השימושון

15 # תמונות מהטלפון

.

לוגו

תמנה לייב

תמנה בראואר שרה לשלום / נועם לסטר
"קולות שלום", הפרויקט של תמנה בראואר ואלי מאירי התארח השבוע באור עקיבא. המופע היפה הזה, שמשלב מוסיקה מוסלמית, נוצרית ויהודית, ולוקחות בו חלק מקהלות מתל אביב ומשפרעם, נודד בעולם כבר שבע שנים ומביא את בשורת קירוב הלבבות דרך המוסיקה. יש משהו נאיבי ונוגע ללב בתקווה הזו, שהמוסיקה עשויה לקרב לבבות של עמים המצויים בעימות דמים. אני נזכר בהתרגשות שאחזה בי כששמעתי לראשונה את השיר "זמן אל סלאם" שעיבד יאיר דלל עבור הקונצרט המיוחד "שלום-סלאם", שנערך בשנת 1994 באוסלו לציון שנה להסכם אוסלו. איזו תקווה הדהדה במילים המובנות-לא-מובנות של "זמן אל סלאם". אילו געגועים נשמעו בשפה הערבית המוסיקלית כל כך, היפה כל כך.
אולם דומה שהשירים יוצרים את הקסם הזה רק לזמן קצר. הנה על הבמה שתי המקהלות, היהודית והערבית, משתלבות זו בזו. היהודים שרים "אללה יה מולאנה", הערבים שרים "אבינו מלכנו", וכולם יחד שרים We Shall Overcome. הקהל מתרגש, ולרגע נדמה שדי בזה כדי להפיל את החומות בינינו. אבל למחרת בבוקר המציאות טופחת על פנינו.
תמנה בראואר היא זמרת נהדרת. היא תימנייה וישראלית ואוסטרית, שלמדה בצרפת, ואולי כל זה מסביר את שליטתה הנפלאה בסגנונות שונים ומגוונים, שבכל אחד מהם היא נשמעת כבת בית. היא בעלת קול מיוחד, ואופן הגשה מיוחד, שתמיד יש בו נגיעות ג'אזיות שובבות. כיף לשמוע אותה, ולקוות איתה שהמוסיקה היא גם קול השלום.

< < לטור הקודם
לטור הבא >>

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close