פרסום שאתה מכיר – אדלר חומסקי בת"א, ולא קוטלת קנים במקצוע. השילוט של בנימינה וגבעת עדה מזעזע בבינוניותו. דבר ראשון לעשות זה לפרסם ברבים את השילוט המוצע. עדיין לא ראינו אותו. אני לא לפחות. יש פה קהילה אמנותית במיוחד ורגישה במיוחד לחזות פ"ח כרכור. אי אפשר לזלזל בקהילה כזאת בנושא הקרוב לליבה ולמקצועה. וגם – הייתי מעדיפה שילוט כחול ומושבה ירוקה על פני שילוט ירוק ומושבה בז' (איך כותבים בז' לכל הרוחות? קרם?) זה, בהתייחסות לעצמת הריסוסים באביב והתבז'ות המושבה באופן כללי. אז בוא נדאג למושבה ירוקה יותר, לעצים מוגנים יותר, לצמחיית רחוב עמידה יותר בתנאי יובש ו…לשלטים כחולים יותר. בביצוע מוקפד, מאסיבי ואחראי יותר.

  2. לא יודעת אם יש חדשות משמחות יש רהחשיבה על הצבעוניות שזה יזקף לזכות הדיון וההתעוררות כאן אבל באופן גורף הדברים קורים מאליהם. למשל הככר החדשה בדרך הים אמנם אפורה אבל מי חשב שיגדרו אותה בברזלים מסולסלים בסגנון פרובינציאלי שכזה כך שמה שעמלנו עליו (ריצוף אפור) יקבל את הזפטה הזו. ככה זה כשאין מי שמחליט אז הקבלן הוא הקובע. כך גם בשמות השכונות. איזו פסטורליה

  3. תודה למטמון של גוגל. הנה התגובות המשוחזרות, כולן בבת אחת:

    1. מאת יעלה:
    יום שלישי, 09 בפברואר 2010 בשעה 7:44

    אילנה אולי יש לך תמונה של שילוט ותיק- נראה טרוייאלי שכולם יודעים במה מדובר …אבל לא בטוח..
    2. מאת עמלמול:
    יום שלישי, 09 בפברואר 2010 בשעה 7:50

    אמן ואמן .
    בפרטים הקטנים כמו בגדולים החלטות ההנהגה הן למזער את היחודיות.
    כמה חבל. הרבה.
    3. מאת אייל כגן:
    יום שלישי, 09 בפברואר 2010 בשעה 9:25

    מחזק את ידייך, אילנה. עיקר הבעיה לדעתי נובעת מהעובדה שחיים געש הוא יקיר הקהילה ולכן "לא נעים" לצאת נגדו במקומות שבהם האינטרסיםמ שלו לא תואמים את התפישה של הקהילה או אפילו מתנגדים לקהילה. הסיבה לכך ברורה. חיים הוא ברירת המחדל העדיפה על פני כל האופציות האחרות.

    אבל, לעיתים אין ברירה. המילה א-ו-פ-ו-ז-י -צ-י-ה, היא לא מילה גסה, אלא מילה כשרה שמלמדת על היושרה והעומק של אלו שמעדיפים להיות בצד ההוא. מאחר וקיימת החלטה של וועדת שילוט מהקדנציה הקודמת הרי שלא ניתן להופכה במחי יד (גם ראש המועצה כפוף לחוקים) ולכן אם יש צורך, אז כדאי להבהיר לחיים במכתב שהוא לא רשאי לעשות זאת . במקביל -יש מקום להפעיל גם את העיתונות המקומית. געש כבר הראה שבמקומות בהם יש "רעש תקשורתי" שמעורבת בו שאלה של "חוקיות" הוא מתקפל.

    בסופו של יום , פרדס חנה כרכור לא שייכת לראש המועצה באופן אישי אלא לתושביה.
    4. מאת עפר כהנא:
    יום שלישי, 09 בפברואר 2010 בשעה 9:30

    אני מצרף חליפת מיילים קצרה עם ראש המועצה:
    ————————-

    מר געש שלום,

    שמי עפר כהנא, אני גר כאן במושבה כבר 7 שנים.
    אני מעצב גרפי, בוגר ומלמד בבצלאל ואני תומך במכתבה של אילנה פלדה בנוגע לשילוט החוצות.

