2012 זה עכשיואוכלאינטרנטהתפתחות האתרוידאוזוגיות ומשפחהילדיםכתיבה פרטיתמהעולםניו אייג'סביבה וקהילה

פרספקטיבה גלקטית

סופסוף גשם כמו שגשם צריך להיות:
עדין, מרווה באיטיות, ולא מצליף ומשתגע.
בלי חשמל סטטי באוויר ובלי דרמה.

והבוקר התחיל עם לחם עם חמאה. חמאה!
בסיסי.
יש חמאה.
יש גשם.
אפשר לתת לאשליה של זמנים נורמליים להמשיך להתקיים.

***

שבוע שעבר בצהריים אני מוצאת את עצמי בלי אוטו לאסוף את ינאי. זה יום נחמד וחמים, אמהות עוזרות לי, והנה אנחנו במרכז המושבה אצל גיל. מצטרפים למשפחה שלו לארוחת צהריים ספונטנית טעימה על הבר.
את הדרך חזרה הביתה ינאי מבקש שנעשה ברגל. הזדמנות לעבור בהילוך איטי את המסלול המוכר מהחלון. לטפס על עץ בכיכר אגד, לחלוף על פני החקלאי, לריב קצת בדרך (גיל 9 זה קצת כמו גיל שנתיים, מבחינת ה"עכשיו אני" "אני בעצמי". יעלה?) (שלא לדבר על גיל 40, שמתמתק בי כמו סוכריית תבלין..)

החקלאי הזה ענק! כמה ילדים לומדים בו? מלא פינות וסוגים של מבנים. בתי מגורים מונחים בפשטות קיבוצניקית לאורך הגדר המזרחית מעוררים בי מחשבה: "כדור הארץ כוכב כל כך נחמד ונוסטלגי". אני טיפה נבהלת מהמחשבה הזו, כי היא נובעת מפרספקטיבה גלקטית, שמאיפה לי אותה?
מכל מקום, גם מהטלויזיה,
וגם מהמחשב, וגם – במיוחד – מערוץ הילדים, שבו ישויות מפוקסלות מצווחחות בקול מאנפף, משנות צורה ומתקיימות במימדים מקבילים, וגם מלייטמן, וגם מקיישה, וגם מסטאר טרק, מיוטיוב, כולם מדברים על השינוי הגדול.
"שמועות" אני שומעת בראש את אהובי הקפדן.

רחוב המגינים מעצים את הנוסטלגיה, בית אחרי בית.
מבט מהווה עתידי רואה שרידים מפוארים של תפאורה ישנה, חצרות תמימות, מתקני חימום מפעם,
מוקרנים על תלת מימד דקיק, עם רקע צבוע חמצן.
(מבט שמאלה מגלה רבי קומות, ואם פותחים את האזניים אז גם נקישות בניה).

מהר מהר הביתה,
נמאס לריב,
בוא, הנה קיצור דרך,
איפה הרחוב שלנו?
הנה ממש כאן ישר,
אנחנו נכנסים לרחוב וממנו הביתה בדרך חדשה וגם הבית נראה אחר וחדש.

**

לאחרונה רץ במייל וידאו של קישה קראודר, שכמו שכתוב עליה כאן:

הסבתא הקטנה, אחת משתים עשרה שמאנים צעירים, שומרי החוכמה, אשר יסדו את "השבט של הצבעים הרבים". לאחרונה קיימה קישה סיבוב הופעות באירופה, כדי להפיץ את המסר שלה, על איך להתחיל לחיות מהלב. היא מדברת גם על הזקנים, על ההיסט של הקטבים, היכן החוצנים מסתתרים, ומה אנו יכולים לעשות כדי לשנות את העולם שלנו ולרפא את אמא אדמה. זהו סיכום בן 25 דקות, של הסדנה שלה בציריך, שוויץ, שנערכה בתחילת חודש נובמבר 2010.

הסתכלתי עליה הרבה באינטרנט, היא מעניינת ואותנטית, אם כי יש משהו בחזרתית על המילים "the great i am" שקצת מרתיע אותי. כמו גם הדיבור המתרגש על חוצנים. זה בא עם סירטונים נלווים על תופעות שמיימיות מרתקות שמצטברות ביוטיוב – בנורבגיה, בקנדה, בתאילנד, לצד תחזיות לשנת 2010 שלא התגשמו. והרבה מרגיש אמת.

כדור מתוק

הגוף גלקסיה
כדור הארץ מסתורי
השכנים חייזרים
ואולי גם אנחנו
באנושיותנו הרבה.

