השימושון

שימו לב:

שלום לידידי מפרדס-חנה,

אנו מתארגנים לעזרה למשפחתו של מוחמד קבאה-פעיל שלום מפורום המשפחות השכולות ושביל הזהב, חבר טוב של יובל ויעל רוט וגם שלנו ( משפחת בר-אור).
מאז פרוץ האיתיפאדה נפגע אנושות יכולת ההשתכרות של המשפחה עקב הקיצוצים ברשיונות העבודה בישראל, במיוחד בתחומים שבהם מוחמד מתאים ומוכר. הסבר מפורט יותר תוכלו למצוא במכתב שישלח לאחר החג לשמעון פרס ולאישים נוספים.
מחר יום שלישי, אפגוש אותו במחסום ואקבל ממנו אוכל טעים ביותר, ואשמח לחלק אותו ולהרים בכך תרומה לכלכלת הבית המונה 13 איש.

כדאי להביא קופסאות או סירים,

כל טוב ותודה רבה,

אסנת בר-אור

077-2003933
0544-994899

המכתב לשמעון פרס >>

10/09/2007

עבור שמעון פרס,
נשיא המדינה

כבוד נשיא המדינה שמעון פרס שלום רב,
ברצוננו לאחל לך ברכות עם היכנסך לתפקיד נשיא המדינה, ולאחל לך שנה טובה, שנת שלום ושפע.

אנו, חברים של מוחמד קבאה, פלסטיני מהכפר יעבד שבאזור ג'נין, שבתחומי הרשות הפלסטינית, מעוניינים לספר לך בכמה מילים על המקרה האישי שלו ולבקש שתפעל לפתיחת ערוצי הפרנסה של מוחמד ושל העם הפלסטיני.

מוחמד קבהא הוא חבר טוב שלנו מזה שנים, דרך פעילותנו המשותפת בפורום המשפחות השכולות, בקהילת 'שביל הזהב' ובפורומים ופעילויות שלום נוספים. מוחמד הוא פעיל שלום בלתי נלאה המטיף בקרב הקהילה שלו לבחירה בדרך של אי- אלימות, ובדרך הדיאלוג. תפיסתו האידיאולוגית פותחה באופן מעמיק לאורך השנים והיא ברוח תפיסת אי-האלימות של מהטמה גנדי. בימים אלה הוא חותר להקמת מרכז שלום בכפר שלו, יעבד, שיהווה אבן שואבת עבור ילדים, נוער ונשים. כל הפעילויות במרכז זה, תהיינה מונחות ע"י תפיסת אי האלימות, והאפשרויות השונות לפתרון של אי-הסכמה ומצבי קונפליקט.

אחיו של מוחמד, סעד קבאה, שוטר במשטרה הפלסטינית, היה מעורב באופן אישי בחילוצו של הקצין הישראלי שנקלע לג'נין לפני כשבועיים והצלתו מידי המון זועם.

מוחמד הוא אינסטלטור שעבר קורסי הסמכה ותקינה בתל-אביב. לפני האינתיפאדה, מוחמד היה מנהל עבודה בתחומי האינסטלציה בבניה ובתעשייה בקיבוצים וחברות שונות באזור פרדס-חנה וחדרה. בכל מקומות העבודה שבהם עבד הוא קיבל לידיו אחריות רבה, ועד היום מעסיקיו פונים אליו בבקשה להעסיקו, בהוקירם את התרומה העצומה שלו לעבודה ולסביבת העבודה.

מאז פרוץ האינתיפאדה, לפני שבע שנים, עקב מדיניות הסגרים, המחסומים ואישורי העבודה, מוחמד אינו יכול לפרנס את משפחתו הרחבה. למוחמד שישה ילדים, ועוד שלושה ילדים מאומצים -בנים של אחיו, איש כוחות הביטחון הפלסטינים, שנהרג במבצע "חומת מגן" והשאיר אחריו תשעה ילדים. אח נוסף שלו חולה במחלת הסרטן. כמו פלסטינים רבים אחרים, מוחמד מפרנס גם את הוריו.

כל הניסיונות להשגת אישורים מתאימים לכישורים שלו לא צלחו. המדיניות המתירה אישורים רק לקבלני בנין רשומים לא מאפשרת לו למצוא עבודה שמוצעת לו בתחומי התעשייה ובענפי השירותים השונים. כמה וכמה גופים, פנו לאחרונה בבקשת אישור העסקה למוחמד אך נענו בשלילה, לדוגמא: מפעל מצרפלסט מקיבוץ מצר ו'יאיר את גבי – אינסטלציה' מפרדס-חנה.

תרומתו של מוחמד קבהא לחברה הפלסטינית ולחברה הישראלית, ותרומתו לסביבת העבודה, מבחינה מקצועית ומבחינה אנושית, היא מהגבוהות שאנו מכירים.

אנו פונים אליך לפעול למען הרחבה של תחומי הפעילות בהם ניתן להוציא אישורי עבודה עבור פלסטינים ולהגדלה מספרית של האישורים הניתנים. פנייתנו נובעת מתחושת המחויבות שלנו כיהודים וכישראלים לפרנסה ולחיי כבוד של אחינו הפלסטינים.

כמו כן, אנו פונים אליך לפגוש באופן אישי את מוחמד, לשמוע את סיפור חייו ואת סיפורם של אלפי פלסטינים שמעוניינים בשלום אמיתי וזקוקים מאד לפירותיו של שלום זה. אנו משוכנעים שתמצא בו אישיות יוצאת דופן שיכולה להוות חוליית קשר מצוינת לפעילויות השלום הרבות שאתה ואנחנו שותפים להן.

פרטים להתקשרות:

מוחמד קבאה – 052-5723099
אסנת בר-אור – 054-4994899 ת.ד. 1331 פרדס-חנה 37100 baror_@netvision.net.il
יובל רוט – 050-5281899

בברכת שנה טובה,
אסנת בר-אור, יזמית בתחומי התרבות והדיאלוג
יעל רוט, מורה במכללת לוינסקי ואוניברסיטת תל-אביב, פעילה ב"נשים בשחור"
יובל רוט, יו"ר הועד המנהל של פורום המשפחות השכולות לשלום ופיוס
עפר כהנא, מעצב גרפי, חבר קבוצת "פרהסיה"
נירה לביא, פעילה בפורום נשים של המשפחות השכולות לשלום ופיוס
בומה ענבר ,פעיל שלום
אמירם גולדין, אבא של עמרי ז"ל שנהרג בפיגוע בצומת מירון 4.8 2002
אילנה הרשנברג פלדה, מעצבת מוצר וסביבה, יזמית בתחומי התרבות
חגית פלוגה, מורה לאמנות
זהבה ברקני, מורה בסמינר הקיבוצים
לילך ינאי, מנחת קבוצות נשים -גבעת חביבה ו'בינה'
דלית כספין, עמיתה בבית המדרש 'תהודה' למנהיגות יהודית פלורליסטית
מיכל דקל, מנהלת אדמניסטרטיבית בסטודיו לעיצוב תעשייתי
תומר גרדי, עורך כתב העת 'סדק'
טל אדלר, אמן ומרצה, ירושלים
דר' דיאנה דולב – מרצה בתולדות האדריכלות, פעילה בתנועת "פרופיל חדש"

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close