אקולוגיהגם וגםיוזמות חופשיותסדנאות, קורסים, חוגים

קורס יזמות ירוקה ומבוא לעולם העסקים הירוק


"עסק ירוק" –המרכז הארצי ליזמות ירוקה המנוהל ע"י מט"י חדרה, מזמין אותך להצטרף לתוכנית ייחודית מסוגה בארץ למעוניינים להכיר את העולם הירוק תוך דגש על היבטים הרלוונטיים להקמת עסק או לעסק קיים בתחום הירוק.  14 מפגשים  בימי שלישי בין השעות 17:30 עד 20:30 החל מ- 8 בנובמבר 2011.

עסקים קטנים- הזדמנות ירוקה גדולה?
מאת: דורון פהימה, מנכ"ל מט"י חדרה  יוזם ומנהל את עסק ירוק – המרכז הארצי ליזמות ירוקה, המסייע ומקדם עסקים ויזמים בתחום הירוק. בעל תואר ראשון בקרקע מים ואיכות הסביבה ובעל M.B.A במינהל עסקים.

המוטיבציה של העסקים הקטנים והיזמים להיכנס לתחום נובעת הן ממניעים רגשיים והן ממניעים עסקיים שכלתניים. חלקם החלו מהאידיאולוגיה אישית ומצאו את עצמם מחוזרים על ידי חברים ושכנים, והחליטו לפתוח עסק. כזה הוא למשל הקיבוצניק חובב גידול תולעים אדומות לקומפוסטציה או האמא שהפכה ליבואנית חיתולים רב פעמיים. יזמים אחרים ביקרו בחו"ל, ראו טכנולוגיות חדשות ו"עשו להן עלייה". חלק אחר של בעלי עסקים פשוט רואה את ההזדמנות העסקית ומוצא פתרונות לבעיות סביבתיות כמו מים, אנרגיה פסולת וכו'.

כניסת העסקים הקטנים והבינוניים לתחום הינה הגיונית מאחר והם גמישים, יכולים לטפל בקהלי יעד קטנים ולהיות יצירתיים. יחד עם זאת עסקים ויזמים בתחום נתקלים בקשיים רבים יותר מאשר יזם "רגיל". והם צריכים להצטייד בהרבה סבלנות, עיקשות, חזון, יצירתיות וגם כסף.

המחסום הראשון הוא המודעות. יש צורך לחנך את השוק ולשבור מחסומים .כפי שאנו יודעים זה דורש משאבים רבים שלרוב היזמים הקטנים אין. בואו נדמיין את הסיטואציה הבאה: מגדל התולעים האדומות מתייצב אל מול מנהל סניף הבנק ומבקש הלוואה של 70,000 ₪. המנהל מרים גבה ואז מגלה היזם כי גם בקרנות הרשמיות שנועדו לעזור לעסקים קטנים ובינוניים לא ממש יודעים איך "לאכול" את היוזמות החדשות. גם העלות הסופית ללקוח בעייתית. לעיתים היא גבוהה יותר ממחירי המוצרים ה"לא ירוקים" וצריך לחפש לקוחות שיסכימו לשלם יותר מסיבות אידיאולוגיות. מחסומים נוספים הם תחיקה מקשה, יצירת כלים חדשים שאינם קיימים, עלות גבוהה לייצר אבי טיפוס ועוד.

למרות הקושי ניתן לסייע ליזמים הירוקים באמצעות פיתוח כלים כמו אלה שאנו נותנים בעסק ירוק – המרכז הארצי ליזמות ירוקה. אלה כוללים קורסים, מפגש עם יועצים מומחים, מימון וחונכות. היזמים שעברו את קורס היזמות הירוקה הרגישו שהם לא לבד, "שיש עוד משוגעים" ושהם הכירו תחומים נוספים בעולם הירוק. באותה נשימה ניתן לציין שיועצים "רגילים" שעברו מקורס זיהוי הזדמנויות ירוקות פתחו לעצמם וללקוחותיהם עולם שלם של הזדמנויות, הן בצד ההכנסות והן בצד ההוצאות. המשותף לכל הגורמים היא ההבנה שהירוק הוא לא טרנד אלא מגמה והוא כאן בשביל להישאר !!!

מט"י חדרה באמצעות "עסק ירוק" המרכז הארצי ליזמות ירוקה מקים קורס המיועד ליזמים ובעלי עסקים המעוניינים לקבל כלים מעשיים להקמה של עסקים ירוקים או להפיכת עסקים קיימים לירוקים. פתיחת הקורס בתאריך 8/11/11 ימי ג' בין השעות 17:30-20:30 בבית מט"י חדרה. משך הקורס הוא 11 מפגשים בני 4 שעות כ"א (44 שעות אקדמיות).

בין נושאי הקורס:

– תפיסת הקיימות (sustainability)
– מושגי יסוד בתחום פעילות עסקית ירוקה והכרות עם השוק הירוק בארץ ובעולם
– סקירה של תחומים עיקריים בפעילות עסקית ירוקה – אנרגיה ,מים, בנייה ירוקה.
– אסטרטגיות שיווק בעולם הירוק
– פיתוח תכנון ועיצוב ירוק של מוצרים ושירותים
– היבטים פיננסיים בניהול עסק – מקורות מימון לעסק הירוק,עבודה עם הבנקים,החזרי השקעה (ROIׂ)
– מדריך ליזם במבוך התקינה הירוקה
– בניית תכנית עסקית

לפרטים –  אדוה אברמוביץ', מנהלת הדרכה מט"י חדרה, טל': 04-6346818 | אימייל | אתר
14 מפגשים בימי שלישי בין השעות 17:30 עד 20:30 החל מ- 8 בנובמבר 2011

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close