[ועכשיו אני הולכת לישון. הפוסט הזה נכתב בהמשכים]

***

הערה על שינה:
בחודש האחרון שינה מופרעת.
אני נרדמת בתשע ומתעוררת באחת וחצי, עוברת חדרים ומצעים. הבוקר התעוררתי בחמש וחצי ואחרי כמה דקות גם ינאי הצטרף ומצאנו את עצמנו מכורבלים בספה עם החתולות. בשש וחצי הדלקנו טלויזיה ונפלנו במקרה על תכנית מעניינת בערוץ 8 בשם: "אני יודע מה ראיתי" (חלק 2):

היוצר הדוקומנטרי וחוקר העב"מים ג'יימס פוקס בוחן את מנהיגות ההסתרות של הממשל האמריקני ומגלה מה הוא מסתיר מאתנו. אסטרונאוטים, טייסים, אנשי צבא וממשלה שהיו עדים להתקלויות עם עבמ"ים נחשפים.

מעניין מאוד, המידע והתיזמון. וגם פותר לי התלבטות – אתר שמבקש להביא לידיעתכם דברים שקורים בפרדס חנה כרכור והגלקסיה יכול לדווח על תופעות מוזרות, כמו ספירלות שמימיות בכלמיני מקומות בעולם, ביניהם אחת רצינית בנרווגיה בדצמבר 2009.  מעניין לראות את הסירטונים מגיעים לערוצי חדשות המינסטרים, שמצדם חוקרים אותם ומגיעים למסקנות שכן מהעולם הזה (הרוסים אחראים!).

כך או כך, שמועה או אמת, חיווט תודעה משותף דרך חשתות חברתיות או אמת גלקטית, ה- BBC הלכו על זה ויצרו פרומו ברוח הזמן.

ואם כבר זמן, הגיע הזמן לקום מהמחשב ולהכין איזה סיר לצהריים..

הראה עוד

25 thoughts on “פרספקטיבה גלקטית”

  1. ואני מצאתי עצמי היום עם פאביאן [שהציג את עצמו בבמה פתוחה-] חולם חלומות גדולים על בית אינדיאני בגינה קהילתית עם יום שדה קבוע שמהבוקר באים לעבוד ולשיר ולאכול ולנגן ולספר ולחלום ביחד…וטרקטור של המועצה שמנקה לי את השטח החדש ופוצע לי את הנשמה בהתחפרות שלו בבוץ ושלושה פשושים היסטריים שכנראה לקחו להם את הבית..
    אגם גדול בכניסה לגינה והולכת לצוד שילשולים [יש ילדים שלומדים על שילשולים] ברגליים יחפות כי קל יותר ליבש רגליים מלייבש נעליים.
    בסיר שלי רק שאריות מאתמול ושילשום ולחם וחמאה תמיד עושים את העבודה ..[קולורבי וטחינה גלמית בצד הטוב שלי…]ואין ספק שמעולם לא אכלה האנושות טוב יותר מאשר ב50 השנים האחרונות למרות כל הזוועות שמספרים לנו על אוכל.ומעולם לא יכלו כל כך הרבה אנשים לבחור מכל כך הרבה מזונות למרות שאני אישית לא מסוגלת לאכול אבטיח באפריל או גוייאבה ביולי או ענבים בדצמבר או פיטנגו שלא מהשיח.

  2. ממש תענוג איתכן הבוקר..

    ועמל את צודקת, יצא מתוק מידי. איזנתי עם טחינה גולמית..

    לא יודעת בקשר להיום, אולי כרובית מטוגנת.
    האוכל שלי לפעמים נורא מטוגן.
    וגם המוח,
    אני מוצאת את עצמי שקועה הבוקר בקריאת "אסתר" שלך (פברואר 2007!). זה מאוד יפה.

  3. אין מה לחשוש , כי ממילא זה לא יעזור , נתכנס לנטיעת עצים ונייחל לעולם צלול יותר
    היה איזה רגע שחשבתי שאם אנחנו במשבר מים ומאידך נמצא גז אז נתקלח בגז- זה לא הצחיק אותי כמו שזה היה אמור… לחם ועוגות
    המשבר הזה זוחל לפתחינו כמו הנחשים ואנחנו עד שלא "נופתע" לא נעשה כלום , ניסע על אדי הדלק האחרונים או נשאף אותם , נחליק בלייזר ומארי אנטואנט…מעניין איך היא החליקה… ונקנח את האף בתרועת החורף .
    והעיקר נאכל מרק , גם אצלי מתבשל אחד , אנמי – תפא, קישוא ,בטטה גזר , בצל וחופן אורז מלא…זהו.. ככה פשוט.