    לפרדס חנה – כרכור יש עבר נפלא של תכנון חכם, צנוע ומלא חן שבמשך שנים הוזנח ונדרס עד שנותר ממנו מעט מאוד.
    המעט שנותר מושך אליו עדיין אנשים רבים ומתוכם יש כאלה, ובראשם אילנה, שמנסים שוב ושוב לשמר ולהחיות את אופיה המיוחד של המושבה ברחובות, בחזיתות הבתים, בגנים הציבוריים, באירועי תרבות, ביצירה מקומית.

    לשילוט החוצות יש חשיבות גדולה לחזות המושבה, אילנה עשתה בעבר עבודה נהדרת שלא הותקנה כראוי והוזנחה.
    אנא שתף אותנו בתהליך קבלת ההחלטות בנושא זה, נצל את הידע, הכשרון והנכונות של תושבי המקום!

    בברכה,
    עפר כהנא

    ————————-

    [תשובת ראש המועצה:]

    אני מודה לך על פנייתך.

    אני שמח שהחלטת לגור עמנו, אני נולדתי כאן לפני קרוב ל60 שנים.אני מרשה לעצמי לא להכנס איתך לויכוח.

    ————————-

    [תשובה שלי:]

    תשובה מאוד מאכזבת לראש מועצה (שהצבעתי עבורו פעמיים).
    הייתי שמח יותר לתשובה כזו:

    שלום עפר,

    אני מודה לך על פנייתך.
    אני שמח שהחלטת לגור עמנו וגם לתרום מהניסיון והידע שלך בנושא כה חשוב.

    אשמח לדווח לכל התושבים על פעילות המועצה בנושא השילוט ולפתוח את הנושא לדיון ציבורי.
    הרי לא כל יום מתקינים במושבה שלטים חדשים וחשוב מאוד לשתף בעניין את בני המקום כדי לחזק את תחושת השייכות שלהם ולתת להם אפשרות לתרום לקהילה ולהיות גאים במושבה.

    מצורף קובץ סיכום הישיבה האחרונה בנושא.
    אתה מוזמן לישיבה הבאה שתתקיים ביום…. בשעה….

    תודה רבה על המעורבות,
    שלך,
    חיים
    5. מאת רונית:
    יום שלישי, 09 בפברואר 2010 בשעה 9:32

    יעלה, על האלון בפינת הבוטנים והצפירה יש את השלט הישן של רח' הבוטנים. מחוזק אל העץ עם מסמר. אני אצלם אותו היום.
    6. מאת אייל כגן:
    יום שלישי, 09 בפברואר 2010 בשעה 9:39

    לפחות הוא ענה…. טוב שלא התבקשת לעמוד בדום מתוח ולהגיד "כן המפקד".
    7. מאת יעלה:
    יום שלישי, 09 בפברואר 2010 בשעה 9:47

