מוניציפליה

(1) הבחירות

שאלוהים יעזור לי, אני לא יודעת הרבה על הבחירות ולא סגורה על מי להצביע.
השיח בפורומים השונים מלא רעש. ב"אנחנו אוהבים לגור בפרדס חנה כרכור" הדיון לעתים מסתער ובבנות השוות אסור לדבר פוליטיקה. מה נשאר? מועצת התינוקות בווטסאפ, שהתכנסה סוף סוף בלייב אחרי כל החופשות. בין קריאות התפעלות מהקסם ההתפתחותי המואץ של בן אנוש בשנה הראשונה לחייו (כולם כמעט כבר זוחלים, יושבים, מוחאים כף, נעמדים, מנשנשים, וואו!) והכיבוד המושקע, עלתה גם סוגיית הבחירות. לרגע אחד היא עלתה, ומייד נטרקה לרצפה כמו חתיכת בננה. אז מה היה לנו? אה. כמה שמות, כמה שמועות, ושום הבנה עמוקה איך עובדת שיטת הבחירות המוניציפאלית. ומה פשר העניין שחלק מהפרצופים המתמודדים רצים גם לראשות המועצה וגם למועצה, וחלק רק למועצה. ולמשל: האם ניתן לערבב בין מועמד אישי למפלגה שהוא רץ איתה?
פיוז'ן בחירות, זה אכיל?
נגיד קואליציה בין געש (ברנש סגור אבל עושה) פרי יגור (מתכננת ערים, בעד שולחנות עגולים) + רון לירם (אכפתניק עם קבלות) + איציק בוחבוט לוין (בעד החינוך הלא-פורמלי), זה אפשרי אנרגטית?
בקיצור, אנשים מבולבלים. לא יודעים מה ומי להצביע.
אוי, התינוק התעורר – –

אני מסתכלת על התמונות וקוראת טקסטים, רואה חולצות מודפסות ומתבוננת בסיסמאות בחירות. מנסה להבין מה הם באמת אומרים. באיזו שפה הם משתמשים. לפעמים זה נראה לי כמו אוסף של רעיונות מופשטים, שכבר קיימים בפועל. "אנחנו ניבנה" אנחנו נקים" "אנחנו ניזום". ותחת זה מה לא – אמנות, תרבות, אירועי קהילה. זה מצחיק אותי, כי הרבה מהדברים שקורים בפרדס חנה כרכור הם פרי יוזמה ישירה "מלמטה". כגן לא הרים את ח"י באהבה מתוך צו מועצה. גם לא אילנה את מקום שמור. גם הפאשן פאשן לא היה חלק מסל התרבות המוניציפאלי, וככה גם הקונסרבטוריון של רימון, שוק החלפות לב העולם ועוד יוזמות שמתקיימות כאן בפועל, וזוכות לתמיכה מינימלית מהמועצה אם בכלל. הרי זה מה שמייחד את פרדס חנה כרכור ממקומות אחרים: יש כאן יזמות אישית שנוסעת על דלק תשוקה ומתקיימת במימון עצמי. מי שיהיה פתוח להקשיב ולטפח את הקיים – שיחק אותה.

מי הם המועמדים?
חיים געש וסיעתו העצמאית תל"מ, שניגש לבחירות לקדנציה הרביעית.
יוסי זריהן "נתיב"
הגר פרי יגור עם רשימת "ביחד עם העבודה"
איציק בוחבוט לוין מ"יש עתיד"
אבי כאכון "המושבה שלנו"
נחמיה מנצור מ"הבית היהודי מפד"ל החדשה"
אפריים מעודה מ"זך"
אלדד בר כוכבא "פ" רשימה עצמאית למען פרדס חנה כרכור
הרב יעקב צדקה מש"ס

אם מישהו נשמט מהרשימה, אתם מוזמנים להוסיף בתגובות. מהאתר הרשמי של משרד הפנים אני למדה שבפרדס חנה כרכור מתמודדים כ- 15 מועמדים.

"כל הפרדס" הקדישו לזה פרוייקט מיוחד לפני שבוע, עם אייטמים קצרים על כל אחד מתשעת המועמדים. הנה כאן (עמוד 22 עד 34). זה עוזר למיון בסיסי.
וגם אורי מוסנזון התחיל לרכז חומר על הבחירות כאן >
עם לינקים לאתרים / דפי הפייסבוק של המועמדים.

תתחילו לקרוא ולנסות להבין. אנחנו נמשיך לדון בבחירות בפוסטים עוקבים ומזויות משתנות.
תגובות בשפה נעימה בבקשה, כדי שיהיה אפשר להתייחס אליהן בכבוד.

וקוריוז לסיום:

לפני שבועיים שלושה עלה פורטל חינוך ישובי פרדס חנה כרכור. שם מצאתי האת הידיעה הבאה: ב- 22/10/13 יתקיים הפורום החינוכי היישובי בנושא הקהילתיות. מוזמנים אליו מפקחי משרד החינוך, מחזיקת תיק החינוך, מנהלי בתי הספר, נציגי תנועות הנוער, צוות החינוך הבלתי פרמאלי וצוות אגף החינוך. זה בדיוק ביום הבוחר. מעניין מאוד. מקווה שכולנו נתנהג למופת.

 

הראה עוד

1 thought on “(1) הבחירות”

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close