השימושון

28 # תמונות מהטלפון

.

לוגו

שיקשוק

השיקשוק / נועם לסטר

תחילתו היתה ביוזמה של אמנים מקומיים ואתם כמובן זיו הדס הנהדר – שעד היום הוא חסר כל כך ואין לו תחליף (ועוד יסופר סיפורו של "קורא במושבה", העיתון המיוחד שייסד זיו ובו השתתפתי גם אני, עיתון שלא היה כמוהו ועדיין אין). הרעיון היה ליצור מפגש חודשי ביום שישי, עד כניסת השבת, תחת צל העצים הנפלאים של הוואדי במרכז המושבה. שוק עממי שבו כל אחד יכול למכור כל דבר, ספרים ישנים ותקליטים, צעצועים, בגדים משומשים. או להעמיד דוכן ולהציע מיץ תפוזים סחוט, או פיתה חמה בזעתר, או עוגה.
השיקשוק היה להצלחה גדולה מתחילתו. כל המושבה נהרה אליו – וגם ממרחקים הגיעו רבים. האווירה הפשוטה והביתית, המפגש, הנעימות העצלה של יום שישי – וגם המופעים המוסיקליים הצנועים – כל אלה עשו את השיקשוק לחגיגה עממית מהנה.
אחר כך הגיעו זמנים אחרים. המועצה החמיצה פנים ונימקה זאת בתלונות של שכנים, רעש, בעיות חנייה, פעילות שאינה מסתיימת עם כניסת השבת והנימוק האולטימטיבי – ביטחון. המשטרה דרשה סידורים שעלותם הבטיחה את חיסול השיקשוק.
אבל ראו זה פלא, כעוף החול חוזר השיקשוק ומחדש את חייו. גם כאשר נאסר על מארגניו לדרוך בו הוא נולד כל חודש מחדש עם הילדים שבאים למכור קלטות ישנות, עם דוכני הפיצה והמיץ – והשבוע גם הופיעו בו הילדים, שעל חולצות הטי הלבנות שלהם כתוב בעברית ובערבית "גשר על הוואדי".

< < לטור הקודם
לטור הבא >>

הראה עוד

4 thoughts on “28 # תמונות מהטלפון”

  1. אולי עדיף להצניע את קיומו של השקשוק מעל האתר והנייר על מנת שלא יסגרו אותו
    כל זמן שזה לא מול העיניים של המשטרה /ראש המועצה שאחראי כלפיהם – אפשר להעלים עין – קח את זה בחשבון נועם לפני שהטכסט יגיע לעיתון

כתיבת תגובה

Close