    לי הוא לא ענה בנתיים והנה מכתבי אליו :
    נראה לי שחיים צריך לשמור את הנוסח שעופר הציע ולשכפל אותו בתגובותיו – או יותר טוב שיקח דוברררר!!!!!
    והנה מכתבי אליו :
    שלום רב חיים – מקווה שתמצא את הרגע לקרוא את המייל הזה ולא רק לרפרף!
    כמי שמוקירה ומעריכה עד מאוד את פועלך לטובת המושבה אני פונה אליך כמעט בתחינה – אנא!!!
    הובא לידיעתי כי מתוכנן שילוט חדש למושבה ואני שואלת מה רע בשילוט הקיים , שאין שני לו?
    למיטב ידיעתי היתה בזמנו ועדה שבחרה ואישרה את השילוט והתכנון היה של אילנה שהוא תושבת המקום, אם יש מקום לשקול מחדש את התכנון מן הראוי היה להוציא מכרז ו/או תחרות עיצוב שתעודד את אנשי המקצוע המקומיים ויש רבים וטובים…לעצב את השילוט הראוי הייחודי והמתאים ברוח המקום ועברו המפואר והצנוע.
    השילוט כיום אמנם מבוצע באופן רשלני וכאן יש לדאוג שהמבצעים יעשו את עבודתם כראוי.
    אני רואה במהלך השנים כיצד אנחנו נהיים דומים יותר ויותר לישובים אחרים – חשוב שכל מי שנכנס ב"שערי המושבה" יחוש ביחודה ולא יתבלבל ויחשוב שהוא בבנימינה למשל או בהוד השרון…
    העלאת איכות החיים אינה עומדת בסתירה למאמץ הראוי לאפיין וליחד את המושבה המקסימה הזו
    מ- צבע המדרכות , הגינון , השילוט , ערכי טבע ונוף ובוודאי כלל הפעילות התרבותית.
    עשה ככל שביכולתך ויש לך מזה הרבה!! לשמור על אופיה ויחודה של פרדס חנה כרכור ביחד עם פיתוחה ושגשוגה.
    המתבטא באופי הפעילות התרבותית היחודית (שנעלמת?), שמירה על ערכי טבע ונוף וכן בתכנון חזות ופני המושבה.
    זה בידך ואנחנו איתך לתמוך בכל הליך שכזה.
    בברכה
    8. מאת רונית:
    יום שלישי, 09 בפברואר 2010 בשעה 10:04

    הנה לינק לשלטי רחוב ישנים, כולל שם של רחוב מבאר שבע – הכי קלאסי (צריך לגלול קצת עד אליו). והנה אילנה, זה במיוחד בשבילך: הארכיון האורבאני >>
    9. מאת אייל כגן:
    יום שלישי, 09 בפברואר 2010 בשעה 11:17

    שרון רז -האיש והאגדה. כבר מזמן אני סבור שהאיש ראוי לפרס ישראל. עובד לבד, בלי תמיכה ומתעד ומתעד ומתעד. מפעל חיים של איש אחד. אין עליו.
    10. מאת אורי מוסנזון:
    יום שלישי, 09 בפברואר 2010 בשעה 11:36

    הנה המייל ששלחתי אני:

    לכ' מר חיים געש, ראש מועצת פרדס חנה-כרכור,

    שלום רב,

    שמי אורי מוסנזון ואני תושב המושבה מזה כארבע שנים. קראתי באתר "מושבה חופשית" כי בימים אלה עובדים על הכנת שלטי רחובות חדשים למושבה. רציתי להביע את דעתי ולהגיד שאני אוהב את השלטים הקיימים ולא רואה סיבה להחליפם בשלטים יפים פחות.

    המושבה הזאת יקרה לליבי, קניתי בה את ביתי ואני מתכוון לגור בה שנים רבות. חשוב לי שישמר אופיה המיוחד של המושבה, של האוירה והחזות החיצונית. גם לשילטי הרחובות יש השפעה. יש חשיבות רבה לשיתוף קהילת התושבים של פרדס חנה בהחלטות התיכנוניות שמשפיעות על חייהם. אני מקווה שתתחשב בדברים.

    תודה וכל טוב,
    אורי
    11. מאת אורי מוסנזון:
    יום שלישי, 09 בפברואר 2010 בשעה 11:43

    את התשובה הבאה קיבלתי תוך דקה:
    "אני מודה לך על פנייתך"
    12. מאת נועה:
    יום שלישי, 09 בפברואר 2010 בשעה 12:16

    גם אני קיבלתי את אותה תשובה .
    אמרתי טוב לפחות ענה לי ..אתם יודעים כמה זמן אני מחכה לתשובה מועדה מחוזית לבניה שומרון .חודשיים ועדיין מחכה..
    13. מאת אילנה:
    יום שלישי, 09 בפברואר 2010 בשעה 14:30

