השימושון

41 # תמונות מהטלפון: סרטים בהשכרה

בשבוע שעבר הטור של נועם לא עלה, בגלל המעבר. אז הנה הוא, (בכלל, מומלץ לבקר אצל נועם בבלוג, יש שם עוד הרבה חומרים מעניינים שלא מתפרסמים כאן) והנה הטור החדש:

.

לוגו

וידאומט

סרטים בהשכרה / נועם לסטר

מעולם לא השתמשתי בשירותי הווידיאומט. פעם הייתי מנוי לזמן מה בספריית וידיאו, ולאחרונה הייתי מנוי בספריית DVD, אבל חדלתי מזה. היום אני מסתפק בסרטים של רשת הכבלים ומדי פעם מזמין לי סרט ב-VOD. גיליתי שם את סרטי האוזן השלישית ומצאתי שני אוצרות: את "הממלכה" של לארס פון טרייר, ואת "היימט 1" של אדגר רייץ. שקעתי מיד בצפייה חוזרת בסדרות המופתיות הללו. נזכרתי איך נסענו בשנות השמונים לתל אביב בשני סופי שבוע ארוכים וראינו את "היימט 1" בקולנוע. הצפייה החוזרת לא אכזבה, למרות שתמונות מסוימות שהפכו במשך השנים, בזיכרון, למיתולוגיות – למשל, הכניסה של פאול לכפר בשובו מהמלחמה – נראו עכשיו פחות חזקות. אבל שוטה הכפר גלאזיש, המספר ומדפדף בתמונות, נותר מרשים כשהיה.
הצפייה החוזרת ב"ממלכה" היתה מרתקת. אף על פי שהעיסוק ברוחות רפאים ובנסתר מעצבן לעתים, הסדרה מצוינת והמשחק נפלא. איזה טירוף רוחש במעוז הרציונליות, איך מתערבבים יצרים אפלים וכל מיני אמונות ושטויות עם הרפואה המודרנית בשיאה, לעתים באדם אחד! בקיצור, ביליתי חודש שלם בתוך הגילויים החדשים-ישנים האלה.
היום אני שומע יותר ויותר על "הורדת" סרטים באינטרנט, כלומר העתקתם ממרחבי הרשת אל המחשב הביתי. עדיין לא הגעתי לזה, אפילו מוסיקה איני מעתיק בדרך זו. אבל אולי אבחר בפיתרון אחר וארכוש ממיר טלוויזיה מהדור החדש (ברשת הכבלים שאני מחובר אליה קוראים לממירים האלה Magic), המאפשר הקלטה ללא צורך במכשור נוסף ובדיסקים. כך אוכל לראות את הסרטים המשודרים בערוצי הכבלים בשעות הנוחות לי.
כשאני מביט בווידיאומט המונח על הקיר בין שתי חנויות, אני חושב שזה חידוש שמיהר להתיישן. אבל אולי אני טועה.

הראה עוד

1 thought on “41 # תמונות מהטלפון: סרטים בהשכרה”

כתיבת תגובה

Close