השימושון

16 # תמונות מהטלפון

.

לוגו

פלדנקרייז

שיעורי הפלדנקרייז שלי / נועם לסטר

אחת לשבוע, בימי רביעי, אחרי ששחיתי ארבעים בריכות אני עולה על הקטנוע ונוסע אל המקום שבו מתקיימים השיעורים בשיטת פלדנקרייז. השעה השבועית הזו חשובה לי מאוד, כי אפילו השחייה אינה יכולה לתקן את מה שמעוללים האופניים לגב שלי. ידיד שלי, חסיד מושבע של היוגה, אומר שמוטב לדבוק בשיטה שזוקקה והוכיחה את עצמה במשך אלפי שנים. אבל ממורים גדולים שהיו לי בתחומים שונים – על המורים לכינור כבר סיפרתי, ועוד אספר פעם על מורה למתמטיקה ועל מאמן כושר – למדתי שלא השיטה העיקר אלא המורה. ובכלל אני סבור ש"שיטות לימוד", למשל בבית הספר, חשובות הרבה פחות ממורים טובים. אלא שמורים טובים יש מעט, ומעולים יש עוד פחות. התמזל מזלי והמורה שלי לשיטת פלדנקרייז היא מין "מאסטרית" כזו, מהמורים המעולים.
משה פלדנקרייז היה דמות צבעונית. הוא נולד באוקראינה בשנת 1904, עלה לארץ לבד בגיל ארבע עשרה ואחר כך היגר לצרפת, שם למד מדעים אצל מרי קירי ואצל חתנה פרדריק ז'וליו-קירי (גם הוא חתן פרס נובל), וקיבל תואר ד"ר למדעים בסורבון. במקביל למד ג'ודו (ואף לימד ג'ודו את בני משפחת קירי). בשנת 1951 הוא נקרא לארץ על ידי הנשיא חיים ויצמן כדי להקים את אגף האלקטרוניקה של צה"ל. מאמצע שנות החמישים השקיע את כל מרצו בפיתוח שיטתו והנחלתה (וגם העמיד את בן-גוריון על הראש).
הנה אנו כאן, תלמידי תלמידיו הנאמנים, מתכוננים לשיעור. המורה יושבת ממולנו ואינה נראית בתמונה. המזרן הריק הוא שלי. הנה צילמתי ואני ניגש אליו, נשכב על הגב ומנסה לשים לב "כיצד הגוף שלי פוגש היום את הרצפה".

< < לטור הקודם
לטור הבא >>

הראה עוד

1 thought on “16 # תמונות מהטלפון”

כתיבת תגובה

Close