השימושון

44 # תמונות מהטלפון: ככר המושבה

.

לוגו

ככר המושבה

כיכר המושבה / נועם לסטר

כיכר המושבה היתה ונשארה מרכז היישוב. למרות ששכונות חדשות נבנות במרחק רב והיישוב מונה כבר עשרות אלפי תושבים, הכיכר ושני הרחובות המצטלבים בה נותרו הלב והמרכז. בשעות היום חולפים כאן רבים, ברצועות הרחוב שאורכן כמאתיים מטר בלבד לכל כיוון, והמכוניות חונות כמעט זו על זו. אבל בשעות הערב מתרוקן המרכז ובלילה הוא כמעט נטוש.
המבנה הכתום שבצד ימין הוא החנות הגדולה לצורכי משרד, ספרים, צעצועים ומחשבים ומה לא. בהמשכה, במבנה מוארך וחד-קומתי שלפניו סטיו של עמודים, נמצאות שתי חנויות תבלינים ומסעדה קטנה, וגם חנות ספרים שראתה ימים טובים יותר וחנות צעצועים. בקצה השמאלי של התמונה אפשר לראות את המבנה הגדול יותר של הבנק ואחריו הבניין של חנות הכלבו. מולה (מחוץ לתמונה) ניצבים המיני-קניון שחציו ריק ועוד כמה חנויות ובית מרקחת. בהמשך הרחוב נמצאים התופרת וחנות הצילום והמאפייה. וזהו בערך, שם נגמר המרכז.
בהמשך צדה הימני של התמונה, במורד הרחוב צפונה, נמצאים שני הבנקים האחרים וגם חנות מחשבים וחנות של אוכל לחיות ושתי חנויות הלבשה ואופטומטריסט, ועוד מאפייה ובית קפה חדש, ושתי פיצריות ומספרה – וזהו. בהמשך, אחרי הצומת (וחנות הרהיטים וחנות המסגרות), כבר נמצא גן איתין. מזרחה לכיכר המושבה, אחרי הקיוסק, נמצאים הדואר ויד לבנים, ואחריהם בית המועצה – וזהו. פעם היתה בהמשך גם תחנת אוטובוסים גדולה, והיום כבר לא. מערבה לכיכר יש חנות חומרי ניקוי ושתי חנויות חשמל, ועוד חנות ספרים ושלוש חנויות של כלי בית, ועוד חנות הלבשה וחנות כלי קודש וחנות פרחים, ועוד מספרה, וקצב ומכולת – וזהו בערך. ובהמשך המתנ"ס.
הביטו בכיכר ובפסלי העזים העליזות שבה. זה נחמד אבל לא כל כך מעניין. אולם הביטו אל מעבר לכיכר, אל סטיו העמודים של המבנה המוארך. הנה לכם כמוסה שבה קפא הזמן עשרות שנים. אבל האנטנה הסלולרית שעל קו האופק מזכירה לנו את ריצתו המתמדת של הזמן.

לבלוג של נועם >>

הראה עוד

7 thoughts on “44 # תמונות מהטלפון: ככר המושבה”

  1. מתחילה להבין- אולי- צילומים במלים? כן? הגיוני?
    זה אתגר לא קטן ובכ"ז יישאר כנראה חקוק בזמן
    בזמן של שינויים, בניות, הריסות (ראיתם את הככר בכרכור ליד ביה"ס? רק אתמול בנו אותה והיום כבר הרסו…) והגדרות מחדש.
    תמונות כתובות דרך עין מצלמת שעוברת הלאה.

  2. הנצח מתגלה מתוך האפר והאבק
    הודו זה מקום טוב להתחכך בתנועה המיוחדת בין יהלומים לאפר
    פאוזה מאבק שמעורבב בו פיח של מלחמה ונצח הוא השורש של הנצחון
    והנצחון הוא הרגע שבו אתה מפסיד הכל כולל .

  3. החלום ושברו – תאור הכיכר ומרכזיותה , ובתוך התאור החלל המקסים המשתפץ לו, עליו חלמנו שיהיה גלריה מקסימה לאמנות ,עם הבטים תרבותיים ומסחריים ו במרכז הישוב שכה מתהדר באמניו המוכשרים, מקור לפרנסה , גם למועצה וגאווה תרבותית לכל הישוב, אבל מה שישכון שם אחר כבור ומרכזיות!!!הוא לא אחר מ אגף הגביה של המועצה- כמה מצערת ההחמצה הזו.
    שהיא חלק מההחמצה הכללית של המרכז שיכול עדיין להפוך לפנינה אסתתית שמתחרה עם הקדמה בדרכים אחרות -בסגנון השימור והטיפוח לצד פיתוח עיסקי – ולא בעומס ורעש ויזואלי
    (במסגרת הגיגי פרידה לקראת הנסיעה המתקרבת)

כתיבת תגובה

Close