השימושון

11 # תמונות מהטלפון

.

לוגו

עננים

עננים / נועם לסטר

מאז הימים שבהם טסתי בין העננים אני אוהב במיוחד את ענני הקומולונימבוס בעלי ההתפתחויות האנכיות, כאשר אין הם מכסים את השמים כולם וניתן לראות בבירור את בסיסם הישר ואת ראשיהם הזקורים אל על בתפרחות משונות. ליד הזוהר הלבן שלהם מעמיק הצבע הכחול של השמים. השמים שלנו נקיים מעננים חלק גדול מהשנה, ובקיץ השמש חזקה עד כדי כך שנדמה לנו שהשמים לבנים.
את התפרחות של ענני הקומולונימבוס קצת קשה לשער מן הקרקע, ומטוסי הנוסעים חולפים במהירות מעליהם ומתייצבים בגובה רב ממנו נראים העננים כמרבד חסר איכויות הפרוש למטה. אבל כאשר טסים בגובה העננים – ההתפתחויות האנכיות שלהם יכולות להגיע לאלפי רגליים – נדמים הגושים הגדולים להרי כותנה ענקיים, והשמש המאירה עליהם מעניקה להם איכויות פלסטיות כאילו הם עשויים חומר מוצק. הטיסה בין הגושים האלה במטוס קטן וזריז, שיכול לעקוב אחרי צורותיהם, לזנק אל מעליהם ולצלול אל נקיקים ביניהם – היא חוויה שמילים אינן יכולות לתאר.
כבר שנים שאיני טס, ואיני מתגעגע לטיסה בדרך כלל. אבל כאשר אני רואה בשמים את העננים האלה אני מתמלא תשוקה לטוס אליהם וביניהם. הביטו בהם מעל גג הרעפים והברושים, הם נראים כקצפת. הם שולחים אלי דרישת שלום מימים רחוקים ואני מחייך אליהם בחזרה.

< < לטור הקודם
לטור הבא >>

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close