2012 זה עכשיוגם וגםכלליכתיבה פרטיתניו אייג'

שנת המים

כָּל הַשְּׁעָרִים נִנְעֲלוּ חוּץ מִשַּׁעַר הַדְּמָעוֹת
דַּרְכּוֹ הַדֶּרֶךְ לְחָפְשִׁי בַּמִּסְתָּרִים תִּבְכֶּה נַפְשִׁי
(שולי רנד וארקדי דוכין, שער הדמעות)

דצמבר 2009. שנה לועזית מסתיימת, אבל התש"ע רק התחיל.
בראש השנה העברי הזדמן לי להיות נוכחת בערב קבלת שנה תש"ע עם הדר דגן. מקום קסום היה מלא באנשים שבאו לשמוע מה יש לישות שני לומר לחדר (ולכל אחד אישית) על השנה הבאה עלינו לטובה. זה היה מאותם כינוסים שהאויר נהיה סמיך ממדיטציה קבוצתית ונוכחויות שקופות.
הדר, מקצוענית, שלחה את המסר באימייל ואני קוראת בו לעתים וגם רוצה לקשר אליו כל פעם שהגשם מציף, כי לפי מה שהועבר באותו ערב – מים הם האיכות שהשנה הזו מביאה. ולא רק ברמה הפיזית אלא מים בכל המובנים.

לקח לי חודשיים לבקש מהדר לשתף כאן במסר של השנה הנוכחית, אחרי רעידת האדמה שלא קרתה דרמטית במישור הפיזי (אבל בסימלי חושילינג, ויעידו על כך כל מי שעברו טלטלות קיומיות ברמת ההישרדות בשנה החולפת). בסוף העזתי לבקש, כי באמת, המים האלה פשוט מציפים, בעיקר רגשית. ולשמחתי היא הסכימה.

קבלת שנה תש"ע
מסר מהישות שני – מתקשרת הדר חפץ דגן

[…]

אנכי שני אומר בעבורכם, כדור ארץ והיושבים בתוכו עוברים הם משנה לשנה את היסודות השונים, כמו מיסוד האדמה אשר רעדה בשנה החולפת, ורבים היושבים בחדר זה מבינים למה אנכי מתכוונת, הרי שממשיכים אתם אל יסוד המים. כמו בשנה זו ,יסוד המים יהיה הוא המוביל והמנחה, השליט והשולט. ועל כן מי אשר מתבונן על חייו דרך יסוד זה, יוכל לקבל את הדברים בפרופורציה, ומתוך אפשרות צמיחה ושחרור. כמו מגמה נמשכת הינה מגמה המבקשת לעורר יושבי כדור ארץ, על מנת אכן יוכלו הם, רבים מהם, לעשות בתוכם את המעבר אל מימדים נוספים, יוכלו לעשות בתוכם את השינוי העמוק אשר מתרחש זה זמן על פני כדור ארץ. וכמו אדמה רועדת, המטלטלת את יסוד ההישרדות, את תחושת היציבות, ואת תחושת הביטחון, הרי כי שנה זו, שנת המים, היא שנה של רגש, בכל מובן המילה.

כמו סימן לשנה זו הינה הצפה, הצפה ושיטפון, כמו רגש רב יעלה ויצוץ על פני שטח, יצוף הוא מתוככם עד כי ישטוף לעיתים את כולכם בו. ודומה כי שטיפה זו הינה מבורכת, כמו שטיפה זו תאפשר לנשמות רבות לשחרר מתוכן רגשות, חוויות, ומצבים אשר היו כלואים בתוכם זמן רב, מבלי היכולת לטפל בהם כהלכה. וכשאנכי אומרת בפיכם זמן רב לעיתים על פני גלגולים רבים, בבחינת חוויות בלתי פתורות, בלתי שלמות, המציפות אתכם על מנת תוכלו בשנה זו לחוות אותם כהלכה, מבלי הפחד, ומתוך שמאפשרים אתם לחוויות אלו להיות בתוככם במלואם, ומתוך הידיעה כי נשטפות הן מתוככם, כי יוצאות הן אל עבר אפשרות חדשה. על כן, מן הצד האחד שטף רגשי, ומן הצד האחר שטיפה המאפשרת צמיחה אמיתית. היו ברוכים.