    ואני לא קיבלתי שום תשובה! חבל שראש המועצה שאנחנו מעריכים ותומכים בפועלו לטובת למושבה, לא "סופר" את המיעוט הגדול התומך, פועל ומעורב בהובלת המושבה יחד איתו לעתיד באמת ורוד, לא רק בסטיקר, הפיתוח זה לא כבישים ומדרכות, רוצה חזון גם חזותי! רוצה שיקדישו תשומת לב לפרטים שאולי רוב האנשים לא מקדישים לזה תשומת לב ומקבלים את זה כנתון מלמעלה אבל מישהו מחליט או מחליט לא להחליט ככה שהכל נראה כמו הסלון של הקבלן ככה נראים הרבה מקומות בארץ בחזון שלי פרדס חנה מובילה גם בתחום הזה יש דרך להתקדם בלי להרוס
    14. מאת עינת:
    יום שלישי, 09 בפברואר 2010 בשעה 14:59

    שלא לדבר על ההוצאה הכספית המיותרת. הרי שלטים רבים כבר קיימים ועומדים יציבים על מכונם. למה להחליפם ובשם מה? אם דרושים שדרוג, השלמה ושיפוץ – יתכבד מר געש וידאג (רק) לזה, ואת כספי הציבור ישקיע כראוי בפרוייקטים נחוצים לא פחות.
    15. מאת יעל רוט-ברקאי:
    יום רביעי, 10 בפברואר 2010 בשעה 0:06

    לקח לי זמן, עד שהבנתי במה בדיוק מדובר…
    מסכימה לגמרי עם אילנה, עופר וכל השאר. השלטים הקיימים יפים ומתאימים בעיני. אין זה סוד שאף אני נמנית על תומכי ראש המועצה, מכירה ביתרונותיו וברווחה הכלכלית שהביא ליישוב הזה שעמד בפני קריסה. יחד עם זאת, אין לי ספק שכל נושא התרבות והאמנות רחוק ממנו, ואין לו כל עניין לקדם את המושבה בתחומים הללו, ודווקא בהם יש פוטנציאל אדיר. עידודם וקידומם לא רק יתרום לתושבים, לאיכות החיים, לאוירה, לשביעות הרצון, וכד' אלא ימתג את המושבה ויביא אליה עוד ועוד אנשים טובים. חבל שראש המועצה אינו משכיל להיעזר באמנים ומעצבים מקומיים שמוכנים לתרום מזמנם ומכישוריהם וניסיונם. שלא לדבר, כאמור, על השקעת כספים נוספים ועבודה שלא לצורך… אסיים בקריאה המסורתית "יוחזר השיק-שוק"!!!
    16. מאת יעלה:
    יום רביעי, 10 בפברואר 2010 בשעה 7:58

    אני מסכימה מאוד עם עינת – זה גם ענין של בזבוז כספי ציבור . בנושא הזה ניתן להשיג קונצנזוס רחב יותר

    בנוגע לכך שאנחנו מיעוט- אני מעדיפה להסתכל עלינו כמו קומפוסט.
    17. מאת הילה דגני כגן:
    יום רביעי, 10 בפברואר 2010 בשעה 15:56

    פני הדור כפני הסלון של הקבלן. גוועלד.
    אלקנטרה שחור גם לבן יפה והכי חשוב אחרי המזוזה והפרזול זהב וליד המרצדס בחניה מקורה בטון,שולחן כסאות כתר פלאסטיק ועל מדף הספרים פלאזמה גדולה ,בשביל התרבות.
    18. מאת מאשה_דולב:
    יום רביעי, 10 בפברואר 2010 בשעה 16:47

    מודה שלקח לי זמן להבין באילו שלטים עוסק הוויכוח.
    אני מוציאה את הראש מהחלון ומולי שלט ענק המצהיר על המרכז המסחרי שעומד לקום, מאחוריו אחר, מאיר עיניים – קרייה יפיפיה עם בתי קומות, קצת מאחורי הפינה "נווה האיקליפטוס". הבוקר שיפשפתי את עיני בתדהמה, שורת דגלים לבנים, לאורך רחוב הגליל שעדיין לא נפתח לתנועה. שלא לדבר על שמות הרחובות (רח' הנחילות! כן, כן זה שמו…) פה מהמקום שאני צופה בזוועה, לא רואים מושבה אלא תנופת בנייה שלא הייתה מביישת שום מטרופולין מתפתח… למזלינו, הצלחנו להשאיר זכר לכמה עצים!
    הייתי רוצה להאמין שכוונותך, מר געש, טהורות, וגם לך יש רצון לשמר את המקום אייכותי, עם אופי ייחודי. עליך לזכור שכל החלטה מכתיבה את פני המקום לעתיד ואתה תהיה חתום עליה!!
    לכן, אנא, אל לך להפנות גב לאנשים המציעים את כשרונם.
    19. מאת רונית:
    יום רביעי, 10 בפברואר 2010 בשעה 18:01

