השימושון

ציור מנדלות זה עונג אמיתי

תמר שחר, יוצרת ומתקשרת, מזמינה אתכן ואתכם לקורס בן ששה מפגשים במקום קסום בפרדס חנה.

לפני כשנה החלטתי בעצת חברה ללכת לסדנא של יום אחד, לציורי מנדלות, בהדרכת חוה בת חיים. באותם ימים לא ציירתי כלל. הייתי עסוקה בעיקר בהדרכה ובתיקשור וחשבתי, שיהיה נחמד לצייר שוב. הגעתי לשם בלי הרבה חשק כי באותו זמן סבלתי מדלקת פרקים שהכאיבה והציקה לי מאד. סבלתי גם מתעוקה בחזה, שהתגברה עם כל התרגשות קטנה. אחרי שבע שעות של "עבודה", שלוש מנדלות ושתי מדיטציות שמתי לב ש….. לא כואב לי כלום.

מנדלות בתנועה

הבנתי שיש כאן משהו מיוחד הרבה מעבר למה שחשבתי, ויצאתי למסע גילוי וריפוי עצמי דרך ציורי מנדלות. את הכאבים השארתי מאחור ואת קדמת הבמה תפסו מעתה הרבה מאד ציורים וחוויות התפתחות חדשות. בשנים האחרונות אני מעבירה את החוויה והידע שרכשתי לתלמידי, במקום מגורי, רעננה. לאחרונה נעניתי להצעתה של חברתי שרית, בעלת הסטודיו "מקום קסום", להעביר את הידע הזה גם לאנשי האזור.
והרי אני כאן, מצפה לכן למסע חוויתי מענג ומרפא.

משהו עלי: אני מורה לאמנות ותיאטרון, מנחת קבוצות ומאמנת, מורה לתיקשור ומתקשרת. כיום אני עובדת ברעננה מקבלת אנשים לליווי דרך תקשור, מלמדת לתקשר ומנחת קבוצות להתפתחות דרך ציורי מנדלות.

הייתי רוצה להכיר לכם את המנדלה: המנדלה היא מושג גרפי סימבולי, שמקורו הינדו בודהיסטי ומשמעותו "מעגל מקודש", אך הוא בעל משמעות רחבה הרבה יותר. המנדלה משקפת את מתווה היקום ומאחר והאדם הוא מיקרוקוסמוס של היקום, נתפסת המנדלה כסמל לנפש האדם. ילדים מציירים מנדלות בכל התרבויות, זוהי תבנית הנמצאת בכל אדם. המנדלה מופיעה כמעט בכל אלמנט בטבע: מביצית מופרית, פרחים, פתיתי שלג ועד צורות של גלקסיות ומערכי כוכבים. המנדלה מהווה גם חלק בלתי נפרד מהמדיטציה של הבודהיסט.

מנדלות זה עונג אמיתיהחברה המערבית אימצה אותה ככלי להתבוננות פנימית, ושיקוף מצבים רגשיים ורוחניים. המנדלה מהווה מאיץ לריפוי פיזי ונפשי. המנדלה מעודדת את ההבעה היצירתית בכל תחום. המנדלה מפתחת את האינטואיציה ואת היכולות העל חושיות.
למה לצייר מנדלה?
בתהליך העבודה אנחנו חווים חוויה של מדיטציה וחבור לאינטואיציה ולרגשות שלנו, אנחנו מתחברים לסמלים הלא מודעים שקיימים בתוכנו ועוברים תהליך של התבוננות עצמית וגילוי. כמו כן מגוון האפשרויות של הצורות והצבעים, תנועת העיפרון על הדף ותחושת השחרור, מעודדים את היכולות היצירתיות בכל תחום. התהליך יוצר חוויה של עונג, שלווה ושמחת חיים. התהליך מתאים לכולם – גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, מתחילים ומתקדמים (בכל תחומי החיים). כדי לצייר מנדלה אין צורך לדעת לצייר!

מה המיוחד בשעורים שלי?
בכל מפגש אני משלבת עבודת מודעות ומדיטציה, ציור מודרך וציור אינטואיטיבי של מנדלות, התיחסות לעבודות מההבט ההתפתחותי ותיקשורים אישיים.

ביום שלישי, 11 במרץ, יפתח קורס ב"מקום קסום" בפרדס חנה, בשעות 09:30 עד 12:30.
6 מפגשים בני שלוש שעות כל אחד. מחיר הקורס: 720 ₪ כולל חומרים. השעור הראשון הוא התרשמות (בתשלום) ואחר כך מתחייבים לשאר השעורים.
תמר שחר, 09-7740121, 052-2219755 | מייל | אתר

הראה עוד

12 thoughts on “ציור מנדלות זה עונג אמיתי”

  1. שלום מאיה
    ביום ג' ה18.11 בשעה 19:00 בביתי ברעננה מתחיל קורס להגשמה דרך ציורי מנדלות.
    את יכולה לבוא גם לשעור אחד. המפגש נימשך שלוש שעות והעלות:120 שח, טלפני אלי.

    ולאנשי פרדס חנה והסביבה.
    אשמח להעביר סדנא חד פעמית או סדנא מתמשכת. בתנאי שתהיינה ארבע בנות לפחות אז אעשה מסע פירסום קצר, ונוכל לצאת לדרך. אשמח אם מי מכן תרים את הכפפה ותארגן משהו.

  2. שלום לכל המתעניינות בפרדס חנה והסביבה
    אשמח לפתוח קורס נוסף בתחילת ספטמבר (אפשרי בקר או אחהצ) אלא שהענין מותנה בהשתפותם של שמונה אנשים לפחות.
    בקרוב אחדש את הפירסום ולפי התגובות אקבע את היום והשעה.
    שני קורסים חדשים נפתחים גם ברעננה.
    אענה בשמחה על כל שאלה דרך האתר והטלפונים שבאתר.
    להתראות
    תמר שחר

  3. הי תמר, אני רוצה ללמוד לצייר מנדלות , רק שההודעה הזאת ממזמן , אני גרה בפרדס חנה,ואשמח לקבל ממך איזשוהיא תגובה אם את פותחת עוד קורס או אם לא אם את מכירה משהו כזה אני אשמח שזה יהיה באיזור הקרוב
    שמי מירב והפלאפון שלי הוא 052-5255496

כתיבת תגובה

Close