אנכי שני אומר בעבורכם, דומה כי הרגש בחייכם הינו מן הצד האחד כלי אשר עימו אמורים אתם לחוות חוויות בגוף חומר, ומן הצד האחר כלי מתעתע, תוקע, ובמידה רבה מקרקע נשמה מללכת הלאה אל עבר התפתחות. כמו אמצתם בתוככם את הכלי הרגשי כקובע וכשולט, כשליט על פני נשמה. ועל כן, פעמים רבות כלי זה הופך מכשלה, הופך הוא לקושי בעבור נשמותיכם להתבונן, לחוות ולהתנסות על פני כדור ארץ. על כן, שנה זו מאפשרת לשחרר רגש, לבכות אותו, להסכים להיות בתוכו מבלי שרגש זה שולט ומצניח אותכם מטה. שואלים אתם בוודאי כיצד אפשר לתת במה לרגש, ומן הצד האחר לשמור כי רגש זה לא יהיה השולט, ולא יתעתע בנו? ואנכי שני אומר בעבורכם, הסכמה להיות במצב רגשי, תוך שמתבוננים אתם בו ללא פעולה, הינה דרך נאותה לאפשר לרגש לעבור דרככם, ויחד עם זאת לא ליפול אל אותם בורות אשר מנסה הוא לגרור אותכם לתוכם. האם ברורים דבריי?

אנכי שני אומר בעבורכם, כל אחד מיושבי חדר זה יכול לעזור דרך מסר זה לקרובים לו, ולנשמות נוספות הבאות במגע עימו. כמו פעמים רבות תמצאו עצמכם בסיטואציות של התפרצויות רגשיות, ומתוך שמעבירים אתם מסר זה, ומתוך שמרגיעים אתם את הקרובים לכם, כי אכן יכולים הם לעלות ולהציף רגש זה, מבלי לחוש כי מאבדים הם שליטה, מבלי לחוש כי הולכים הם אל אבדון, תוכלו לעזור לנשמות רבות להיות נוכחים ברגע, תוכלו לעזור לנשמות רבות לשחרר מסע ומטען לעיתים בלתי נסבל עוד, אשר נושאות הן אותו יומיום. על כן זכרו מסר זה, כאפשרות שהינו עוזר בעבורכם, עוזר בעבור יקיריכם, מתוך שחוזרים אתם ואומרים: תן לרגש זה להיות, מבלי שפועל אתה, ומבלי שמונע אתה על ידי הדחק אשר יוצר הוא בתוכך. היו ברוכים.

אנכי שני אומר בעבורכם, אפשרו למים לשטוף אתכם עד כי יצרו הם ויחלחלו הם בתוככם מעברים חדשים. אפשרו למים לנקות את תאי גופכם, לנקות את כלי הדם, לנקות את ליבכם, אפשרו למים לשטוף את הרפש המצטבר, וראו עצמכם צומחים אל עבר יכולת חדשה. היו ברוכים.

תגיות
הראה עוד

20 thoughts on “שנת המים”

  1. לפני שהטיפות יהפכו למבול…
    ברכות לנילי ממרחקים ולכול הנשים הנפלאות שהגיבו.
    רציתי לחזור אל הצעתה של שני באשר להצפה רגשית. כאשר הרגש עולה וגועה בתוכנו בדר"כ אנחנו פועלים ע"פ שתי אופציות: האחת, הסחפות והתקרבנות עד זוב דם והשנייה, הדחקה ונסיון לברוח מהסיטואציה אל עבר פתרונות מחשבתיים או מסיחי דעת שיחלצו אותנו מאי הנעימות והסבל.
    ע"פ שני, ההסכמה להיות במצב רגשי, לצפות בו מבלי לנתח/לשנות/לגבור עליו מאפשרת לרגש לעבור דרכינו ומאיתנו ולהשתחרר סופית או לפחות עד העונג הבא…
    שווה תירגול. הדר

  2. הדרי, שני, נשים יקרות…
    היכולת שלנו להפוך צינור המאפשר זרימה של אנרגיה קוסמית לבנה
    דרכנו, זרם נכנס מהמקור ויוצא בחופשיות בלי הצמדות וחסימות
    מחבר אותנו ישירות לבטן האדמה ולכתר השמים,
    עבודה לא פשוטה להסיר את מסך האשליה שמסתיר לנו את חיינו
    האמיתיים, הרגש, האגו והשופט שבתוכנו יוצרים מסך זה
    ולא מאפשרים לנו להיות כצינור זורם שרואה את המציאות כמו שהיא
    המון אור ואהבה
    ותודה לשני החונכת שלי
    ולהדר הצינור שלי
    נשיקות אורניתה