    חופשי מאשה.
    בדיוק השבוע עברתי ליד הבית שלך, הפינה המתוקה הזאת עם הסטודיו הנחבא שלמדתי בו קלפי טוטם אצל רות, וראיתי שהולכים להקים לך מרכז מסחרי מול האף. באסה!
    20. מאת יעלה:
    יום רביעי, 10 בפברואר 2010 בשעה 18:07

    לא הייתי שופטת באכזריות את "הקבלן" , ב ד אמותיו יבחר אדם מה הוא שם על מדף הספרים אבל במרחב הציבורי יש לפעול אחרת לא מדובר בטעם אישי אלא בתרבות.
    אני בעיקר מתרעמת על השיח שנהיה עם נבחרינו היקר
    עלתה סוגיה ענינית ותשובותיו הלא עניניות ולא מקדמות דיאלוג, בירור, תהליך קטן , אלא שיח "תרנגולים" ודחיה" מנומסת " של שאלות של ציבור – כל ציבור ובפרט ציבור שעומד מאחרוי הנבחר, שמפרגן ..
    היכן נעלמה האגנדה של שיתוף תושבים" או שאנחנו בעניין שיתוף תושבי בנימינה…
    להיכן נעלם כל מה שמקסים פה – במרחב הציבורי האלטרנטיבי- והעם שותק.
    האמת אנחנו שותקים על דברים חמורים מזה אבל קטן כגדול!!!
    אז אני מזמינה את כל מי שקורא דברים אילו מהנהן בראשו ועובר לתיבת הדואר- כתוב/י משהו כדי שחיים לא יחשוב שמדובר באותם 5 מציקנים.
    השמיעו קול, כזזה , אחר ,
    שלא נקרוס ובעיקר אילנה ששוב נקלעה לעין הסערה- כי אכפת לה!!
    21. מאת רונית:
    יום רביעי, 10 בפברואר 2010 בשעה 18:22

    22. מאת אילנה:
    יום רביעי, 10 בפברואר 2010 בשעה 18:26

    הרוב הוא דומם אבל המיעוט הוא זה שכותב תרבות הרוב מקבל את כל מה שיש כנתון מלמעלה וגם לא בא לבחירות! האם האג'נדה היא להרדים את הערניים?
    23. מאת טל ש:
    יום רביעי, 10 בפברואר 2010 בשעה 19:11

    גם אני כתבתי עכשיו מכתב לחיים געש, נראה אם יענה
    אני בהחלט חושבת שצריך להוריד (לגלח) את כל השלטים בישוב ולהחליפם בחדשים.
    כל זאת מכיוון שקבלן השילוט ה"מוצלח" של המועצה (בטח היה הכי זול בארץ) עשה עבודה
    איומה ולא מקצועית- והמועצה שתקה ונתנה לו "להתבטא" באופן חופשי.
    לעומתו, עבודת התיכנון והעיצוב נעשתה בידיים מקצועיות של אלנה.
    הרבה שעות של מחשבה ועבודה הושקעו בפרוייקט עיצוב השלטים, כל פסיק ונקודה נשקלו בקפידה תוך התאמת השילוט לאופיה של פרדס- חנה.

