השימושון

27 # תמונות מהטלפון

.

לוגו

יריד ספרים

לקנות ספר ביריד הספרים / נועם לסטר
לקנות ביריד? והרי היריד הוא בראש ובראשונה מקום מפגש של סופרים ועורכים ומו"לים, בעיקר מו"לים. ביריד מתחככים באנשי ספרות וקונים זכויות של ספרים ישראלים להפצה בעולם, ושל ספרים מן העולם להפצה בישראל. היריד הוא מקום שבו רואים ומתרשמים. לקנות ספרים אפשר בחנויות הספרים. אפשר? לא כל כך.
היכנסו לחנות ספרים רגילה בעיר או בקניון, מה אפשר למצוא בה? ספרי קריאה שראו אור בחודשים האחרונים, במיוחד אלה שברשימת רבי המכר, במיוחד אלה שמפרסמים אותם שתי דקות לפני החדשות ברדיו כאילו היו תגלית המאה בספרות העולמית. ספרי שירה? עשרות בלבד. ספרי עיון? שוב, רק מה שחדש ונדחף בכוח בפרסומות, ומבחר מצומצם מאוד של אחרים, בעיקר כאלה שעשויים לעניין תלמידים. וכמובן ספרי בישול ונסיעות ופנאי וכולי. בקיצור, שעמום גדול.
לכן אני נמשך תמיד אל הירידים: יריד הספרים בירושלים ושבוע הספר העברי בתל אביב. בשבוע הספר מאווררות כל ההוצאות את המחסנים ומוציאות הכול ושופכות לפנינו. סוף סוף אפשר להזין את העין בהיצע רחב שכל השנה צריך לבלוש כדי להתחקות אחריו. וביריד בירושלים, למרות שהוא קטן מאוד אפשר לראות בו למשל את ספריה של הוצאת אבן חושן, גם את המהדורות הביבליופיליות היקרות והיפות. ועוד כמה הפתעות.
אבל בירושלים אני משתדל להתרכז בספרים הלועזיים, אותם לא אראה בשבוע הספר העברי. ומכיוון שאינני מבקר קבוע בחנויות הספרים האוניברסיטאיות, אני נמשך אל הדוכן המציג היצע עלוב למדי של ספרים כאלה, ובכל זאת הרבה יותר ממה שניתן לראות כמעט בכל חנות ספרים בישראל.
ואיזה ספר קניתי ביריד? קניתי שניים. האחד: מילון של סמלים בהוצאת פינגווין. 1200 עמודים דחוסים של פירושים לסמלים בתרבויות, בדתות, בעמים וביבשות העולם (חמישה עמודים למילה "שחור", ארבעה עשר עמודים למילה "נחש"). לא ספר חדש, אבל כלי עזר חשוב וחומר קריאה מסקרן. השני: מהדורה חדשה של הסונטות של שקספיר בהוצאת קמבריג', עם פירושים העוקבים אחרי כל מילה ומילה, כמאה וחמישים עמודים של פירושים. גם אם אתעמק רק בשתי סונטות, היה כדאי.

< <לטור הקודם

< לבלוג של נועם באתר רשימות >

הראה עוד

2 thoughts on “27 # תמונות מהטלפון”

  1. נועם שלום
    שמי שירה ואני מכותבת של רונית דרך חברים וחברים של חברים…אבל זאת רק ההקדמה.
    אני מחפשת מילון סמלים כבר הרבה זמן ונראה שאתה מצאת לך אחד.
    אשמח לדעת ממך, רגע לפני שאני קונה דרך האתר של הוצאת פינגווין באנגליה, אם יש דרך פשוטה יותר לקנות את זה דרך הוצאת ספרים כלשהיא בארץ (שהרי היריד כבר ננעל) אבל אולי נשארו להם במחסנים כדברייך.
    אשמח לתשובתך
    שירה

כתיבת תגובה

Close