  3. יעלה
    אתה הרי יודעת שאני במצב הצפה מתמיד והידע שלי מוטמן בקודים גלויים לעיני כל באמנות שלי..
    אינטואיציה כהתמרה של העולם החושי זה משפט כל כך נפלא.. ישנו מעין תהליך "המראה" רוחני..[הכוונה לתהליך שבו חומר מוצק הופך לגז במהירות רבה..אם זכרתי נכון את שיעורי הפיזיקה המעטים שלמדתי בהם..]

  4. איזה כיף לקבל דש מגוואטמלה ולשמוע שגם שם המים מתנקים
    המתנה הבאה בשבילי זה מטהר מיים חיים.. בנתים אני אוספת מי גשמים צלולים שוטפת את פני ותכף בחפיפה הקרובה וגם שותה ולא מאמינה לצלילות
    נשיקות נילנ רק טוב

  5. הדרי את אהובה ומיוחדת במינה ואת יקרה לי עד מאוד.
    בכלל לקרוא את המושבה בגואטאמלה זה תענוג צרוף
    בייחוד בשל חבורת הנשים המופלאות והאהובות שמגיבות כאן.
    אני גרה בסן פדרו, כפר על גדות אגם האטיטלן (חתיכת מגנט מדיר בעוצמתו)
    לפני כחודש וחצי האגם, שמהווה מקור חיים לכל הכפרים השוכנים סביבו (רחצה, כביסה, שתיה, השקיה) ולמגוון חיות וציפורים וטבע נדירים ביופים ובצבעיהם, הזדהם.
    על פני האגם עלתה בקטריה ירוקה ומסריחה למדי.
    יש לציין שההתנהלות של הכפריים (הלבושים כולם בציוריות נפלאה בגדים צבעוניים מסורתיים זהים, הנטווים בנול) תרמה רבות לזיהום האגם- הזרמת כל מי השפכים לאגם (כולל צינור שפכים מבית חולים מקומי), חומרי הדברה של חקלאות התירס, שנשטפת לאגם עם הגשמים, שימוש בסבון ברחצה ובכביסות ועוד כהנה וכהנה.
    אז ככה-
    דבר ראשון, כל הסיטואציה המבהילה למקומיים, גם בשל אובדן מקור הטוב וגם בשל הפגיעה בתיירות המקומית, עוררה מודעות על פני השטח וזה נפלא לכשעצמו.
    דבר שני, כנראה, שלא רק לנו, בני האנוש ,יש מה להציף על פני השטח על מנת לשחרר ולהרפות ממה שרוצה לצאת ולהשתחרר.
    הבשורה הטובה היא שהאגם עובר שינוי והמים חוזרים להיות צלולים מיום ליום.
    מן הסתם גם הטבע עובר טרנספורמציות לקראת 2012
    הכל אחד.
    חג חנוכה שמח
    המון אהבה
    שפע אור
    נילי

  6. האם אשגה ואומר שאינטואיציה זה התמרה של עולם החושי, שדרכו אני וקוראים את העולם בהיבט הפיזי, הנפשי /רגשי -ואז, טרנספורמציה, וניהיה חוש שישי שכזה? כלומר תחושה מונפשת , שיש בה בינה.
    מה כתבתי אלוהים…

  7. שתי התיחסוסויות עלו לי בספונטניות
    1. המסע-..מפנה לקרא על צורת העבודה . שעובדת על הניקוי הזה דרך שכבות הרגש והצפתו
    2. יש את הפעולה של המים – הרגש על הגופים שלנו ויש את הפעולה שלנו לטיהור המים לשינוי הזכרון שלהם המים הולכים ו"מתים" מאבדים את חיותם ותפקידם כמו הנפש, המערכת הרגשית טעונה ב"רעלים" יש לשחרר את המטענים האלה על מנת להשיב לנפש ולמערכת הרגשית את מקומם את תפקידיהם על מנת שנוכל, ,"לטפס" לספרה הרוחית.
    ככה בקטנה לפני הצפת העיפות המוחלטת את שמורות עיני

כתיבת תגובה

Close