השימושון

33 # תמונות מהטלפון

.

לוגו

המחשב שלו

החיים סביב המחשב / נועם לסטר

כשהתחלתי לעבוד מהבית קניתי לי מחשב נייד, משום שהוא שקט יותר, אפשר לטלטל אותו בקלות והוא יודע לעשות כל מה שהקופסה הגדולה והמרעישה יודעת. מן ההתחלה התעקשתי לעבוד מול צג דק, חיצוני למחשב, ועם מקלדת ועכבר אלחוטיים נוחים. אמנם קניתי מחשב נייד, אך אין זה אומר שעלי להסתפק במקלדות האיומות האלה ובמשהו שהוא רק דמוי עכבר. התחלתי לעבוד מול הצג ומעמד הניירות הנראה בצד שמאל של התמונה, ולאחרונה שכנע אותי חבר להשתמש גם בצג המחשב כעזר. היום משמש אותי הצג הראשי לעריכה, והצג המשני (של המחשב הנייד) לגלישה, דואר, חיפוש ואימות מידע וכולי. לעתים אני מעלה גרסה מקבילה של טקס העריכה על הצג המשני – כאשר עלי להשוות מקומות שונים בטקסט או לערוך בו חיפושים, ואין לי חשק להתרוצץ כל פעם כדי למצוא איפה הייתי ומה בדיוק הנוסח בשני המקומות השונים. עכשיו אני יושב מול שלושה אובייקטים: שני מסכים וטקסט הנייר (בדרך כלל הגרסה המודפסת או חומרי עזר כלשהם, וכן פתקאות ועוד).
לאחרונה התחלתי להשתמש במחשב גם לצורך שיחות טלפון לחוץ לארץ. הצטיידתי במצלמה קטנה וגם באוזניות עם מיקרופון וגיליתי את עולם ה"סקייפ", המאפשר שיחות ממחשב למחשב או ממחשב לטלפון רגיל. וגם גיליתי את "ג'עג'ע", תוכנה שמאפשרת שיחות מטלפון לטלפון במחירים מגוחכים (אגב, לג'עג'ע יש גם אופציה של התקשרות מהטלפון הנייד ישירות, בלי להזדקק למחשב).
כך אני יושב לי שעות מול המסכים. על הניירות אני מסמן תיקונים בעיפרון מכני או בעט אדום. את הפתקאות התלויות על התפס אני מכין מנייר משובח 80 גר', שהוא אידיאלי לכתיבה בעט נובע. על בסיס הצג מונחות פתקאות דביקות שבהן אני משתמש כסימניות וכתזכורות (אחת מהן מודבקת לבסיס הצג).
כשאני עובד אני מוריד את השעון מידי ומניח אותו מולי, לפניו אתם יכולים לראות את הטלפון המפורסם, שרוב התמונות בטור הזה מצולמות בעזרתו. הפעם נאלצתי לצלם במצלמה אחרת, כדי שגם הוא יזכה להופעה בטור הנקרא על שמו. והכוס? זו בירה "מרפי'ס" שקניתי לי בדרכי חזרה מהבריכה.

< < לטור הקודם: יום העצמאות
לבלוג של נועם ב"רשימות"

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close