2012 זה עכשיוטורים אישיים

2012 – לכל סוף יש התחלה חדשה!

[מאת: גלי ליבנה]

(במיוחד כשאוראנוס ופלוטו מנהלים את העניינים)

 לפעמים נדמה שהחיים עולים על כל תסריט דמיוני. דברים שחשבנו שלא יקרו לנו, פתאום קורים, לטוב ולרע. השנה הרבה דברים יכולים לקרות, להתהפך ולהשתנות, ובעצם להמשיך בעוצמתיות את המגמה שהתחילה כבר השנה עם האביב הערבי, הקיץ הישראלי באוהלים, החורף החרדי באוטובוסים והתעוררות כללית של הרבה דברים ואנשים במקביל. אין ספק שהחיים שלנו לא רק משתנים אלא מואצים. הזמן הולך ומתקצר, ואיתו גם תהליכי ההתפתחות שלנו הופכים להיות יותר אינטנסיביים. אין יותר זמן לבזבז. עכשיו זה הרגע לעשות ולשנות, בלי לתכנן תכניות לעתיד. פשוט להיות כי החיים משתנים ממש כל רגע.

בחודש נובמבר זכיתי להיפגש עם שאמאן אפריקאי אותנטי, קרדו מוטווה. שאלנו אותו במפגש על השנים הקרובות, מה הולך לדעתו לקרות ומה המסר שלו עבורנו. הוא לא היה אופטימי ואמר שהתהליכים יהיו מאתגרים ולא פשוטים. אולם בתוך כל מה שיקרה, הדבר הכי חשוב עבורנו הוא תמיד להיות מחוברים לסליחה בלב, כלפי עצמנו וכלפי אחרים.

השנים 2010- 2011 הביאו איתן את תחילתם של התהליכים ובשנים הקרובות אנחנו נראה כיצד הזרעים שנזרעו מובילים אותנו לשינויים עמוקים, אישיים וגלובליים, לשכתוב מחדש של ההיסטוריה שלנו ולחיבור אותנטי עם החיים והטבע. אני לא חושבת שזה הולך להיות סוף העולם, אולם בהחלט ישנם דברים שאנחנו נצטרך לשנות ולשפר,ובשביל זה צריך לעשות קצת עבודה התפתחותית…אז בואו ונראה מה נדרש מאיתנו ב-2012:

פלוטו בגדי בסקוור לאוראנוס בטלה:

מבחינה אסטרולוגית הרבה דברים חשובים קורים השנה, חלקם כבר התחילו בשנים קודמות והשנה מקבלים דחיפה יקומית במהירות האור. ב-2011 חווינו את תחילתו של הסקוור (זווית של 90 מעלות) בין פלוטו בגדי ואוראנוס בדלי, שתי פלנטות שלוקחות אותנו לשלב הבא, לעשות את השינוי דרך תהליכים התפתחותיים עמוקים. יש פה שילוב של עומק ורוחב שדורש מאיתנו לשנס מותניים, לקחת נשימה ופשוט לעשות את מה שצריך בשביל עתיד יותר טוב. אין זמן להישאר תקועים עם העבר, חייבים להתקדם. אם תחליטו שאתם מתנגדים לשינוי, יהיה לכם קצת יותר קשה, מתסכל וכואב. אם תגידו כן לשינוי ולקדמה, בכל תחום בחייכם, תוכלו להעצים את עצמכם וליצור משהו חדש ואיכותי. צריך ללמוד לשחרר את הישן, את מה שלא עובד יותר, ולתת לחדש וללא מוכר להיכנס לתמונה.

עם השילוב הזה המהפכות החברתיות עדיין לא סיימו את תפקידן וצפויה השנה התעוררות מחודשת, בעיקר בחודשים מאי עד ספטמבר. כל מה שנמצא תחת משטר ישן, חשוך, דעות קדומות ודתות פנאטיות או פשוט מה שאנחנו כבר לא צריכים בחיינו, ימצא את עצמו בתהליכי שינוי אינטנסיביים.

זוהי הזדמנות אדירה לעשות מהפך אמיתי ולקדם את עצמנו כאנשים וכאנושות, לנקות את מה שלא צריך מהדרך – מנהיגים מושחתים, ממשלות כושלות, כלכלה לא הגיונית ועוד. עם זאת חשוב לזכור שהתהליכים האלו הם בהתהוות, ובשנים הקרובות כנראה נראה את תהליכי השינוי, אולם הדברים עדיין לא יהיו יציבים. כמו בכל דבר, בין שחרור הישן לביסוס החדש תמיד יש מקום של בין לבין. המקום הזה יכול לערער לנו את הביטחון, להעלות פחדים עמוקים, אולם חשוב לזכור למען איזו מטרה אנחנו עושים את העבודה הזו ומה החשיבות שלה עבורנו כאנושות.

