2012 זה עכשיואינטרנטכתיבה פרטיתסביבה וקהילה

יומני הוידאו של תיאטרון החופש

אתמול צפיתי לראשונה בלונדון וקירשנבאום, והתארח שם תומר היימן. הוא סיפר על חלומות מפוקסלים – פרוייקט דוקומנטרי בעבודה משותפת שלו ושל ג'וליאנו מר ורן טל – מכתבי וידאו בין נוער מג'נין לנוער משדרות. בהתרגשות רהוטה הוא שיתף בדיאלוג המתמשך שהתקיים בינם ובין ג'וליאנו, שהם שאלו אותו איך יש לו אומץ להעביר חומרים כל כך נפיצים – נערות שמדברות על דיכוי, נערים שמדברים על מרטיריות. "גוליאנו צחק, הוא אמר שאין שום סכנה, הוא הזמין אותנו לבקר בג'נין. רן, שיש לו משפחה וילדים חשש לנסוע, גם בגלל האיומים שג'וליאנו קיבל. אבל ג'וליאנו אמר שבתיאטרון הוא בעל הבית, שאף אחד לא יפגע בו. אין סכנה" (ציטוט חופשי).

הבוקר בפייסבוק סירטון מתיאטרון החופש:

בתחילת הסירטון רואים את ארנה מר, אמא של ג'וליאנו, מול חדר גדוש אדם. היא קוראת: "האינתיפדה, בשבילנו ובשביל ילדינו, היא מאבק לחופש". וזה קשה לי לשמוע, באזניים של אמא יהודיה. אבל אחר כך יש תמונות שמראות ילדים משחקים בין עיי חורבות ואני חושבת, בעיניים של אמא גלובאלית, שאף ילד לא צריך לחיות ככה. לשחק ככה. בין הריסות. ולא רלוונטי מי התחיל..

הסרטון, שעלה ליוטיוב ביולי 2008 מסתיים בליצן מתמוטט על הבמה ומת. כמו נבואה.
הוא שואב אותי ליומני הוידאו של התיאטרון – סרטים מרתקים אחד אחד. נותנים הצצה לג'נין, לתוך סחרחרה של מציאות מבעבעת שהתיאטרון מצליח לנתב לעשיה יצירתית עם משמעות. שעשויה רהוט וטוב. למשל הסירטון הזה, שגרם לי להחסיר פעימה מרוב בהלה. זה בערבית בלי תירגום אבל אפשר להבין מה קורה שם. אני לא רוצה לעשות ספוילר, תראו בעצמכם.

וממנו לאליס אין וונדרלנד בסגנון קברט. הבחורה שמשחקת שם את אליס – לא ברור לי איך היא יוצאת מהדמות לתוך החיים של אישה בג'נין 2011. עם כל הקוד השמרני + הזעם הגברי המתעצם מול הכיבוש.

הרצח של ג'וליאנו מר כמו קוד מוצפן. 4/4/11 בשעה 4 אחה"צ. אני מקווה שאין כאן אפקט פרפר שקשור באופן עלום לזה.

הראה עוד

16 thoughts on “יומני הוידאו של תיאטרון החופש”

  1. מטלטל. מרעיד.
    האיש החזיק בגופו את הטרגדיה של האזור, יכולת יצירה, רצון לבטא, לעשות טוב בעזרת התאטרון ו… גם נבואה.
    אשרינו שהיה איש כזה בדורנו, אשריו שמצא את ג'ני, האשה האהובה ועצוב שכך נגמרו חייו.
    תודה רונית, על התזכורת וההכוונה לכתבה.

  2. הטלויזיה היתה פתוחה ופתאום הודיע שג'וליאנו מר נרצח ולשניה נעתקה נשימתי, כזה סמל לשלום, לאי-שלום, לחיים הבלתי אפשריים והאפשריים פה, הוא תמיד היה איפושהו במרחב עם כל הבלאגנים והידיעות עליו ועם סיפור חייו המסובך ונראה לי שאין אדם בארץ שמחובר לרצון החיים לצד שכנינו שלא הכיר את שמו, את שמעו. דרך חברים, חברים שלו, תמיד הוא עניין וסיקרן והמוות שלו מצטבר לארועים שוברי הלב שקורים פה לאחרונה, שקורים פה תמיד.
    שינוח ינוח ינוח בשלום

