אמנות ועיצובאקולוגיהחינוךילדיםסביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגים

קייטנת תיאטרון בובות בבנימינה

ליצור עם ילדים
בשבע השנים האחרונות אני עוסקת ביצירה עם ילדים באופן זורם וחופשי, משלבת את יכולות היצירה שלי עם אהבה אינסופית לכל סוגי החומרים: עץ, נייר, בדים, מתכת, קש, עור, אדמה וקרמיקה …

כשהילדים ואני נפגשים, אנו יוצאים יחד למסע יצירתי:
הם מספרים על הרעיונות והחלומות שלהם, ואנחנו חושבים יחד, "מסעירים מוחות" ופרויקט נולד.
אנחנו עובדים יחד, מתבוננים על הצד הטכני של הפרויקט. הילדים חולקים את דרכיהם רבות ההמצאה בפתרון בעיות ואני חולקת את ההבנה שלי ואת הידע הטכני. לכל פרויקט האופי והדרך האישית שלו.

כשהפרויקט בעבודה הילדים שוקעים בתוך עולמם ואני לצידם כדי לסייע ולתמוך.
אנחנו נפגשים לדון ,להבין מה קרה. לעיתים מתברר שהפרויקט פשוט לא נועד להיות. לפעמים הפרויקט נזנח בצידי הדרך. ברוב הפעמים יצירה נולדת ואתה יכול להרגיש את החיוך בלב של הילד.
זה מה שאני הכי אוהבת בעבודה עם ילדים, לעזור להם להפוך את חלומותיהם למציאות כשהשמיים הם הגבול, תוך השארת כל הדלתות פתוחות ותוך למידה מהתהליך.

צהרון
במשך שנתיים הפעלתי בביתי שבבנימינה צהרון המונה כ 15 ילדים מגילאי 4 עד 8
אחד מהפרויקטים שעשינו היה בנית פסלי ענק במגרש משחקים, כאלו שהילדים יכולים לטפס עליהם.
ביחד בנינו 5 פסלים: ג 'ירפה עם פרח בפה שלה, נחש, מלך האריות, שבלול ופיל.הרעיונות הגיעו מהילדים,הם ידעו בדיוק איך הפסלים צריכים להיראות. הם אלה שציירו את הסקיצות..

לאחר מכן בנינו יחד מבנה מעץ ממוחזר, עטפנו אותו ברשת לול וכיסינו בשכבות של יוטה טבולה בבטון לבן. זאת היתה עבודה קשה מאוד, אבל הילדים היו מלאי מוטיבציה והצליחו לעבור כל שלב ושלב. שלושה שבועות של עבודה אינטנסיבית חלפו ולבסוף הגענו לשלב של הציור. זה היה הכי כיף !. נתתי לילדים יד חופשית לבחור את הצבעים שלהם וזה יצא כל כך צבעוני ומלא שמחה.כשהכול היה יבש ומוכן, הזמנו את ההורים לתערוכה, הילדים היו מאושרים וכל כך גאים בעבודתם!

בית ספר מיתר
אני עובדת במיתר בחמש השנים האחרונות כאשת צוות, מרכזת את הסטודיו לאמנות, ומפעילה פרויקטים ותערוכות בבית הספר. מיתר הוא בית ספר מאוד יצירתי שבו הילדים לומדים כי כל חלום אפשרי. הפרויקטים הם תולדה של רעיונות הילדים, כמו גם של המורים וביחד אנחנו גורמים לזה לקרות.


[להגדלה לחצו על התמונה]

חוג קיץ בנושא תיאטרון בובות
בקיץ הזה, אני פותחת חוג קיץ בנושא תיאטרון בובות. החוג מיועד לקבוצה קטנה של ילדים בני 9-12. כך יתאפשר לנו לשקוע בעולם הזה ביחד ולעבוד עבודה אישית. עולם הבובות הוא לרוב אמצעי עבורנו על מנת לבטא רגשות אינטימיים שלנו. זהו עולם יצירתי, המתייחס למגוון רחב של חומרים וידע טכני. ועוסק גם ביצירת סיפורים ובהבאתם לחיים. במהלך שלושת השבועות נכנס לאט לאט, ללא לחץ זמן, לעולם היצירה ונתן לו לסחוף אותנו עד שתוולד הבובה הייחודית לנו.
החוג קיץ מתאים לילדים, ובני נוער צעירים, שצמאים למסע יצירתי עשיר ומקצועי, וללימוד טכניקות חדשות ובניית היכולת העצמאית שלהם ליצור.

חנה הררי, מדריכת ילדים ביצירה ומלאכות יד | 052.6426654 | אימייל | בלוג

תגיות
הראה עוד

3 thoughts on “קייטנת תיאטרון בובות בבנימינה”

כתיבת תגובה

Close