אקולוגיהטיפוליםסדנאות, קורסים, חוגים

מי סובל מאסטמה של העור ומה ניתן לעשות עם זה

לפני שבועיים קיימנו מפגש בחצר בית לבנדר בנושא "אסתמה של העור" שם עממי למחלה הידועה כאטופיק דרמטיטיס. מתגובות שקיבלנו, גילינו שמידע אודות "אסטמה של העור" או אטיפיק דרמטיטיס הוא נושא שרלוונטי עבור רבים מאיתנו, הסובלים מהתופעה ומחפשים פתרונות למחלה. במפגש נוצר שיח מעניין, שמענו וראינו שבין הסובלים מהתופעה קיים דמיון בגורמים להתפרצות ובתגובות על פני העור. כמו כן, זיהינו שקיים קשר גנטי, הנתונים מראים שסיכוייו של ילד לשני הורים אלרגיים, לסבול ממחלה אלרגית, מגיע ליותר מ-70%.

במפגש ראינו שלא רק ילדים סובלים מהתופעה, אלא גם אנשים בוגרים שכל חייהם חיו ללא אלרגיות, או סבלו ממחלות אלרגיות בילדות, ופתאום באמצע חייהם, ללא כל אזהרה מראש, הם חווים התפרצות אלרגית על העור. האלרגיה משפיעה על איכות חייהם, היו שסיפרו על נדודי שינה, סטרס ועצבנות כתוצאה מתופעות האלרגיה על העור. מדוע אם כן אנחנו שומעים בעשורים האחרונים על יותר ויותר אנשים הסובלים מאלרגיות? הנתונים מראים שמאז שנות ה- 80 התופעה הכפילה את עצמה בעולם המערבי וכיום אחד מ- 5 אנשים סובל מאלרגיה כלשהי, אלו נתונים המעוררים סימני שאלה גדולים לגבי אורח חיינו.

קיימות שתי תיאוריות המסבירות את השכיחות הגוברת של המחלה: "תאורית ההיגיינה" המניחה שאנו חיים אורח חיים סטרילי מדי, אורח חיים אשר לא מאפשר למערכת החיסון להתפתח, להבשיל וללמוד כיצד לפעול בצורה טובה ומאוזנת.( מתאימה להסביר את הרגישות של תינוקות) ותיאוריה סביבתית שמדברת על חשיפה רבה מדי לרעלים סביבתיים, אשר מצטברים בגוף. הרעלים חודרים מהסביבה אל הגוף.בגוף הם עוברים סינון דרך הכבד, אולם במצב של עודף חומרים רעילים הנכנסים לגוף, הכבד נמצא בעומס ואינו מצליח לבצע את פעולת הסינון בצורה מיטבית, כתוצאה מכך, מערכת החיסון יוצאת מאיזון ומתחילה לפעול כנגד אותם חומרים.

אטופיק= אלרגיה, דרמטיטס= דלקת בעור, מכונה גם אסתמה של העור (בשל שכיחות גבוהה של המחלה אצל ילדים עם רקע של בעיות נשימה או אסטמה.) היא מחלה אלרגית המופיעה כנגעים אדומים ויבשים על פני העור, המלווים בתחושת עקצוץ וגרד העלולים להתפתח לשלפוחיות המפרישות נוזלים. הסכנה באסתמה של העור שהגירוד יפצע את העור ויהוו פתח להיווצרות זיהומים פנימיים. אזורים עיקריים בהם תופיע הדלקת העורית אצל תינוקות וילדים הם: אזור הפנים, קרקפת, אזור החיתול, הגפיים וכפות הידיים והרגליים. אצל מבוגרים הפריחה מופיעה לעיתים קרובות באזור אחד קטן.

כמה מילים על העור… העור מהווה את שכבת ההגנה המבודדת בין אברי הגוף הפנימיים לסביבה החיצונית. אולם, בראייה ההוליסטית העור גם משקף את מצב המערכת הפנימית שלנו, אם הגוף רווי ברעלים זה ייצא החוצה ויתבטא גם על פני העור.

הסיבה למחלה אינה ידועה, אולם מצאו מהם הגורמים המחמירים את התפרצויות המחלה. היה מדהים לשמוע בשיחה מהמשתתפים שבדיוק אותם הגורמים שהם זיהו בחייהם כגורמים מחמירים אלו הם אותם הגורמים שחוקרי המחלה מצאו:

סטרס ומתח נפשי – נמצא קשר ישיר בין התפרצות המחלה לתקופות משבר, קושי ומתח רב,
אלרגיה ו/או רגישות למזון – ישנם מזונות הנחשבים לאלרגניים, אולם אדם יכול לפתח אלרגיה למזון הנצרך ביתר.
תזונה לקויה וחסרים תזונתיים – תזונה מתועשת, המכילה חומרי שימור, כימיקאלים שונים כמו צבעי מאכל, חומרי טעם וריח, ממתיקים ועוד… וחסרה ויטמינים, מינראלים, סיבים תזונתיים וחיידקים פרוביוטים,
חשיפה רבה לרעלים סביבתיים – זיהום אויר, חומרי הדברה, כימיקאלים הנמצאים בתעשיית הקוסמטיקה, סבונים, שמפו, תרופות, עישון, בגדים מחומרים סינטטיים ועוד…

היכולת לזהות את הגורמים שמחמירים את המחלה ולהמנע מהם היא המפתח לשיפור איכות החיים.

—-

כתבה זו נכתבה ע"י טלי מצליח מטפלת הולסטית ובעלת בית לבנדר. ונורית מאור נטורפטית והרבלסטית. בעקבות הרצאה של נורית בבית לבנדר על האסטמה של העור. על דרכי הטיפול שמציעה נורית תוכלו לקרא כאן ועל מוצרי לבנדר המתאימים לסובלים מאלרגיה של העור ניתן לקרוא כאן.

ההרצאה הבאה בבית לבנדר: על תזונה להריון ולידה. ב15/7/10 בשעה 20:00
בתקופת ההיריון הגוף כולו נרתם למען העובר, הגוף פועל בצורה מדהימה כדי לשמר את ההיריון. דוגמא מעניינת לאותו מנגנון הגנה של הגוף היא התחדדות החושים. חוש הטעם משתנה וזה על מנת שהאישה לא תואכל שום דבר רעיל העלול להוות סכנה לעובר שלה. חוש הריח מתחדד בכדי להריח ריחות של מקורות העלולים להיות רעילים. השינויים הפיזיולוגים הרבים שהאישה ההרה חווה משפיעים גם על תגובותיה ותחושותיה הרגשיות. את התגובות הרגשיות לא ניתן לצפות והן שונות מאישה לאישה, אולם ניתן ואף חשוב להתכונן ולהכין את הגוף לתפקוד אופטימאלי בתקופה זו. למה כדי לשים לב ומה ניתן לעשות בכדי לעבור את תקופת ההריון וההכנה ללידה אופטימלית תוכלו לשמוע מנורית מאור – נטורופטית והרבלסטית.

תגיות
הראה עוד

1 thought on “מי סובל מאסטמה של העור ומה ניתן לעשות עם זה”

  1. פינגבאק: הבציר אצל ארז

כתיבת תגובה

Close