השימושון

19 # תמונות מהטלפון

.

לוגו

לחיים!

בירה מרוסיה, יין מרומניה / נועם לסטר

כשנכנסתי לראשונה, לפני שנים, אל חנות המשקאות שליד ביתי, גיליתי בה את הייבוא "הנסתר" שאינו נראה במרכולים הגדולים. היו בה משקאות ממזרח אירופה שעוררו את סקרנותי, וגם הקהל בחנות משך אותי. הזבנים שדיברו אתי בעברית שוטפת, אם כי עם מבטא קל (למי בישראל אין מבטא קל), עברו מיד לשפת אמם כשנכנס לקוח אחר, ופתאום נעשה דיבורם רך יותר, רב גוונים, מהיר וקולח. רק אז הבנתי שמה שנדמה לי קודם כדיבור שוטף היה בעצם מאמץ גדול. ישראל היא ארץ של מהגרים.
המשקאות המיוחדים שמצאתי בחנות היו כמעט כולם ברמות המחיר הנמוכות ולא יכולתי לצפות לנסים, ובכל זאת הסתקרנתי וניסיתי את הטעמים השונים. שתיתי מן הבירה הרוסית החריפה, עם אחוזי אלכוהול שלא היו מוכרים לי קודם לכן, ולא הצלחתי להתרגל לטעמה. ניסיתי את הוודקה המתובלת בדבש ופלפל, המיובאת מאוקראינה, ולא יכולתי להתגבר אפילו על הבקבוק הקטן שקניתי. על יין מורפלטר מרומניה שמעתי עוד קודם לכן, ואכן לא התאכזבתי – הוא היה מצוין. אבל כששניים מילדי החלו להקפיד על קלה כחמורה נאלצתי לוותר עליו, משום שלא היתה עליו חותמת כשרות.
היום אני קונה מעט בחנות הזו, ונדמה לי שיש בה פחות משקאות מהסוג שאינו מצוי במרכולים. ובכל זאת היא מושכת אותי. אני נכנס ומשוטט קצת בין המדפים, ואז לוקח לי שישייה של מים מינרלים. הנה השישייה שקניתי מונחת בשקית ניילון על הדלפק. את זווית הצילום אני חייב למוכר בחנות, שביקש ממני לצלם כך שבקבוק ה"וודקה אבסולוט" המוזהב – שהוא גאה בו – ייראה בתמונה.

< < לטור הקודם
לטור הבא >>

הראה עוד

3 thoughts on “19 # תמונות מהטלפון”

כתיבת תגובה

Close