בילוייםכתיבה פרטיתשיטוטים

שבת בחניון ירוק

בימים האלה שבין ביטוי לשתיקה, ימים נוראים, שבהם אני מוצאת את עצמי באזורים מסויימים של החיים בהלך רוח שמתאים לבית שמאי, הזדמנה לנו חופשה בטבע: סופשבוע ליד בית הלל, היה כתוב במייל, ואנחנו ראינו שזה מסתדר ביומן והלכנו לתפוס את הקיץ בקצה הזנב.
לא בדיוק ידענו לאן נגיע. ארזנו אוהל, בגדים, כמה דברים מהמטבח ויצאנו לדרך בלב שליו.
שישי בצהריים, האור רך והשמים יפים וסתויים.
עוצרים בפרדיס להצטייד בארגז ירקות נפלאים וקדימה, למרחבים, לקמפינג משפחות עם חברים יקרים ואהובים.

"תיכנסו ממש לפני בית הלל, שמאלה, לחניון הירוק", נכנסים ואיזה יופי של מקום! חורשת עצי פקאן טובים וגבוהים מצלה על דשא ירוק, והכל מתוקתק – מקלחות חמות, פחים נקיים, גרלנדות, נקודות מים, מקום לשטוף כלים, אין יתושים, ומתחת זורם בעוז החצבני. מימיו קפואים.

גם בגדה השניה של החצבני אפשר להטות אוהל, ושם גם מותר לנגן....

זה מרחב, שיש בו מקום להתרוצץ ולהתחבא, ויש בו פינות שאפשר להתבודד בערסל או סתם על הדשא, ושולחנות לשחק עליהם שש בש או לפרוש מפה לבנה לארוחת שבת ולאכול ביחד בנעימים.
"נשארה כנף אחרונה, מישהו רוצה לעוף עליה?"
שואל החבר אשר על האש.

אחרי הארוחה אני נרדמת באוהל ומתעוררת אחרי חצות, לתוך מאהל שקט ושליו. נשארת עם עם אהובי הער עוד כמה שעות ליד קומקום התה המתקרר, מפטפטים בקולות נמוכים. "תראה את האור על העץ הזה, כמו דמות של אצנית אולימפית, עם רגלים מאוד ארוכות. אתה רואה את זה?" "כן". וגם מחשבה מצחיקה: "המקום הזה כמו לוקיישן מסטאר טרק – איזה כוכב אידיאלי שהכל בו מגניב רק אסור חיות ואסור לנגן".
ברקע עובר חתול לבן,
בטח טיפוס חתרן

(בלי לנגן ובלי בעלי חיים – זה הביקורת היחידה שיש לי על המקום, וגם היא מסוייגת. יש משהו בסטריליות הזאת שמאפשר שלווה ללא עימותים. ומי שפורט חרישית – תכל'ס אף אחד לא יעצור אותו).

והמחיר שפוי: 60 ש"ח ללילה לאדם מגיל 3 ומעלה מאפשרים להציב אוהל ולהשתמש בכל מה שיש שם. אפשר גם לשכור טיפי גדול (בתוספת 120 ש"ח ללילה) או קטן (80 ש"ח) וגם מזרנים (10 ש"ח ללילה למזרן).

הרים

בדרך חזור הרים והרים והרים,
אני אוהבת הרים. זאת היתה שבת נהדרת,
הלוואי שהשנה הזאת תביא איתה הרבה טיולים טובים שכאלה!

הראה עוד

7 thoughts on “שבת בחניון ירוק”

  1. ועוד סיפור קוסמי לרונית – לא רחוק מאיתנו היתה חבורה מקסימה עם ילדים קטנטנים ואישה בהריון שנראתה ביסורים ,אחרי כמה שעות שראיתי אותה מתברווזת ,הצעתי לה עזרה ושחררתי אותה ממרבית מכאוביה- לא האמנתי גם אני … תוך כדי פטפוט נעים והחלפת מידע בסיסי ..ניגש אלי אחד מהחבורה, הם עוברים עוד 3 ימים מתל אביב, לגור במרחק שני רחובות מאיתנו ליד שיח המרווה האולטימטיבי הסודי שלי ,,כי לילד שלהם התפנה מקום ב'שבילים' …אז ברוכים הבאים , ובהמשך התבקשתי למסור דש חמה לנוני קולעת הסלים המופלאה מנשות 'כרכום' ותודה לחניון הירוק על מפגשים קסומים.

כתיבת תגובה

Close