    אני חושבת שצריך להחליף את השלטים הקיימים בשילוט חדש זהה לגמרי לזה שהוצע והפעם תוך הקפדה על עבודה מקצועית ועל חומרים מתאימים.
    ובכלל מי קבע, מי קובע על החלפת שלטים,
    וכמה זה עולה לנו?
    24. מאת אייל כגן:
    יום רביעי, 10 בפברואר 2010 בשעה 22:41

    האג'נדה היא להרים את הנדל"ן ושכל השאר יקפצו או ינבחו. simple as that
    25. מאת אייל כגן:
    יום רביעי, 10 בפברואר 2010 בשעה 22:41

    או שיעזבו.
    26. מאת אילנה:
    יום רביעי, 10 בפברואר 2010 בשעה 23:57

    אני נוסעת לקהיר לבדוק את השילוט שם, מעניין אם אופנת הקרם ירוק הגיעה גם אליהם . כשבדקתי בוורשה השלט כחול ולבן פשוט ויפה כמו אצלנו, אהבתי.
    27. מאת אייל כגן:
    יום חמישי, 11 בפברואר 2010 בשעה 0:07

    כשתחזרי נחזיר את השיקשוק.
    28. מאת אילנה:
    יום חמישי, 11 בפברואר 2010 בשעה 1:26

    יללה, נבדוק גם את השיקשוקשוק שם
    29. מאת דנה:
    יום חמישי, 11 בפברואר 2010 בשעה 7:16

    להרדים את העניים
    30. מאת גלו:
    יום חמישי, 11 בפברואר 2010 בשעה 8:28

    זה בלתי נתפש, ההתעלמות הזאת. כאילו אנחנו חיים במושבה אחת ו"הם" באחרת. אילנה זה הרוב הדומם, מבינים איזה אבסורד?
    31. מאת רונית:
    יום חמישי, 11 בפברואר 2010 בשעה 14:21

    הנה, לבן על גבי כהה וקריא להפליא, השלטים שאילנה צילמה בפולין (להגדלה לחצו על התמונות):
    שלט פולני

    והנה עוד אחד:
    עוד אחד
    32. מאת הילה דגני כגן:
    יום שישי, 12 בפברואר 2010 בשעה 15:19

    איפה השלט שמצביע לכיוון אושוויץ?
    33. מאת אייל כגן:
    יום שישי, 12 בפברואר 2010 בשעה 15:19

    זה אני (אייל) שמתקטנן
    34. מאת רונית:
    יום שישי, 12 בפברואר 2010 בשעה 15:37

    אייל אם אתה כבר פה אז –
    היה יפה היום בפיקניק משפחות בואדי אה?
    מין שיקשוק בקטנה,
    בקרוב התמונות.
    35. מאת אייל כגן:
    יום שישי, 12 בפברואר 2010 בשעה 18:49

    3 הערות:

    אחת, געש היה היום במיני שיקשוק , הביע את אהדתו והזכיר שהוא אפעם לא התנגד לשיקשוק (מה שנכון) העביר לשם חשמל בקדנציה הראושנה שלו (מה שנכון) וציין שכשם שאף אחד לא מפריע לפיקניק הנוכחי אין סיבה שמישהו יפריע לדבר האמיתי.

    הוא רק ציין שבשל המצב הדמוגרפי ואחוזי ההצבעה ידיו כבולות לא פעם (מה שנכון).

    שתיים, בנושא השילוט , הוא נשבע שאין לו מושג במה דברים אמורים (מה שנכון?) ושהיה מכרז פתוח בו כל אחד יכול היה להשתתף. בסופו של יום התקבלה החלטה על השילוט החדש על ידי ועדה בראשות נורית השימשוני. לשאלתי האם הנושא הפיך הוא הפנה אותי לנורית. אני מציע שהשגרירה שלנו בקהיר לכשתחוזור תרים את הכפפה.

    שלוש, נדמה לי שלאור תחושת הגעגוע העזה שאחזה בקרב אלו שהגיעו לפיקניק הגיע הזמן לשיבת עוף החול.

