השימושון

18 # תמונות מהטלפון

.

לוגו

שוק רמלה לוד

שוק רמלה-לוד / נועם לסטר

"שוק רמלה-לוד" הוא שמו המסחרי של שוק נודד ברחבי הארץ, הפורס את מרכולתו כל יום בשבוע ביישוב אחר. בימי חמישי הוא מתארח אצלנו בפרדס חנה, במתחם אגד הישן, הנטוש כל השבוע ומשמש לחניית אוטובוסים בשבתות. נוהרים אל השוק אנשים רבים, ועומס התנועה לאורך היום הוא בלתי נסבל. מכוניות חונות בכל פיסת אדמה פנויה מסביב, ולתושבים זהו מפגע של ממש.
מחדר עבודתי אני שומע לפעמים את הרוכלים מכריזים על מרכולתם, וכבר עלה בדעתי לצאת אל השוק ולראות מה יש בו. היום עשיתי זאת. עברתי את שערי השוק – ובבת אחת נמצאתי במציאות אחרת, מסחררת בצבעיה, בקולותיה ובדופק חייה. חשתי כפי שחשתי לפני כשנה וחצי בטיול ברומניה, בשוק של טרגוֹ מוּרֶש. חשבתי לעצמי שאנו נוסעים למרחקים כדי לזכות בחוויה "אותנטית" מסוג זה, וניסיתי להביט על השוק שליד ביתי בעיניים של תייר. זה תרגיל מצוין. נסו פעם להביט על הבית שלכם, על הרחוב שלכם, על כיכר המושבה בעיניים של מי שנקלע כביכול לראשונה למקומנו וכל אלה חדשים עבורו.
כך הבטתי בשוק רמלה-לוד. בבגדים, בפיצוחים, בכלי הבית, בדברי המאפה, בפירות, באישה שמכינה פיתה דרוזית ולידה איש צעיר, אולי בנה, מתבל את הפיתה בלבנה וזעתר, ומגלגל ומגיש חם – תאווה לחך. ראו את עושר הצבעים של ערימת הבגדים. וראו את הדקלים שברקע, המרמזים על העולם שמחוץ למציאות האחרת של שוק רמלה-לוד.

< < לטור הקודם
לטור הבא >>

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close