השיאים של הזווית הזו יהיו ב- 24 ביוני וכל סוף יוני, 20 ביולי ובכלל החצי השני של החודש, וה-12 עד 26 בספטמבר, ובעיקר ה-20 בספטמבר.

המזלות המשתנים מודגשים בעיקר בחצי הראשון של השנה, עם נסיגת מרס בבתולה, מעבר נפטון לדגים, נסיגת ונוס בתאומים, מעבר יופיטר לתאומים וזנב דרקון בתאומים עם ליקויים על הציר קשתתאומים במאי ויוני. המשתנים מבקשים מאיתנו להיות יותר גמישים, להסתגל ליותר דברים ולדעת לפתח נקודת מבט רחבה והוליסטית יותר. יכולים לעלות הרבה נושאים שקשורים לדתות, השקפות עולם, אידיאולוגיות ובכלל מערכת האמונה שלנו תהיה נתונה למבחנים רבים. מהי האמת שלנו מול האמת היחסית ובכלל היחסיות של הזמן והמקום שבו אנחנו נמצאים, מהו זמן בכלל וכמה מאמצים אנחנו צריכים לעשות או שפשוט זה הזמן להיכנע לחיים ולהיות יותר פאסיביים? אלו שאלות שיכולות לעמוד לנגד עינינו.

נפטון עובר למזל דגים – חוויה של פעם בחיים!    

מעבר חשוב השנה, הוא מעבר נפטון למזל שעליו הוא שולט, מזל דגים, למשך 14 שנים. המעבר הזה יקרה ב- 4 בפברואר 2012, ויעצים את התחושה שאין לנו ברירה, אלא ללכת עם הזרם של החיים. אנחנו לא נהיה אלו שיקבעו את הטון המוביל, אלא הפעם נצטרך ללמוד לחיות ברגע הזה, ללמוד להעריך מחדש את חיינו ולהכיר תודה על כל מה שיש לנו וכל מה שמסביבנו. אם אנחנו כאנשים לא נשכיל לעשות זאת, הטבע יגיע במלוא עצמתו והדרו ויזכיר לנו. לפעמים בתרועה חזקה, בשיטפון או רעידת אדמה ולפעמים בלחישה קטנה ואישית לאוזן. איך ומתי רק הטבע יחליט ואנחנו צריכים ללמוד להקשיב, הקשבה עמוקה, לכל מה שמסביבנו.

כשלא נהיה קשובים לטבע ונמשיך לזהם את מאגרי המים שלנו, לתת לזנים של חיות להיכחד וכן הלאה, אין לי ספק שאנחנו נקבל תזכורת ברורה למי כאן המלך. אסונות טבע, שיטפונות, מגפות ועוד יכולים להיות הצד הפחות חיובי של המעבר. אולם אני גם מאמינה שברגע שנבין שכל נמלה ודבורה חשובות גם הן לשמירה על האיזון, הדברים יכולים להיות מרוככים יותר. השאלה אם זה באמת יקרה ומספיק אנשים יבינו את החשיבות.

עבודה רוחנית היא לא רק לשבת במדיטציה או להנות פה ושם מפסטיבלים כאלו או אחרים. עבודה רוחנית אמיתית דורשת מאיתנו התמסרות מלאה, ללא תנאים, לתהליך, לעשות את הויתורים הנדרשים כדי שנוכל להיות מסוגלים להכיל את האמת הניטראלית שמציע לנו נפטון בדגים.

בשנים שבהן נפטון היה בדלי, הטכנולוגיות שלנו התפתחו ולכאורה השגנו יותר שליטה על חיינו, אם זה דרך מטוסים מהירים, אינטרנט מהיר או שיבוט. ב-14 השנים הקרובות נצטרך ללמוד שוב מחדש את הקשר שלנו עם הטבע, ללמוד לכבד ולהעריך את המשאבים שיש לנו, כי הם בהחלט בסכנת מחסור. עם זאת יכולים גם להתגלות משאבים חדשים, אבל עם נפטון הדברים לא צפויים, ותמיד יש הפתעות…       

תחושת הזמן והמקום שלנו תשתנה, ונצטרך להסתגל כך שהרבה דברים יכולים לקרות בבת אחת. זה יכול הרבה פעמים להביא להלם קל, כי יכולת ההכלה שלנו מוגבלת. נפטון בדגים לוקח אותנו היישר למים העמוקים בלב הים, מבלי שנדע לשחות ובלי סירת הצלה. לכן אנחנו נדרשים יותר לאלתר ולהסתגל לדברים שקורים, לחיות ברגע הזה בלי להלחם או לנסות להיות בשליטה.

