השימושון

36 # תמונות מהטלפון

.

לוגו

פניני נובל

פניני נובל / נועם לסטר

השבוע התקיים אירוע השקה של הספר "פניני נובל", שהיתה לי הזכות להיות העורך המדעי שלו. "פניני נובל" הוא מבחר נאומים של כלות וחתני פרס נובל לספרות, כלומר הנאומים שנשאו כמה מן המשוררים והסופרים המצוינים ביותר ברגע המיוחד שבו הופנו אליהם הזרקורים והעולם כולו כרה אוזן לדבריהם.
מה אומרים ברגע כזה, איך מתמודדים עם ההכרה והכבוד, כיצד מודים על הבחירה? והאם מוטב לנצל את המעמד כדי לומר דברים שמעבר לספרות – בשם העם או השפה או הדור? הקריאה בנאומים מרתקת, ובכל דרך שבחרו הזוכים להתבטא הם אכן פיזרו בנאומיהם פנינים. כמו שאמר המשורר ישראל בר כוכב, הנראה בתמונה – כשציטט מ"איתקה" של קוואפיס – עלינו "ללמוד מאלה היודעים". והנאומים שבספר הם דבריהם של אלה היודעים.
האירוע נפתח בקבלת פנים בשגרירות השבדית, על גג בית אסיה, משם נשקף נוף נהדר של תל אביב. אחר כך, בטקס שהתקיים בבית אריאלה, דיברו בשבחו של הספר וגם השגריר השבדי נאם בעברית טובה שזיכתה אותו בהתפעלות כללית. הוא ציין בסיפוק שבתקופת כהונתו בישראל זכו שלושה ישראלים בפרס נובל (אמנם לא בספרות), והדגיש את העובדה שהפרס אכן מעניק לזוכים מעמד מיוחד, המאפשר להם להתבטא בנושאים מגוונים. העולם קשוב אליהם יותר – בזכות הפרס.

לבלוג של נועם >>

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close