השימושון

שבת צבעונית בחיק הטבע עם איזבל עדן

מאת עמליה זנד

את איזבל אני מכירה מימי ת"א. היא בעלת סטודיו פעיל מלא אנשים יוצרים, ואני, ה"מודל", חושפת את מכמני עבור בצע כסף לטובתם של כל האוחזים במכחול בעפרון ובכל השאר…ככה הכרנו. וכאן בפרדס חנה שוב נפגשנו. שלום שלום,בשיקשוק. או אצל הירקן או בדואר…עוד מעגל אנושי קטן שפרדס חנה מיצרת בלי סוף.ואז הגיע "דרך האמן", ואיזבל צעדה לתוך ביתי ולתוך חיי . שתים שלוש מילים וכבר ,כאילו תמיד היינו זו לזו, התבצע "בארטר " על ציור שלי ופסלון שלה. והגעתי לראשונה אל הסטודיו.
בגינה מוריקה ופורחת מאד, בריכה קטנה עם מזרקה וערסל, מוצבים פסלים ענקיים של דמויות אשה.אלות ונימפות טבע בעלות נוכחות כובשת. איזבל מובילה אותי אל הסטודיו עצמו המלא יצירות שלה ושל תלמידותיה. פצצות צבעוניות, שמחה ותנועה. מכלים שימושיים, דרך רהיטים שעברו טיפול ועד פסלים בגובה אדם, הכל עשוי מעיסת נייר. העין מטיילת לכאן ולכאן ובכל פינה של הסטודיו, הבית והחצר קופצת לה צבעוניות מלבבת, וניכרת היד שנגעה בכל חפץ ועיצבה אותו להיות יחודי ושונה.

איזבל וחברה

מאז שקראתי במקום כלשהו שבסמרקנד העיר ישנם שלושה מיסגדים עשויים עיסת נייר, אני מוקסמת מהחומר הזה. זול ,זמין, אקולוגי. חומר חזק וגמיש שאפשר לשחק איתו עד אין סוף. ואיזבל ,אכן, עושה בו קסמים. צריך המון סבלנות ונשימה עמוקה בשביל החומר הזה ומתוך אותה סבלנות ונשימה נולדת לה סוג של מדיטאציה. סוג של איפוק ומקצב שמכתיב החומר. אי אפשר למהר אותו.וזה אולי הדבר החשוב שאיזבל מלמדת. את הקצב הנכון של החומר.
כי כמובן לא יכולתי לעמוד בפני החומר ונפלאותיו ,והתחלתי ללמוד פיסול בעיסת נייר.איזבל מנחה ומכוונת ואני ,למרות הרקע האמנותי שלי ויכולויותי המוכחות בתחום הדו מימד, מתמסרת להדרכתה כמו מתחילה לכל דבר. תלת מימד פיסול זה תחום חדש בשבילי. ותוך כדי ניסיונותי הראשונים עם החומר אני מקשיבה ורואה אותה מנחה כל אחת ואחד בקבוצה ,לפי היכולת, לפי הרצון ולפי הדמיון ונותנת לכל תלמידה את האפשרות לפתח את עשייתו עד הקצה.
התוצאות מדברות בעד עצמן. מונחות על המדפים סביב. יצירות של אנשים שעולם היצירה נפתח אליהם כאן בסטודיו וכבר שנים מתקדמים ומתפתחים בעזרת איזבל.
איזבל ,בוגרת בצלאל ואבני, יוצרת כבר שנים רבות, פיתחה שיטות משלה לעזור ולתמוך,לעודד להעיז, לאפשר לכל אחד להוציא את" היוצר" שחי בפנים מהכוח אל הפועל.שיטות שיעזרו למתחיל להתגבר על" יראת האמנות" המשתקת וליוצר לממש את רעיונותיו בשיטות פשוטות ויעילות.
בשבת ה21 ליוני יתקיים בסטודיו המופלא ארוע "שבת צבעונית בחיק הטבע". שבת של עבודה בחומרים שונים בדרך הלימוד היחודית מאד של איזבל.סדנא של 6 שעות. הסדנא היא חלק מ- 12 מפגשים שבתיים. ניתן להרשם לכל המפגשים או לבוא להתנסות ואז להחליט.כמו כן קורסים שנתיים של פיסול בעיסת נייר בוקר או אחה"צ. אפשר גם לבוא לשיעור אחד של התנסות ולחוות את החומר הנפלא הזה .

יצורצורה

הפעילויות בסטודיו צבע, רוח וחומר:
-קורס שנתי באמנות פיסול בנייר [3 שעות שבועיות] -קורס שנתי באמנות,ציור,פיסול ושילוב חומרים [3 שעות שבועיות] -12 מפגשים של "שבת צבעונית בחיק הטבע" [אחת לחודש] -12 מפגשים של פיסול ציור ושילוב חומרים [אחת לחודש,בשבת] -התנסות בעיסת נייר [שישי או שבת אחת לחודש] לקראת שנת החוגים והסדנאות הבאה, סטודיו "צבע, חומר,ורוח" פתוח להתנסות והכרות לכל המעוניינים להצטרף, לחוש, ולשחק בחומר הקסום-נייר.
חוויה לכל נפש מגיל 20 ועד 120 וגם לבעלי הדעה שיש להם ידיים שמאליות מוזמנים בחום!
סדנאות ההכרות תתקימנה במשך יולי אוגוסט בתאריכים: 711 81 16/8 823 משעה 11:00 עד 13:00. עלות מפגש 50 ש"ח. ההרשמה מראש אצל איזבל 052-4560073

שבת צבעונית בחיק הטבע: 21/6/08
פעם בחודש נתחבר בנשימותינו עם אנרגיית הטבע ונחולל קסמים במכחול וצבע. מביאים חומרי ציור, בדים, ניירות, משטח עבודה, סל מזון מלא בכל טוב לארוחת צהרים משותפת. אין צורך בנסיון קודם. תמיכה וליווי אישיים. 12 מפגשים. עלות מפגש ראשון 100 ש"ח, והוא יתקיים בשבת הקרובה 21/6 בין השעות 9:30–15:30.
הרשמה מראש אצל איזבל עדן סטודיו "צבע, חומר, רוח" גוש -חלב 17 פרדס חנה 052-4560073

הראה עוד

2 thoughts on “שבת צבעונית בחיק הטבע עם איזבל עדן”

כתיבת תגובה

Close