טיפוליםילדיםסדנאות, קורסים, חוגים

שחר זהר מלמדת שחיה

בקיץ האחרון השתכשכנו הרבה בבריכה. במקום ללכת ללמוד באופן מובנה פשוט נתנו למים ולשעשוע לעשות את שלהם. שתי כרטיסיות בגליקסון עשו את העבודה וינאי סיים את הקיץ שוחה חזה כמו דגיג שובב. עכשיו הגיע החורף והבריכות התרוקנו מההמון, וזה בדיוק הזמן לעבור ללימוד יותר מדוייק, בבריכה מחוממת.

טלי מלבנדר המליצה על שחר זוהר, וקפצנו למים. כלומר ינאי קפץ למים ואני ישבתי ביציע, מתמוגגת מהכישרון הטבעי שלו, מהריכוז ומההתקדמות.  ואז יום אחד היא פתאום שאלה: ומה איתך?

ללמוד משהו שכבר יודעים זה אתגר. צריך לשים בצד את מה שיודעים ולהתחיל לפרק את המוכר לחלקים חדשים. להביא את תשומת הלב לנשימה, לתנועה, למכלול. להתחיל ולסיים תנועה. ואז באיזשהו רגע לתת להכל להתחבר לידיעה גופנית, ובתוך הרגע הזה יש שקט חדש, מדיטטיבי. מסתבר!

שחר זהר היא מורה כלבבנו. קשובה וברורה עם עיניים צוחקות וריכוז מוחלט בבנאדם. מורה שהסמכות שלה באה ממקום עמוק, מקצועי ובוטח. שחר בוגרת קורס מדריכי שחיה, קורס הידרותרפיה ושיטת שאו – שיטת אלכסנדר במים. היא מלמדת אחד-על-אחד, ילדים ומבוגרים.
שיעור צהריים איתה הוא תענוג צרוף, שמחבר חשיבה ופעולה פיזית, וגורם להמשך היום להיות הרבה יותר קל ואסוף.

שחר זהר רשף – לימוד שחיה ושיפור סגנון

לשחיה יתרונות רבים כספורט:
סיכון נמוך לפציעות עקב תכונות הציפה והדחיסות של המים: אין עומס על עמוד השידרה ויש שמירה על תנועת מפרקים טובה.

שימוש בכל הגוף באופן מאוזן ומשולב: חיזוק שרירים, הגמשתם ופיתוח קורדינאציה.

עבודה הדרגתית על סיבולת לב ריאה.

למים תכונות של ריפוי ורוגע מה שיכול להפוך את הדבר להנאה צרופה.

בעבודתי עם אנשים במים אני מנסה להביאם לשחות מתוך התבוננות, מודעות לגוף ולנשימה, לכיוון נכון של ראש –צוואר-גב – דברים המביאים לזרימה חופשית במים, לעבודה משוחררת, מדוייקת ורגועה.

התאמת הגוף לעבודה במים, נשימה נינוחה ויעילה ודיוק במנח ראש-צוואר-גב הם אלו שיביאו גם לחיזוק שרירים, גמישות מפרקים וסיבולת. שחיה כזאת תביא להתארכות והתרחבות עמוד השדרה ואם נדע גם להרפות ממחשבותנו אזי נגיע לרוגע מדיטטיבי. נדבך חשוב ומכריע (כמו גם ביבשה) הוא הנשימה. נשימה טובה ורגועה היא המפתח.

העבודה שלי במים היא פרטנית ונעשית עם מבוגרים, נוער וילדים
בעבודתי עם מבוגרים אני מלמדת את אלו שלא שחו עד כה מסיבות שונות – פחד מים, קושי בהכנסת ראש וכו. עובדת עם אלו הרוצים לשפר סגנון וללמוד סגנונות נוספים, עם אנשים הסובלים מבעיות גב וכל בעיה שמצריכה עבודה פרטנית. מספר שיעורי השחיה הנדרשים הם בהתאם לרצון ולהתקדמות.

בעבודה עם ילדים במים יש מספר מטרות – המטרות ומספר השיעורים הנדרשים לכל ילד וילדה הוא אישי ותלוי ברצון וציפיות הילדים וההורים (התגברות על פחד מים, הרגלי מים, שחית הישרדות, לימוד סגנון אחד או יותר וכן כל בעיה שאפשר לגעת בה דרך עבודה במים). עם זאת, בשיעורים אני רואה את הדרך כחשובה לא פחות מהמטרה לשמה הגיעו לשיעור. לנסות ולמצוא את ההנאה עם התנסות גופנית-חושית במים.

עבודה של אחד מול אחד מאפשרת עבודה מתוך מחשבה ולא אוטומט, בהתאם ליכולות האישיות. הדגש הוא על הקניית יסודות בסיסיים שילכו תמיד עם הילדים: נשימה טובה, תחושת ציפה, ביטחון במים, מנח ראש ותנועות נכונות ומקדמות.

שחיה טובה מביאה להקשבה לגוף ברגע הנוכחי ולא בהכרח רק הגעה מקיר לקיר וחוזר חלילה. זוהי אומנות לשמה וככל אומנות גם היא דורשת תרגול נכון הטומן בחובו את אותה תחושה שלא תמיד אפשר להסבירה במילים.

לפרטים: 077-7103104  נייד: 054-8148173  |  אימייל >>

תגיות
הראה עוד

12 thoughts on “שחר זהר מלמדת שחיה”

  1. פינגבאק: גיחה לסחנה
  2. בקיץ שעבר שחר לימדה את בתי לשחות. הגברת הקטנה שהיתה אז בת שש, למדה לא לטבוע ולהתקדם במים בשיעור אחד, ההמשך היה בעיקר שיפור סגנון וייעול השחיה.
    שחר מקסימה, קשובה, מקצוענית ומתאימה את עצמה לצרכים המסויימים של כל תלמיד, קטן כגדול.
    מן הסתם נחזור לעוד סיבוב גם בקיץ הקרוב.

  3. את שחר אני מכירה דרך היוגה,שחר היא מסוג האנשים שלוקחים כל דבר עד הסוף,
    אני ממליצה לכל בעלי פריצות הדיסק למיניהן ללכת לשחר והתגובות הן תמיד מעולות,
    חוצמזה היא יפה בטירוף,בהצלחה אהובה!

כתיבת תגובה

Close