השימושון

תמונות מהטלפון: מסיבת ראש חודש

.

לוגו

מסיבת ראש חודש

מסיבת ראש חודש / נועם לסטר

בשנים האחרונות אני אורח כמעט קבוע במסיבות ראש חודש שנערכות באזורנו – בזכות הילדים שלי, שמסיבות אלה הן חלק מעולמם, ובעיקר בזכות בני, שגם מפיק חלק מן האירועים ומנגן בהם. כך אני מתקרב מעט לקהילה המיוחדת שהפכה את יישובנו למרכז "רוחני". וכוונתי בזה לשילוב של מעט יהדות ומעט תורת ימימה ומעט אקולוגיה ומעט עקרונות של תזונה בריאה ואורגנית, ולפעמים גם מעט ניו-אייג'יות. וכמובן, הרבה מוסיקה, בעיקר מוסיקה עם גוון "אתני" כמו זו שמנגנת הלהקה שבתמונה. הרוחניות הזו, ששמה כבר יצא בארץ כולה, מתחרה במגמה הפוכה המשווקת את אזורנו כפנינת נדל"ן, כ"פרובנס הישראלית", ולא קשה לנחש שהנדל"ן ינצח בתחרות הזו. אבל בינתיים פורחת כאן גם המכללה ההוליסטית, ואולי יהיה מקום לשתי המגמות בלי שהאחת תכריע את השנייה.
התמונה הזו צולמה באירוע ראש חודש האחרון, לפני מספר ימים. היה לילה קר אבל לא גשום. בדרך העפר המובילה אל הצריף עוד היו שלוליות גדולות, אולם ליד המדורה נפרשו מחצלות ומבוגרים וילדים ישבו מול האש. בפנים ניגנה הלהקה כאילו לעצמה, ובקצה השני של הצריף עמד שולחן עם סופגניות ויין. זמן קצר לפני שהלכתי משם הגיעו התל אביבים, והבנתי שהלילה עוד צעיר. לפחות שלושה מהבאים הביאו אתם כלי נגינה, ואני יכול רק לשער שהג'ם סשן שהתחיל אחרי הופעת הלהקה נמשך עמוק אל תוך הלילה.
הביטו בנגנים ובכליהם. ראו משמאל את הסאז ואת הנבל הקטן, ובאמצע את התופים לסוגיהם. ראו את האור החם, את קירות העץ החומים. אבל ראו גם את המיקרופונים הרבים ואת המחשב.

לבלוג של נועם באתר רשימות >>

הראה עוד

2 thoughts on “תמונות מהטלפון: מסיבת ראש חודש”

כתיבת תגובה

Close