    שבת שלום.
    36. מאת הדס שלום:
    יום שישי, 12 בפברואר 2010 בשעה 21:04

    אכן, היה אחלה פיקשוק היום.נחמד איך בבת אחת נחתו בואדי 200+ איש,אישה וילד… הרגיש כמו הדבר האמיתי…אני איתך כגן-יוחזר השיקשוק!
    37. מאת אורי מוסנזון:
    יום ראשון, 14 בפברואר 2010 בשעה 0:58

    לדעתי אחרי שאילנה תחזור כדאי פשוט להפגש. אפשר בואדי או בבית. צריך קודם כל לדבר. אני לדוגמה אף פעם לא באמת הבנתי את כל הסיפור. מה באמת צריך בשביל להחזיר את השיקשוק? חובש? (בטח יש חובשים בינינו) מאבטח? (בטח יש בינינו מישהו עם רשיון לנשק) אישור מכירת אוכל? (מבחינתי עדיף להתחלק באוכל). יכל להיות שיש דעות שונות אבל אני בטוח שנוכל להגיע לאיזה הסכמה וללכת עליה בצורה ממוקדת.
    38. מאת דנה:
    יום ראשון, 14 בפברואר 2010 בשעה 11:23

    ברצוני להתייחס לעניין הנגישות של השילוט:
    השלטים הנוכחיים עומדים בתקני נגישות מבחינת קונטרסט הצבעים (לבן על רקע כחול). שילוב זה הוא שילוב מומלץ. לעומת זאת, החלופה של ירוק זית על רקע צהבהב או קרם אינה תקנית מבחינת התקן. (תקן ישראלי 1918 חלק 4 העוסק בנגישות שילוט). בעוד כשנתיים תקנות הנגישות יחייבו כל רשות ציבורית להנגיש את שירותיה, ועל מנת שלא נהיה מדינת חלם ונמשיך לזרוק כספי ציבור יש לבדוק את תקני הנגישות בטרם מחליפים את השילוט הנוכחי. אני אישית מאוד אוהבת את השילוט הנוכחי ונראה לי בכל מקרה בזבוז כספי ציבור להחליף את שילוט הרחובות, כאשר יש דברים קודמים בסדר עדיפות כמו מדרכות נגישות וסלילת רחובות בישוב.
    בברכה,
    דנה
    39. מאת רונית:
    יום ראשון, 14 בפברואר 2010 בשעה 11:39

    נראה שעו"ד כבר יש! 🙂
    או לפחות מישהי שמכירה את השפה המשפטית. וול דאן דנה.

    ובקשר לדיבור שאורי מציע – אני חושבת שהכי מקסים זה לעשות שוב פיקניק משפחות בואדי, ולשים שם את בימת ההייד פארק שאילנה (או יעלה?) הציעה בעבר, ולצלם את הכל בוידאו ו.. ו..

    (רונית, לכי לארוז כבר!!)
    40. מאת טל:
    יום שלישי, 16 בפברואר 2010 בשעה 11:42

    עוד משהו שקשור לנושא חזות הישוב. לפני כמה שנים התפתח ב"מושבה חופשית" דיון בנוגע למנהג המכוער והמיותר של המועצה לרסס את צמחי הבר שפורחים בחורף ועושים לנו ירוק ונעים בעיניים. עד כמה שזכור לי המועצה אמרה שתחשוב ותשקול ותתחשב ברצון הציבור. מסתבר שבמקום להתחשב ברצון הציבור, רק שיכללה המועצה את תהליך הריסוס. אם פעם זה נעשה באופן ידני, היום כבר ראיתי רכב שכתוב עליו "הדברת עשבי בר"ועליו מיכל חומר הדברה ענק. הרכב נסע באיטיות לאורך הרחובות וריסס בשיטתיות באמצעות צינור את שולי הכביש, המדרכה והגדרות של הבתים. הריסוס שנועד מן הסתם להשמיד את צמחי הבר (דבר שהוא מרגיז ומיותר לכשעצמו) משמיד בדרך גם את כל הצמחיה הביתית שמעיזה לחרוג מגדרות הבתים.
    בשנים האחרונות המועצה מתהדרת בסיסמה "מושבה ירוקה עתיד ורוד" או משהו בסגנון הזה. מה שקורה בפועל הוא שבמקום שתהיה לנו מושבה ירוקה לפחות בחורף ובאביב, כאשר ניתן להנות מירוק ומפריחה בלי להשקיע בכך טיפה של מים יקרים, כבר באמצע פברואר אנו נקבל מושבה אפורה, מיובשת ומדכאת.
    הריסוס הזה מתקשר גם לנושא הקודם של בזבוז כספי ציבור. אם יש כסף להשקיע בחזות הישוב, למה לא להשקיע אותו בפינוי המזבלות המאולתרות ולא דווקא בהשמדה של מה שירוק ויפה אצלנו.
    41. מאת ארועי השבוע 14-20/2/10 | מושבה חופשית:
    יום חמישי, 18 בפברואר 2010 בשעה 14:05