 נפטון וכירון יהיו בזווית סקוור לדרקונים עד לסתיו, ולכן התחושה של חוסר האונים שלנו מול איתני הטבע יכולה להיות מודגשת ויותר דרמטית, במיוחד עם ליקוי החמה שיתרחש ב-21 במאי ויפעיל את כל הציר.

 מרס בנסיגה בבתולה:

מה-23 בינואר מרס עובר לנסיגה במזל בתולה, אחרי שכבר עבר את רוב המזל. בנסיגה הוא יישאר רק בבתולה, וזה אומר שעד ה-3 ביולי הוא  שם. החשיבות של כל פלנטה בנסיגה היא גדולה תמיד ומשמעותית עבורנו, אולם הנסיגה של מרס הפעם חשובה ומשפיעה כפליים. הסיבה לכך היא שבגלל השהות הארוכה שלו בבתולה הוא נמצא בטווח המעלות שקושר אותו עם הליקויים שיהיו במאי ויוני, וגם ליקוי הירח שהיה ב-10 בדצמבר 2011. הקשר עם הליקויים הופך את השפעתו לקריטית ביותר.

מרס בבתולה מלמד אותנו לעבוד קשה, לא לעגל פינות ולעשות דברים בצורה יסודית. פעילות גופנית למשל יכולה להיות מאוד טובה עם השילוב הזה, כי מרס בבתולה נותן לנו גם יכולת התמדה ועקביות. אולם חשוב בכל תחום שעליו הוא משפיע לא לעשות דברים יותר מדיי. הצורך שהכול יעבוד כמו שצריך וששום דבר לא יקרוס או יפסיק לתפקד, יכול להביא איתו חרדות, אובססיביות וכמובן הרבה מתח ולחץ בחיים. כאשר אנחנו נמצאים במצבים האלו, גם הסביבה שלנו מושפעת ולהיפך. לכן חשוב מאוד ללמוד לנשום ולהירגע, גם כשהבוס מלחיץ בעבודה וגם כשעלינו 5 קילו. יתכן ותהיה תחושה של שחיקה ומאמץ יתר, וחשוב מאוד ללמוד לתפוס את עצמכם ולנוח קצת לפני שהגוף שלכם יגיב במחלה.

ענייני בריאות בהחלט יכולים להיות על הפרק, וכל דבר שהזנחנו עד עכשיו, זה בדיוק הזמן לעבוד עליו: הגוף, התזונה והבריאות באופן כללי. הנסיגה תאפשר לנו לבחון את הדברים האלו כמו גם את הדרך שבה אנחנו מנתבים את האנרגיה שלנו. אם נעבוד עם המעבר הזה בצורה נכונה, נוכל להפיק הרבה ממנו. לעשות את העבודה שצריך לעשות אולם לא להיכנס להתקפי חרדה כל פעם שהדברים לא קורים כפי שתכננו אותם. נפטון וכירון בדגים בהחלט יאתגרו את המעבר הזה של מרס בבתולה.

 הדרקונים של הירח עוברים לציר המזלות עקרב/שור

ב-30 באוגוסט עובר ציר הדרקונים של הירח מתאומים/קשת למזלות שור/עקרב לשנה וחצי הבאות. הדרקונים נותנים לנו את הבסיס ההתפתחותי לכל שאר הדברים שקורים בשמיים, הם קשורים לליקויים, שלא יכולים לקרות בלעדיהם וחשובים מאוד להבנה של תהליכים רגשיים במפות האישיות, כמו גם תהליכים גלובליים.

המעבר לציר שור/עקרב ממקד אותנו במערכת הערכים שלנו, איך אנחנו מעריכים את עצמנו ועל סמך זה איך אנחנו משתפים פעולה עם אחרים, מוכנים להיחשף, לקחת סיכונים ולוותר על האזור הבטוח כדי שנוכל להתפתח ולהתקדם לשלב הבא.

הציר הזה יכול להביא איתו גם התמודדות כלכלית לא פשוטה ולתמוך בתהליכי השינוי שהכלכלה העולמית עוברת. זה נותן לנו פתח להציץ לעולם הערכי שלנו ולראות כיצד אנחנו נותנים למשאבים כמו כסף כוח גדול בחיינו, מבססים את הביטחון שלנו על חשבון בנק ונכסים וכו'. אולם הציר הזה יוביל אותנו החל מהסתיו למסע התפתחותי שנועד לשנות את ההגדרות שלנו לדרך שבה אנחנו מעריכים את עצמנו, למשאבים שלנו ולכל הנ"ל. זה תומך בעצם בעובדה שהדברים משתנים, לפעמים הקרקע נשמטת מתחת לרגליים ושוב התחושה של חוסר אונים, או שפשוט אין לי מספיק ממשהו שגרם לי סיפוק ואושר עד עכשיו, אבל פתאום אנחנו צריכים להתמודד עם העובדה שהחיים לא יכולים להיות תמיד על הצד הנעים, השגרתי והבטוח, אלא ללמוד לקחת סיכונים, להעיז לשאול את עצמנו שאלות שהתשובות אליהן לא תמיד נעימות, ולהתמודד עם צדדים פחות נעימים בחיינו. מהמקום הזה נוכל שוב לחזק את עצמנו עם בסיס יותר טוב.

