השימושון

40 # תמונות מהטלפון: אלמון הודי

.

לוגו

אלמון הודי

האלמון ההודי / נועם לסטר

עכשיו זמנו של האלמון ההודי. ראו את הפריחה הנהדרת שלו באדום ולבן, ראו באיזה הדר הוא מכסה את סככת המכונית. בחורף הוא שכב מסכן ועלוב על גג הסככה, ופעם בליל סערה נעקר ממקומו והועף על צדו. בבוקר ראינו אותו מונח כך ועמלנו להשיבו למקומו. קשרנו את ענפיו בחבלים והידקנו לסככה, והוא התאושש וחזר לעצמו לאט לאט.
באביב הופיעו העלים הירוקים. האלמון קיבל נפח ושלח ענפים, והתפשט עוד שמאלה עד קצה הסככה. ועכשיו כשהגיע הקיץ הוא פורח בפריחה היפהפייה שלו.
בשעות היום כל פרחיו אדומים. אבל בערב, לקראת חשיכה, כשאני יושב על המרפסת עם כוס ביטר של ברברו (עם הרבה קרח ופרוסת לימון), אני רואה כיצד מופיעים הפרחים הלבנים. מרגע לרגע מופיעים עוד פרחים – עד שעוצמת הלבן מתחרה באדום, בהרמוניה נפלאה עם הירוק.
בבוקר כשאני קם משנתי האלמון פורח עדיין בשני צבעים – התמונה הזו צולמה בשעת בוקר מוקדמת. אבל בעשר וחצי בבוקר, כשאני יורד להכין לי קומקום תה צמחים, אני מביט מבעד לחלון ורואה שהפריחה כבר אדומה לחלוטין. כל הפרחים הלבנים שנפתחו אמש שינו את צבעם והפכו אדומים. בערב יופיעו שוב פרחים לבנים חדשים, והקסם יימשך עוד ימים רבים.

לבלוג של נועם >>

הראה עוד

3 thoughts on “40 # תמונות מהטלפון: אלמון הודי”

  1. נועם, מקסים. זה עתה חזרתי מסבוב הרחה. יש לי תחנות הרחה. האלמון, שיח הדבש, היסמין. יש פה כמה אלמונים. באמת לא שמתי לב לחילופים האלה של הצבעים, אולי בגלל שאני עוברת לידו בלילה.
    אבל נועם, הולכת אליו בעיקר בגלל הריח, עומדת ומסניפה ומגלה שבגוף יש כל כך הרבה מקום, הריח מגיע לכל חדרי החדרים, איך לא כתבת על הריח שלו?

    שולי

  2. גם אני כל כך אוהבת את האלמון ההודי
    שיח קסום
    עם ריח שממלא אותי הנאה
    והשלוב הזה של האדום והלבן.
    גיליתי אותו רק כשהגעתי לפרדס חנה
    ומיד שתלתי אחד בחצרי, אבל הוא עוד קטן…
    לא ידעתי על התהליך הזה, של התחלפות הצבעים היומיומית
    זה רק מוסיף לו עוד יותר קסם
    עכשיו אני גרה רחוק מהשיח שלי
    אבל מעתה אשים יותר לב כשאפגוש את האלמונים שבדרכי
    תודה נועם

כתיבת תגובה

Close