השימושון

שיאונה בישולי בית ושדה

יום אחד בדרך מהנחל, ראיתי על לוח המודעות בעמיקם מודעה מזמינה בפונט ענוג: שיאונה בישולי בית ושדה, מארחת בסופי שבוע הצגות ילדים והופעות בחוות הסוסים בגבעת עדה. הממ… בדיוק לכאלה יוזמות התכוונתי כשפתחתי את האתר. ניסינו להיפגש אבל אז היתה המלחמה והכל נעצר, ועכשיו שנה חדשה וקורים שם דברים מעניינים!

אלון בן 300 מטיל צל ענקי על הפינה הדרום מזרחית של השטח הגדול. מסביב סככות צל ובאלות, ובאמצע ארגז חול גדול עם צעצועים. המסעדה עצמה נינוחה, עם כריות צבעוניות ושולחנות נמוכים. דרך החלונות נושבת רוח חזקה ונעימה, קצת כמו בסיני. אפשר ממש לשבת בתוכה ברוגע, לאכול מהמטעמים של שיאונה ולהתבונן בסוסים ובילדים שמקפצים בחוץ. בהחלט מקום מזמין לבילוי עצל בשבת מול הנוף היפהפה של בקעת אלונה.

שיאונה בת 41, ג'דה עם עיניים צוחקות, אילתית במקור. הגיעה לגבעת ניל"י לפני שש שנים בעקבות המשפחה של בעלה מוטי, איתו היא מאז גיל 14. למוטי ושיאונה יש ארבעה ילדים: חייל, תלמיד י"ב, בן בכתה ח' ובת 9. "ההורים של מוטי גדלו פה בגבעת ניל"י, עברו לאילת לפני שנים ועכשיו הבאנו אותם בחזרה והם סוגרים כאן את המעגל". אחרי ההורים הגיע תור הילדים: "אחרי שהם הסתדרו פה בגנים ובתי ספר בסביבה אמרתי לעצמי שהגיע תורי. עבדתי בגן ברגבים ובגבעת ניל"י בתור עוזרת לגננת (לפני זה היה לי 8 שנים פעוטון בקיבוץ אילות) אבל כל הזמן היתה בי גם אהבה לבישול וחלום ילדות לפתוח בית קפה. אז התחלתי עם קייטרינג שדה, שזה לעקוב אחרי טיולים בכל הארץ ולהכין ארוחות בשטח במקום שהם יתעסקו עם זה בעצמם. בסיני היינו יושבים עם הבדואים, עם קפה ובצק ומדורות, וזה היה הבסיס. משם זה פשוט התגלגל, ופתחתי אתר, ואז כתבו עלי, ואז נהיה לי לוגו, והדברים התחילו לרוץ. זאת היתה שנה שעבדתי גם בקייטרינג וגם בגן, עד שאמרתי "צריך לעשות את הצעד הנועז של גיל 40 ולצאת מהמקום הבטוח".

על יורם דוידוביץ' שיאונה שמעה מהספרית שלה. היא סיפרה שיש לו חוה ושגם הוא מסתובב עם חלום דומה לשלה. שיאונה עברה שם יום אחד כדי להציץ וזה לא נראה לה, אבל הגורל התעקש: "מיכל, אחיינית שלי שעובדת איתי, לומדת תרפיה בסוסים. כשהיא היתה צריכה להתחיל את הסטאז' אמרתי לה "בואי ניגש ליורם דוידוביץ'". כשבאנו הוא אמר בחיוך: "את שיאונה? חיכיתי לך". הוא הראה לי את המקום ואמר: "יש פה מתחם, תעשי משהו". נכנסתי, ועמדתי ובאתי ויצאתי וא.. ואה… ואמרתי נעשה פה משהו בגלל הגודל ובגלל האוירה. הארגז משחקים כבר היה פה אז אמרתי זה אחלה מקום למשפחות. בכל רגע נתון בחיים אנחנו פוגשים אנשים שגורמים לנו לשנות או להשתנות. אני מאמינה בזה, שהפגישה עם יורם לא קרתה סתם. אחותי היתה צוחקת על הדיבור הזה… היא הרציונאלית והעסקית בין שתינו".

מבפנים

יעל קפלן, אחותה של שיאונה, היא מנהלת השיווק של המקום. יעל תומכת ומייעצת לחברות קטנות ובינוניות בנושא שיווק ובכך ומסייעת לאחותה הבשלנית להגשים את החלום במישור העסקי. עוד הוכחה לכך שכשאתה עושה את מה שהלב רוצה – העולם כולו יעזור.

הוראות הגעה: בצומת עדה ממשיכים עם הכביש עד לכיכר שבכניסה לגבעת עדה. בכיכר פונים שמאלה (לכיוון ההרחבה הותיקה) ובפניה הראשונה שוב שמאלה, לגבעת הסוסים.

שעות פתיחה: "שישי בערב ושבת בצהריים, מ- 10 בבוקר והלאה לחשכה. מעבר לאוכל אני מקווה שתהיה פעילות נוספת של יריד קבוע בשבת, הפנינגים משפחתיים, ערבי שירה אולי, משהו שייחד את המקום אבל שלא יהפוך להמוני מידי".

שקשוקה ועוד

התפריט: "כל הבישולים שלי הם בישולים פשוטים: הרבה סלטים עם שמן זית, ירק טרי, לימון, פטרוזיליה, קישים, רביולי, שקשוקות, אנטיפסטי, אופים בטאבון את הפיתות. גם הילדים תמיד מוצאים תעסוקה: כדור, לרוץ על הבאלות, לפעמים יש מתנפח, לפעמים הצגה, פינת יצירה, אין פה "בדרך-כללים" אבל תמיד יש מה לעשות. יש גם את האפשרות לצאת לטיולי סוסים בשבת, אפילו אנשים שלא רכבו מעולם. אפילו קטנטנים יכולים, עם כסא מיוחד. הסוסים הם סוסי עדר ואפשר לשבת ולצפות בהם שעות כי הם עובדים כמו משפחה. זה מרתק".

המחירים: "בסביבות 50 ש"ח לאדם לארוחה מעולה שאפשר לשבוע ממנה. אפשר להזמין ארוחה "על השולחן" לפי מספר הסועדים ולקבל את כל מנות הבית. יש בתפריט מעט דברים קנויים ומה שקנוי זה מהסביבה: זיתים ממע'ר, לבנה מדלית אל כרמל, חומוס מכפר קרע, הרבה הצטרפויות של בני דודנו".

בחול המועד סוכות, ימים א' עד ה' 8-12/10/06 בין השעות 10:00 עד 18:00, יתקיים בגבעת הסוסים הפנינג שכולו משפחה. מתוכננות סדנאות יצירה, הפעלה והצגות לילדים, טיפולים אלטרנטיביים וסדנאות, נקודת יציאה לטיולי סוסים לכל המשפחה ומעדנים מהמטבח הכפרי של שיאונה. לפרטים נוספים ולהצבת דוכן: שיאונה- 054-4-538266 יעל- 054-4511625

(זה פוסט משנה שעברה. שיאונה עדיין קיימת, אבל המקום נסגר)

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close