חינוךטורים אישייםילדים

שעורים פרטיים בחשבון/מתמטיקה בראש קצת אחר

[הוא אבא של שלוש בנות ואיש של כותבת ביוגרפיות, הוא פועל במרץ למען הקמת שבילי אופניים במושבה, הוא איש חמוד ודעתן ויש לו את התכונה הזאת שלא משנה מה – אפשר להמשיך ולדבר איתו ולקבל הקשבה והתעניינות. בדיוק ההפך מהמורים למתמטיקה שאני פגשתי בתיכון]

שמי אורי ואני מלמד חשבון ומתמטיקה ילדים ובני נוער באיזור. אני רוצה לספר לכם קצת על הרקע שלי, מה הביא אותי לעיסוק הזה ולמה אני חושב שמדובר במשהו קצת אחר.

עד לפני חצי שנה הייתי עובד היי טק. למרות שאני כנראה מוכשר בתחום, אף פעם לא הצלחתי ממש להנות ממנו. יש לי הערכה גדולה מאוד למה שנעשה בארץ מבחינה טכנולוגית אבל באופן אישי כנראה אינני מתאים לעבוד בתעשיה.

ואז החלטתי לעשות שינוי גדול וללכת עם תשוקה אמיתית שלי – הוראה. כבר הרבה שנים אני מרגיש שלהיות מורה זה אחד הדברים שאני עושה טוב באמת. כשאני מלמד אני במיטבי – חסר אגו, קשוב באמת ובעל רצון נקי בטובתו של האחר. בעבר, לימדתי שמונה שנים כמרצה באוניברסיטה ובמכללה. ידעתי שאני עושה עבודה טובה גם לפי התחושה הפנימית שלי וגם לפי התגובות שקיבלתי מהסטודנטים, איתם הייתי יושב באופן אישי, תומך, ומדבר על הקשיים שלהם.

בחצי השנה האחרונה אני נותן שיעורים פרטיים בחשבון/מתמטיקה לילדי ונערי האיזור. אני נפגש עם הרבה ילדים מוכשרים מאוד עם חרדת מתמטיקה . לדעתי, החרדה הזאת היא תוצר של תהליך לימוד לא מוצלח. לימוד שבשלב מוקדם הביא את הילד לתחושת כישלון. אני משתדל ללכת עם הילד אחורה עד לנקודה שבה הרגיש שנפרד מההבנה הטובה של החומר. לפעמים צריך לחזור די הרבה אבל זה הכרחי בשביל להגיע להבנה אמיתית, לתחושה של ביטחון ואמונה ביכולת האישית.

לשימחתי, יצא לי עד היום לראות הרבה תלמידים המגלים פתאום הבנה טובה בחומר שהיה קשה ושנוא עליהם. זאת הרגשת שיחרור ועצמאות נפלאה.

לעיתים, רב העבודה יכולה להיעשות ע"י הלומד עצמו והוא צריך רק הכוונה פה ושם. במצב זה אני ממליץ על שיעור בקבוצה קטנה שבה אני עובר בין הלומדים ומדריך אותם בקשיים בהם הם נתקלים. שיעורים אלה ניתנים בחצי מחיר.

אני חייב להוסיף, שיש לי עניין נוסף בעבודת ההוראה. במקביל לשעורים הפרטיים אני עושה עבודת דוקטורט בתחום של כתיבת לומדות ללימוד מתמטיקה. במסגרת העבודה, אני מנסה למצוא דרכים איך תוכנית מחשב יכולה ללמד חשבון ומתמטיקה בצורה שתהיה מהנה ואפקטיבית. לשם כך אני מנסה בכל מאודי למצוא את הדרכים לליבם של הלומדים השונים. זה אתגר גדול ומרתק.

פרטים נוספים על המחקר שלי אפשר למצוא כאן.

אורי מוסנזון – מורה למתמטיקה בראש קצת אחר. טלפון: 050-882-0997 | מייל

את אורי תוכלו למצוא גם בלוח שיעורים פרטיים, שנמצא בקטגוריית חוגים וקבוצות, כאן בלינקים משמאל >>

תגיות
הראה עוד

51 thoughts on “שעורים פרטיים בחשבון/מתמטיקה בראש קצת אחר”

  1. היי אורי,

    אני כל כך מזדהה עם כל מה שכתבת. גם לי לקח זמן להבין שמה שאני עושה הכי טוב זה ללמד. להיכנס לראש של הילד ולהסביר לו מהמקום הכי פשוט ונכון. אנשים לא מאמינים שאני אומרת שאני מורה פרטי לחשבון אבל הכי כיי שאפשר זה לראות את התוצאה כשהילד מבין ומצליח לפתור תרגילים.

    יישר כוח וכל הכבוד !

    רויטל וילמובסקי

כתיבת תגובה

Close