השימושון

13 # תמונות מהטלפון

.

לוגו

אופניים

אופניים / נועם לסטר

מזג האוויר כבר אינו מזמין הליכה יחפה לאורך החוף, והימים היפים שאינם גשומים הם אידיאליים לטיולי אופניים. זמן רב עקבתי אחרי רוכבי האופניים – על הכבישים ולצדי הדרכים, או כשאופניהם תלויים על מכוניותיהם מאחור – ואילולי חששתי להיות עוד אחד מהנסחפים באופנה החדשה הזו, כבר מזמן הייתי בין המדוושים. אבל הנה עליתי גם אני על הגל – ועל האופניים – ויצאתי לשדות.
עוד קודם לכן הצצתי באתרי אינטרנט רלבנטיים ולמדתי קצת על יצרני אופניים ועל רכיבים חשובים (בעיקר עניינו אותי המשככים, בגלל הגב הבעייתי שלי). לבסוף חציתי את הרוביקון ורכשתי אופני הרים צנועים. הנה הם בטיול השבת הראשון שלי בשדות שבין קיבוץ משמרות וכפר גליקסון. יצאתי לבד, עם בקבוק מים ומפה. היה תענוג. הנוף המתגלה ברכיבה בשדות הוא מפתיע, ועוד יותר מפתיע השינוי בתפיסת המרחב.
הנוסע על הכבישים מצייר בדמיונו תמונה מעוותת לגמרי של האזור בו אנו חיים, ושל מרחקים וכיוונים. אם תעיפו מבט במפה תראו שיישובים קרובים למדי מתחברים ביניהם בכבישים העושים לעתים עיקוף של עשרות קילומטרים. למרות שהכול יודעים שמרחקים גדולים על הכבישים אינם דווקא מרחקים גדולים בשטח עצמו, בכל זאת הכבישים הם שיוצרים עבורנו את מושגי המרחק. שלא לדבר על כך שהם מבלבלים לחלוטין את חוש הכיוון שלנו בעיקופי הענק המפותלים שלהם. הנסיעה באופניים, בשדות בין היישובים, מלמדת אותנו מהו הכיוון אמיתי והמרחק האמיתי בין היישובים, ומתקנת את תפיסת המרחב השגויה שיצרו עבורנו הכבישים.

< < לטור הקודם
לטור הבא >>

הראה עוד
Close