2012 זה עכשיואינטרנטיוזמות חופשיותסביבה וקהילהשיטוטים

9 ימים של אהבת חינם. מתחילים היום, עם המסע שלא נגמר.

שני דברים מלהיבים על הפרק ושניהם מתחילים היום, יום שישי א' באב 20/7/2012 (אגב, יום השנה ה-43 לנחיתה על הירח): המסע שלא נגמר מגיע לסופ"ש בפרדס חנה כרכור ויתארח בקבלת שבת ברחבת המועצה, ובאותה קבלת שבת מתחילים גם תשעה ימים של אהבת חינם. יוזמה יפהפיה של מיכל ליבדנסקי וחברים, והיא מפרטת:

בין המיצרים היא תקופה לא קלה. בימים אלו חרב בית המקדש פעמיים בשל שנאת חינם. ניתן להרגיש סביבנו את האנרגיה של הכעס, הפחד, הדיכדוך. אז הגיע רעיון: בתשעת הימים עד ט' באב לעשות כל יום פעילות קהילתית מאחדת. לפתוח את הלבבות. לתת. להגביר אהבה. כרגע המחשבה היא להפגש כל יום בשעה שש בוואדי, פינת רחוב החרובים (לא איפה שמגודר). ושם לעשות פעילויות משותפות.
כל אחד ואחת מוזמנים לתרום מהידע שלהם: הפעלה לילדים, הרצאה למבוגרים, ג'אגלינג, לוליינות, סדנת אוריגמי, טאי צ'י , יוגה, הצגה, סיפור, שירה, ריקוד. יש דיבור על להקרין סרט לילדים בדרוקר על הדשא. לעשות מסיבת בועות סבון. לאכול ארוחת ערב יחד. יש דיבור על לעשות יום התנדבות: למועדון האתיופים באדיס, לבית טף, לבית אבות. בקיצור להרבות באהבת חברים, אהבת חינם, כנגד שנאת חינם שהחריבה את בית המקדש. להתחיל לבנות בית מקודש חדש בתוכנו. בית שמבוסס על התקרבות. על נתינה. על לב. על אהבה. הרעיון הזה זקוק לכם. מוזמנים לכתוב האם אתם בעניין. האם יש משהו שבא לכם לעשות באחד מהערבים. מפגש ראשון קורה בשישי הזה: קבלת שבת ברחבת המועצה ב- 19:00 .

עדכונים על המשך השבוע :
אז יש מפגשים בכל יום מימי השבוע הקרוב, החל ביום ראשון (22/07) ועד חמישי (26/7).
בראשון: שי אביבי בשעת סיפור לילדים, ואייל עמית בשעת סיפור למבוגרים.
בשני: עוד לא סגור .
בשלישי: אדוה ברונר מלמדת סריגת אצבעות בבדים, ואוג'ס מלמד טאי צ'י.
ברביעי: תמי בן הדר וגל גיברשטיין עושים לנו עבודה קולית והופכים אותנו למקהלה (מוזמנים להביא כלי נגינה).
בחמישי: טליה מביאה את ארץ קסמיה ועושה תאטרון לילדים, וגבי ניצן עושה שיחה להורים.
זה בינתיים. יהיו עוד ועוד ועוד. עדכונים בהמשך. לדף האירוע >

ועכשיו כמה מילים על המסע שלא נגמר:

על המסע שלא נגמר שמעתי לראשונה מרועי פרומן, הבן של השכנים היקרים מהבית הצמוד לנו ופעיל מרכזי במאהל הירושלמי של שנה שעברה. רועי הותקף על ידי השוטרים  בהפגנה  בת"א, ושמענו פה במרפסת על חוויותיו הלא קלות במעצר. הוא סיפר שהצעד הבא שלו הוא מסע לתיקון חברתי, ועכשיו לאט לאט אני מתחילה להבין מה זה המסע הזה.

המסע שלא נגמר הוא מסע ממטולה עד אילת לפתרון הבעיה החברתית בישראל. "מסע מארץ מנוכרת, אלימה ואטומה – לישראל הטובה שלנו, זו שתוכל להיות אם רק נרצה מספיק" – כותב ד"ר נדב דפני, מורה ומחנך, שהחל לצעוד ב- 2 ביולי עם כלבתו זואי (חיה חברתית!) ועם קבוצה קטנה ונחושה (וגדלה והולכת)  של 'אזרחים בתפקיד'.  אנשי המסע חונים ביישובים לאורך הדרך ומקיימים  שיחות ודיונים עם האנשים במקום כדי להשמיע את רעיונותיהם ולשמוע וללמוד מהאנשים. אתמול בערב, יום חמישי,  הם עצרו מול ביתו של האזרח ביבי, ואחר כך הלכו להתארח בשדות ים.

בכל יום המסע צועד עשרה ק"מ פלוס בערך, בשני חלקים: משבע בבוקר עד עשר בבוקר לערך ולאחר מכן מחמש אחה"צ לערך עד שעות הערב. כל אחד יכול להצטרף למסע או לסייע לו כמיטב יכולתו. הרעיון הוא לקדם שיח שמציע פיתרון לטיפול בבעיות הבוערות בחברה הישראלית:

אלימות  – יש לעצור באופן מיידי את האלימות שפשתה במקומותנו.
חינוך – הוצאת האלימות מביה"ס היסודי והגן, הכנסת מורים טובים לחינוך ובמיוחד – ביטול מעמד בחינות הבגרות, כמרכז הלימודים בתיכון שיאפשר לגדל דור ערכי, תרבותי, מנומס ולא-אלים, בעל חשיבה כלכלית משופרת, יכולת לחנך את ילדיו העתידיים ופרמטרים נוספים, שיביאו לשיפור עצום בחברה והכלכלה הישראלית לדורות.
יוקר המחיה – הקטנת יוקר המחיה לאזרחים נורמטיביים ויצרניים במדינה, יהיה אמצעי נהדר להפוך רבים נוספים לכאלה ויאיץ תהליכים חיוביים נוספים בחברה. הוא יאפשר להורים להיות יותר עם ילדיהם, בבית משלהם ועם רוגע כלכלי יחסי. איש לא יגדל ילדים במחסור, שהוא החממה לאלימות, פשע ולכשלון בלימודים ובחיים. כל ילד שיגדל ברוגע ובבטחון כלכלי יהפוך בעתיד לאזרח, הורה ואדם טוב יותר.

את יומן המסע תוכלו לקרוא כאן. זה הולך ונהיה מרתק מיום ליום.
בשידורים חיים ובהקלטות של שידורים ביוסטרים תוכלו לצפות כאן >
מפת המסע (מתעדכנת במהלך המסע) נמצאת כאן >

שידור חי – במהלך היום מבזקונים וסיכום יומי כל יום ב 20:00.

ואם יש אמיצים שרוצים ללוות את המסע עם הרכב במזגן במקום ברגל גם הם מוזמנים.
לדף הפייסבוק של המסע

להתראות בשישי ב- 19:00 ברחבת המועצה!

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close