אמנות ועיצובאקולוגיהבילוייםטיפוליםיוזמות חופשיותמציאותנשיםסביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגים

נשים, יצירה, עצמאות

[מאת: טלי מצליח]

מאחר ואני יזמית בנשמתי ואישה אשר בד"כ מעדיפה להיות עצמאית, יוצא שאני מתבוננת בתחום של תעסוקה נשית.
לאורך השנים שילבתי בין היותי עצמאית ושכירה. בשנים האחרונות אני רוכבת על הגלים כעצמאית. בתחילת הדרך בהיסוס ועכשיו בסקרנות והנאה. לעיתים קרובות אני פוגשת נשים שרוצות ליצור את "הדבר " שלהן, אני בעד. אם יש לך תשוקה ממשי אותה. ממליצה להצטייד ברצון ללמידה, התמדה ולאסוף שותפים טובים לדרך כי הבדידות יכולה להוות מכשול.

אני יוצרת ופוגשת נשים שיוצרות, מתבוננת במשותף לנו ורואה את הרצון לשתף, למכור,להתפרנס מזה. נשמח אם יצירתנו תאפשר לנו יותר חופש כלכלי, כי למרות שאנחנו בשנת 2011 הקשר בין אישה, רכוש שליטה, כסף וגבר – עדין בעייתי. אנחנו נעדיף להפוך את מה שאנחנו עושות באהבה למשהו שלא רק נמצא בסעיף ההוצאות של הבית ונתפס בבית כתחביב של האישה, אלא למשהו שיכול להוות מקור הכנסה.

נשים רבות מתמחות בתחום מסוים (אומנות טיפול או כל תחום אחר) ועושות שם עבודה נפלאה אבל מי שמע עליהן? כי גם אם את יודעת ליצור שרשרת שהיא מלאכת מחשבת להתפאר בה זה לא אומר שאת יודעת לתמחר אותה. ואחרי שלמדת איך מתמחרים, צריך לשווק אותה ואותך..

היכולת להפוך תחביב או חזון לעסק נלמדת. אפשר ללמוד ממי שכבר עשתה דרך כזו. מאחר וליכולת לשווק את העסק יש תפקיד מרכזי ביכולת להתפרנס ממנו, ממליצה על הכרות עם קבוצות הנטוורקינג (למי שלא מכירה יש באיזורנו קבוצות רבות המקדמות את חבריהם דרך מפגשים קבועים שמטרתם הכרות וחיזוק הקשרים החברתיים והעסקיים). שייכות לקבוצה זו מרחיבה את מעגל ההכרות ומקלה על הבדידות של בעל/ת העסק.

דרך העסק שלי אני פוגשת ומנסה לקדם נשים יוצרות שעושות עסקים. השבוע יערך שישי נשי בבית לבנדר בכרכור.
18 נשים מקסימות יחלקו איתנו אומנות אופנה טיפולים סדנאות אוירה טובה ומזון משובח. לסדנאות צריך להרשם לטיפולים מומלץ. זהו יום מיוחד של נתינה מנשים לנשים, והזדמנות לחשיפה והכרות עם יוצרות ומטפלות, מאזור פרדס חנה-כרכור וגם ממחוזות רחוקים.. חלקן לקוחות, חלקן שותפות לדרך וחלקן מכרות חדשות, כולן עושות ויוצרות מכל הלב ובכישרון רב וכולן רוצות שתכירו את מה שהן עושות. אז בואי בשמחה והביאי גם חברה.

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close