 סאטורן עובר לעקרב

ב-5 באוקטובר עובר גם סאטורן (שבתאי) ממזל מאזניים למזל עקרב, וישהה שם עד אוגוסט 2015. סאטורן בעקרב, שליט מזל גדי, מהווה בשפה האסטרולוגית חתימה כפולה ביחד עם פלוטו בעקרב, ולכן המעבר הזה הופך חשוב כפליים, ומעניק טון יותר דרמטי וקצת כבר לחלק האחרון של השנה. בחודש דצמבר אף תיווצר זווית בין השניים שתחזק את הקשר.

המעבר הזה דורש מאיתנו הרבה כנות פנימית בנוגע למי שאנחנו, לרגשות העמוקים ביותר שלנו ולדרך שבה אנחנו משתמשים בכוח שלנו ומפעילים סמכות על אחרים. יש פה פוטנציאל להתפתחות עמוקה במימד הרוחני, אבל העבודה הנדרשת מאיתנו היא לא פשוטה. מאוד קל להיות במקום שבו אנחנו עושים מניפולציות, לא כנים ברגשותינו, או פשוט לא מוכנים להתמודד עם המעגל הקרמאתי שאנחנו יצרנו ופועלים בתוכו.

 יכולים גם לעלות נושאים מוסריים ואתים הקשורים להנהלות שלנו עם כספים, מול אחרים ובאופן כללי יכולים להיווצר הרבה מאבקי כוחות. כמו כן, זהו שילוב שיכול להביא עבודה קרמאתית אינטנסיבית, ולפעמים כאשר אנחנו לא תמיד מודעים לכל מה שקורה סביבנו, יש פוטנציאל ליצור קרמה שלילית במקום חיובית. אנחנו נלמד לזהות את הדבר הנכון לעשות דרך התבוננות כנה ואמיצה לעומק החיים ולמעמקיי נשמתנו, מה שיכול להיות לא קל. יהיו הרבה דברים שלא נרצה לראות, וברמה יותר חברתית אנחנו יכולים להיתקל במנהיגים מושחתים, במלחמות עולם תחתון ובכלל בשחיתויות בכל מקום. אנשים שסמכנו עליהם יאכזבו אותנו או יפעלו נגדנו וכו'.

לכן זה הזמן עבורנו להיות עם היד על הדופק ולבחון ולבדוק את עצמנו בלי לחשוש ממה שיעלה, אלא פשוט להיות מוכנים לקחת אחריות ולשנות כשצריך.

 כמה מילים על מדינת ישראל בשנה הקרובה:

מדינת ישראל נכנסת לשנה לא קלה, עם צורך לבחינה מחדש של מערכת הערכים והחוקים שעליה מבוססת המדינה. זהו תהליך לא קל, שדורש החלטות רציניות ומבוססות על התכוונות מוסרית ואתית גבוהה. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לנהוג כאילו כלום לא קורה אצלנו, וחייבים לטפל בעניינים שעולים, גם אם זה יוצר עומס מסוים.

ההתעוררות החברתית תמשיך אולם גם ההתעוררות על רקע דת ומדינה תמשיך בעוצמה. יתכן מאוד והמדינה שלנו תעבור תהליך חקיקה מסוים בנושאים שקשורים לדת, לחופש הביטוי של דעות ואמונות שונות וחברה יותר מתקדמת וליברלית. עוד יתכן שידברו על הקדמת מערכת הבחירות. בכל מקרה, צפויים תהליכים מדיניים – פוליטיים שיכולים לשנות את התמונה לחלוטין, להביא לסיום של תקופה ותחילתה של תקופה חדשה במדינת ישראל.

 בתוך התהליכים ההתפתחותיים, שתהיה לנו שנה מעניינת ופורייה, שנוכל ללמוד ולהתפתח בעזרת האחר שנמצא לידינו ולתת לחיים ולטבע להוביל אותנו במסע המרתק לחיבור מחודש עם האדמה, הכוכבים וממלכת החיות והצמחים.

 ברכות של אור

 גלי סאט פוראן

healingstar11@gmail.com

 

הראה עוד

1 thought on “2012 – לכל סוף יש התחלה חדשה!”

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close