  4. רוניתא- המשבר האטלנטי חוזר וזה לא מפתיע בכלל. שריפות שיטפונות התפרצויות געשיות. אוסטרליה מוצפת בערך רבע ממנה תחת מים.. כבר שבוע או יותר. הקרוקודילוסים שוחים ומחפשים אנשים הנחשים מצטופפים במקומות הגבוהים בעצבנות רבה רק מחכים לנעוץ שן במישהו ..ציפורים באלפים צונחות מתות מהשמיים בארה"ב וגם אי שם בסקנדינאביה מטח ציפורים מתות…קיישא מייבבת על אבדן החיות ממפרץ מקסיקו ומועצת פרדס חנה מתכוננת לשתילת אלפי עצים ..כולנו חוששים מהשינוי מ"המשבר" מההתחממות… ואף אחד לא ממש מוותר על ליטר דלק אחד במיכל החצי מלא שלו [שלא לומר החצי ריק..]אנחנו פה.. חצי ישנים עדיין וחולמים על לברוא את המציאות של עצמינו..והשפע זה כאן ועכשו ואם עברנו את אטלנטיס נעבור גם את זה.. התבשיל שלך קצת מתוק מדי ..אולי קצת משהו חריף או ג'ינג'ר לתוכו או סתם דפדפי אותי הלאה כי מחר יום חדש..

  5. כמעט ענית – בעיתון הארץ.. איזה תשובה מוזרה – איפה יש נחשים באוסטראליה ? בעיתון הארץ..
    גם זה 2012 , מבחינתי 2012 זה ציור או ==
    העובדה שה49 שלי נופל על התאריך סוף דצמבר 2012 . לא שאני יכולה לעושת עם זה משהו וברור שאין מה לעשות עם זה חוצמ – כמו שהזקנוננת הזקוקה למרק אמרה- להגביר את המודעות , נו טוב נגביר….אבל בשביל ההנאה החזותית – התמונה של העולם ושלי משתחררים יחדיו מעלה לי כמה חזיונות קולנועיים בתלת מימד

  6. באוסטראליה יש שטפונות שמכסים שטח שהוא כמו צרפת וגרמיניה , מדינה אוסטראלית שלמה מוצפת וההזהרה לתושבים , השמרו מהנחשים והתנינים שמגיעים דרך המים לאיזורים שטרם נראו .. ומתלווה צילום של נחש חוצה את הכביש בשחיה – 2012 אמרנו?

  7. אני אוהבת את התנועה בין הגלאקטי/קוסמי אל סיר המרק- התעכבתי במיוחד על הצילום הרב שכבתי והתחשק לי פררו רושה, אם זה קשור לקוסמי או ללאנצ'- זה מה שעושה לי את היום – התנועה הבלתי אפשרית..וחוצמיזה אחרי שהצצתי על האנדיאנית הצעירה סבתא קטנה נראה לי שהיא ממש זקוקה לקערת מרק מנחם של רונית. ליתר בטחון לפני שהעולם מוסט- והוא כבר מוסט לא?
    נחשים מטיילים ברחובות ערים אוסטראליות מוצפות מים מחפשים מקום לבריק פור לאנצ'

  8. מה שיפה בעמלמלת, למרות קוצר הרוח כלפי דמעות ניו אייג' זה שהיא עושה! הגינה הקהילתית היא בניה איטית של מקום ושל ידע נחוץ, שתהיה חסה לנשנש אם וכאשר יהיה שינוי מאז'ורי בתסריט.
    (ולמי שזה מקרוב בא ולא מבין מזתומרת ניצולת חורבן אחד גדול מאוד – הנה לינק).

  9. עמלמולת ניצולת חורבן אחד גדול מאד, שטה בסירות עם נחשים לעבר חיים חדשים, אבל אנחנו פשוטי העם פוחדים מזה מאד. ומצטערים על חיים שאובדים. עמלמולת ניצולת חורבן אחד יודעת שהכל מתחיל מהתחלה, אבל אנחנו פשוטי העם לפני הסוף.

  10. כיף שאת כותבת אחותית. הגשם מצליל אותך אין מה לגיד.
    וקיישה, קיישה. אני אוהבת אותה. היא מדברת, כמו שר' אומר, ב-life codes, ובגלל זה נוגעת במקום הכי עמוק.
    ובדיוק גמני עברתי ליד החקלאי, שמונשם לא בהצלחה מרובה כבצפר, תוהה האם זממי המגדלים כבר חטפו וטרפו. השער המקושת לחקלאי יפהפה. מקווה שיישאר.

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close