2012 זה עכשיואינטרנטיוזמות חופשיותנשיםשיטוטים

365 נשים ואישה אחת

ביום האישה 2011 ענת מגל התחיל פרוייקט: נשים 365.
הרעיון פרץ ממנה כמו לידה אביבית:

פרויקט ‘נשים 365’ יוצא לדרך מתוך סקרנות להכיר עוד רגעים בעולמן של נשים. מיום האישה 2011, ולמשך 365 יום, אעלה בכל יום תיעוד של מפגש עם אישה. בכל יום אישה אחרת. האישה הזאת תהיה מי שאפגוש בדרך. זאת יכולה להיות כל אישה. לכל אישה יש לפחות רגע אחד, או מיליון, ששווה לשתף.

ענת מגל

ואכן, המרואיינת הראשונה היתה מיילדת הבית רונית קופוליס 🙂 ואחריה עוד הרבה נשים, שהצעירה ביניהן בת 6 והמבוגרת בת 96. דתיות, חילוניות, נוצריות, מוסלמיות, שחורות, לבנות, ניצולות משריפה, ממוות, מאורח חיים כזה או אחר, מלבלבות, משגשגות, מלאות להט, מנסות לאסוף את החיים בחזרה, אמהות, סבתות, מעגל גדול ומתרחב של נשים. את חלקן הכרתי – ובאופן חדש דרך הראיונות, חלקן הגיעו מעולמות רחוקים מעולמי. 356 נשים זה מניפה ענקית.

365 יום זה אומר בלי שום יום חופשה. לא בשבת ולא בחג ולא ביום כיפור. לא ימי מחלה ולא דחיית תהליכים לצורך הירהור. וזה נמשך לא חודש ולא 90 יום אלא שנה שלמה, יומיום. התחיבות עמוקה וארוכה למסע אל הלא נודע(ת), הסכמה לפגוש את הנשים שתגענה ואת הסיפורים שלהן ואת עצמה תוך כדי התהליך. באומץ ומחוייבות. שתי איכויות שהן צידה הכרחית לדרך וענת שופעת אותן. לא כפוטנציאל. לא כרעיון מעורפל. אחרי שנה שכזו, שמסתיימת לה מחר, האיכויות האלה הן חלק ממנה לתמיד.

אתמול בקפה כרכור ענת התכנסה עם קבוצת חברות למפגש ספונטני. נרגשת כמו אחרי לידה ארוכה ארוכה, עוד על השוונג של הריצה למרחק ארוך, עם ידיעת הסוף של הפרוייקט ופול רעיונות להמשך, היא מסכמת:

זהו, מחר הפרויקט מסתיים! אני מרגישה שגדלתי, שהחכמתי כמו אישה בת 2,000 וייקח עוד זמן לעכל את החוויה. מחר יעלה הראיון איתי, הראיון האחרון, שראיינה אושיק פלר, שבאה לי מהשמיים והיה חיבור עם ניצוצות. יצא נורא ארוך, ולכן אני מחלקת את זה כך בימים הבאים:
שלישי – מתפרסם חלק א' של הראיון, שמתמקד בי, בענת.
רביעי – פוסט על היום כיף עם אושיק, שהיא גם מנכל"ית המכון הישראלי לדמוקרטיה. בנוסף, אושיק תשתף בנקודת מבט שלה על הראיון שלנו.
בחמישי – חלק ב' של הראיון, המתמקד בשאלות ששלחתם על הפרויקט עצמו.
הצילום הוא של ליאור מן, צלמת סופר-על, שהחליטה לקחת אותי כפרויקט שלה, וסידרה לי סשן צילומים מהמם ומצחיק. היה מעולה !

!WELL DONE SISTER

לאתר הפרוייקט נשים 365 >

תגיות
הראה עוד

2 thoughts on “365 נשים ואישה אחת”

כתיבת תגובה

Close