    […] יום. ומחר אנחנו עוברים דירה..! הנושא החם שעל הפרק – פני הרחוב כפני השלט: דיון על אופי שילוט הרחובות בפרדס חנה […]
    42. מאת אילנה:
    יום שבת, 20 בפברואר 2010 בשעה 18:31

    חזרתי מקהיר וכנראה שגם שם מכירים את חוקי הנגישות. לבן על גבי כחול. תיכף תגיע התמונה (אולי היה מכרז לביצוע לא לעיצוב!) ואו דנה כמה טוב שיש חיזוקים בכתובים לעניין. כל הכבוד מקווה שאכן הכפפה הורמה .
    היה פיקשוק, תשלחו תמונה 200 אנשים בוואדי, ימות המשיח. על קהיר תקראו את גדעון לוי בהארץ השבוע , http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1150774.html
    מסכימה עם כל מילה . מתי הפיקשוק הבא
    43. מאת רונית:
    יום ראשון, 21 בפברואר 2010 בשעה 11:45

    אילנקה מצרפת שלט מקאהיר:
    גם שם לבן על גבי כהה
    44. מאת רונית:
    יום ראשון, 21 בפברואר 2010 בשעה 11:46

    ואני אתמול הייתי בסביבות העיר (והמפלצת התיכנונית) מודיעין וגם שם: לבן על גבי ירוק.
    45. מאת נעה:
    יום רביעי, 24 בפברואר 2010 בשעה 20:12

    והנה עוד שתי ערים זניחות .
    מוקדש לאילנה השומרת על הסביבה .
    46. מאת אילנה:
    יום שלישי, 02 במרץ 2010 בשעה 21:47

    מעכשיו כולם שמים לב לשלטים ברחבי הארץ ו העולם! הכדור מתגלגל. צלמו צלמו
    47. מאת אילנה:
    יום שלישי, 02 במרץ 2010 בשעה 21:51

    מזכירה- פיקניק בואדי יום שישי הראשון של החודש מ12 ואילך. נביא כיבוד
    48. מאת יעלה:
    יום רביעי, 03 במרץ 2010 בשעה 9:44

    כל כך רוצה שקשוק , אבל ביום שישי הקרוב הפגנה בירושלים מול בית ראש הממשלה- יושב גלעד ומיד!!!! וגם בלעין ושיח ג'ראח …אולי אגיע לקינוח
    49. מאת עמלמול:
    יום רביעי, 03 במרץ 2010 בשעה 9:46

    באסה. גם אני לא אוכל להיות.
    50. מאת נעה:
    יום רביעי, 03 במרץ 2010 בשעה 11:49

    איך מתקדם עניין השילוט מישהו מעדכן /מעודכן
    ? האם הנ"ל בנושא הנגישות ידוע למקבלי ההחלטות?
    איפה אנחנו עומדות שנשלח עוד תמונות לגעש? לאחראים למי??

  4. התגובות הרבות לדיון הזה נשארו על מושבה חופשית הישנה. זה קרה כי הפוסט הזה עלה לכאן אחרי שכבר כל הפוסטים עברו מהאתר הישן, והיה עוד איזה חודש שעבדתי על שתיהן במקביל, אבל התגובות המשיכו לזרום לאתר הישן. אני אנסה לשחזר את זה.
    אם הבנתי נכון יש לאילנה חדשות משמחות בנושא, אילנה?

כתיבת תגובה

Close