השימושון

20 # תמונות מהטלפון

.

לוגו

העט הנובע של נועם

הכתיבה בעט נובע / נועם לסטר

רבים מאתנו כותבים היום בהקשה על מקלדת המחשב יותר מאשר בעט על גבי נייר, ועטים פשוטים – כדוריים או אחרים – הם זולים עד כדי כך שאנשים אינם מחזיקים עט משלהם כלל, אלא חוטפים עט כלשהו מתוך הערימה המונחת על כל שולחן, וכותבים בו. עט כדורי מהודר הוא כבר מעין הצהרה, ויש שרואים בו דבר מיותר. ואם כך לגבי העט הכדורי, מה דינו של העט הנובע?
רבים מאתנו סבורים שהעט הנובע הוא כלי כתיבה שעבר זמנו, דינוזאור שמקומו במוזיאון. אמנם אנו יודעים שהכתיבה בציפורן היא בעלת אופי, שקו הדיו שלה גמיש, עוביו משתנה וגוני הצבע שלו רבים בהתאם ללחץ, לזווית ולמהירות תנועתה של הציפורן על פני הנייר. אבל כל זה אינו משכנע את מי שסבור שהכתיבה בעט נובע דינה כדין הכתיבה בנוצה או כדין הציור הקליגרפי באמצעות מכחול – עיסוקים ששייכים לתרבויות אזוטריות נכחדות או לאמנים שמוצאים עניין בטכניקות מן העבר. אלא שהעט הנובע שורד בכל זאת, בין היתר משום שהוא נתפס כפריט יוקרה ומיוצר כתכשיט עבור בעלי הממון. אין זה נדיר כלל למצוא בחנויות המתמחות בכך עטים נובעים יוקרתיים שמחירם אלפי שקלים ולעתים גם עשרות אלפים.
אבל העט הפשוט שלי, שמחירו רק מאות בודדות של שקלים (ובחשבון לטווח ארוך זה מעט משום שאורך חייו של עט כזה הוא עשרות שנים ומחיר הדיו אפסי), אינו פריט יוקרה וגם לא גחמה אנכרוניסטית. הוא פשוט כלי הכתיבה הטוב ביותר, הנעים ביותר וה"נאמן" ביותר. עד שחזרתי אל הכתיבה בעט נובע נאבקתי בכל עט פשוט שקניתי, ולא פעם נאלצתי לקנות עשרות עד שמצאתי אחד שמתאים לי. לא עוד. העט הזה, שמלווה אותי כבר שנתיים, ימשיך ללוות אותי עוד שנים רבות.

< < לטור הקודם
לטור הבא >>

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close