  3. חושבת שהסיבה ,אם אפשר בכלל למצוא אחת, למותו – נעוצה בעקר בהיותו לוחם רוח חופשית של ביטוי אנושי , לוחם אמיץ מאד, בוטה וחד. ואולי פחות לתוך העניין שמוצאו ערבי-יהודי.
    יחד עם הידיעה על מותו נזכרתי בפעם הראשונה שנתקלתי בישות הזאת של ג'וליאנו מר – פסטיבל תאטרון עכו, יושבת במדשאה עם הרבה חבר'ה ועסוקה בעקר בסושליינזיג של גיל 15, מי בכלל בא לראות תאטרון..
    ואז משום מקום הוא צץ עם עוד בחורה, שניהם גלוחי ראש, ערומים בחלק גוף עליון (וזו הסיבה שהם הופיעו שם ולא במקומות המיועדים להופעות של הפסטיבל)מייצרים סביבם מעגל של קהל ומרביצים את אחד הקטעים הכי חזקים שהייתי עדה להם במופע רחוב עד היום בעצם..מזעזע, משעשע, תופס אותך בבטן ולא עוזב…נוכחות בימתית אדירה , עוצמתית, זועמת ואחרי הכל פשוט אנושית…
    זה הזכרון שלי – הופתעתי לראות אותו בקטעים הקצרים שלו בסרטון שיש פה, פתאום ראיתי אדם שהתבגר.. וכל כך יפה :-(,
    מן התכנסות של כל הכוח המוטרף הזה שהייתי עדה לו לתמצית בהירה…אויש כמה עצוב..באמת זן נדיר..יהי זכרו מבורך ונישא הלאה לאמנים, יוצרים, אנשי חופש הביטוי, כזה או אחר באשר הם. אמן

  4. בדיוק אני שואלת בלב מה עם מדיטציות קבוצתיות, נכנסת למייל וזה מחכה:

    צו השעה: לעטוף את עצמנו ואת הכדור עליו אנו שוכנים באור

    אחת לשבועיים בימי ראשון בשעה 21.00 נאוה הירשברג ומיכל גלילי מזמינות אתכם לביתה של מיכל בשדה יצחק לקבל אור ולשלוח אותו למקומות הגועשים והסוערים בעולמנו ולאדמה הזועמת מעודף אנרגיה שלילית שנטמעה בה.
    לשבת ביחד למדיטציה מונחת – תרומתנו הצנועה לקורה מסביב."לפעול למען הטוב הקולקטיבי באמצעים פשוטים וזמינים". (אין צורך בידע מוקדם במדיטציה).

    נאוה קבלה בתקשור פניה מידעאל המזמינה אותנו לשבת יחד ולעטוף את הפלנטה באור. בחרנו לעשות זאת ביום ראשון ולהצטרף לעוד קבוצות – לכוח יותר גדול.
    מזה מספר שנים יושבות קבוצות ברחבי העולם בימי ראשון בשעה 21.00 לפי שעון ישראל ושולחות אור לכדור.
    מחכות לכם שתגיעו
    מיכל גלילי
    נאוה הרשברג

    המדיטציה תתקיים ביום ראשון הקרוב 10.04.11
    בבית של מיכל גלילי
    רח" האלון 43 ,במושב בית יצחק
    נפגשים בשעה 20.30 לקפה / תה.
    ב21.00 בדיוק מתחילים.

    לפרטים והוראות הגעה אפשר להתקשר
    למיכל-0502206753
    לנאוה-0523203407

  5. תודה על הפוסט.
    שבע דקות בג'נין והדברים שמעסיקים אותי כאן מקבלים טוויסט , מסתבר שנשים עושות כביסה ומסדרות את הבית ..גם בג'נין ,תאטרון החופש או הידית ,מקלט לרוח.
    הדמוניזציה בה אנו שטופים :רואה ערבים עם כאפיה שרים וחושבת -אינתפאדה…דמוניזציה משני צידי החומה ,ולכולם ילדים.
    בכל סוף שיר יושב ערבי עם נרגילה.
    הוא שילם את המחיר בשני הצדדים,חיים בלתי אפשריים להיות פרי אהבתם של יהודיה וערבי .
    וחבל .

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close