השימושון

במבי – הגן הטבעי של עפרה שחר

במזל טוב והרבה חדוות-יצירה נולד 'במבי' הגן הטבעי לעפרה שחר.
מפגש למתעיינים ביום ראשון ה-26/7 מ-17:00 עד- 19:00 בתיאום טל: 6277788

למה החלטתי לפתוח גן?
אני בת ארבעים! סיימתי בהצטיינות את השליש הראשון בחיי: מושגי יסוד. הגעתי לגיל שאפשר להתחיל. אני בשלה. עברתי לבית נהדר ושיפצתי, חגגתי ביומולדת מהנה ביותר ועכשיו אני מגשימה חלום חיים ופותחת בית וגן על פי עקרון הרצף, שיהיו בו לימודי טבע כיפיים, עבודות בגינה וטיולים לרוב.

[רצה עם זאבים]

מהו גן טבעי?
טבע הוא מדבריות, מפלים, קרחונים והרי געש.
טבעי – זה הטבע שלי. כל עונה ומחזור, שעה ביום והתהליכים בגופי משפיעים עלי.
גן טבעי הוא מפגש בין מה שטבעי לכל אחד מהילדים – בתוך קבוצה. מכיוון שכל ילד שונה מחבריו ומשתנה תוך כדי, האינטראקציה מעניינת ומלמדת את הדברים הכי חשובים בנעימות ובקשיים שבאים באופן טבעי.

מה הכי חשוב בבחירת גן?
הגננת. שתהיה אמא חמה, כייפית, משקיענית ומנוסה. שתשמור על הילדים כמו חברה טובה או שכנה שמבינה עניין ותדע להעצים במקומות הנכונים. שתהיה פנויה לקבוצה קטנה ותתן מענה איכותי לבעיות, מצבי רוח, שעמום ושינויים. שתהיה מעניינת, ושתאהב מאד מאד את העבודה שלה. שתבין ותסביר איך דברים מתחילים, קורים ונגמרים. שיהיה לה סטוק של חיבוקים שמנים. שתדע לאזן בין ריגוש ורוגע. שלא תצפה מעצמה או מאחרים להראות מושלמים. שתהיה כנה, פתוחה וטובת-לב. שתהיה יוזמת, אמיצה, יצירתית ושמחה. שתאהב לצייר, לרקוד, לטייל, לשיר ולהמציא סיפורים ורעיונות.

מה הכי חשוב בגן טבעי?
שהילדים ירגישו בבית. שיהיה להם נוח וטוב, שירגישו חופשיים לבקש, להגיד, להמציא ולעשות מה שבא להם (ולא מסוכן). שיהיה סלון לסיפורים, פינת-אוכל, ערסלים למנוחה, צעצועים מאתגרים וגינה להשתוללויות. שיהיה משפחתי.

ממה למדתי?
אני סקרנית ואוהבת ללמוד ולהתנסות. מעריצה שרופה של יאנוש קורצק ומרי פופינס. למדתי המון בגן מרגיט המקסים, בו גדלתי במושבה רעננה. למדתי גם בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל-אביב (B.A, B.ED) ומהילדים בגן מעורבות שהיה לי, מילדי הקיבוץ בהם טיפלתי כשהייתי נח"לאית, מהילדים שלימדתי בבית הספר "אלונים" ובעוד בתי ספר בארץ, למדתי המון מאמא שלי שכבר לא איתנו. אני מדמיינת שהיא כוכב בשמיים ששומר עלי שלא אפסיק לעשות שטויות… ומבתי נעמה שחר, המורה הגדולה מכולם (בת רבע לחמש).

הנך פלא / פאבלו קזלס

כל רגע בו אנו חיים
הוא רגע חדש.
כל רגע בו אנו חיים
אין שני לו ביקום,
לא היה כמותו מעולם
ולא יהיה עוד לעולם.

ומה מורים אנו לילדינו בבית הספר?
מלמדים אנו אותם
כי שניים ועוד שניים הם ארבע
וכי פאריז היא בירתה של צרפת.
ומתי נלמד אותם גם מה שהינם?

עלינו לאמר לכל אחד מהם:
יודע אתה מה שהנך- הנך פלא.
הנך יחיד ומיוחד- הנך פלא.
בכל העולם כולו
אין עוד ילד אחד בדיוק כמותך.
הנך פלא. הנך יחיד ומיוחד.
והבט בגופך- איזה פלא הוא.
רגליך, ידיך, אצבעותיך הזריזות,
האופן שבו הנך מתנועע
הנך פלא.
עפרה שחר, טל '052-8717905

הראה עוד

30 thoughts on “במבי – הגן הטבעי של עפרה שחר”

  1. בני הקטן והמתוק נמצא בגן של עופרה ונהנה מכל רגע.
    האווירה המשפחתית, האהבה של עופרה, קודם כל לילדים אבל גם לטבע ולקסם שנמצא בכל אחד מאיתנו ומסביבנו, יוצר גן נינוח, מפתח ומעשיר עבור הילדים.

    כרגע אנחנו מחפשים עוד ילדים שיצטרפו למשפחתון. אל תהססו להתקשר לעופרה (055-6617905)
    מי שירצה לשמוע עוד קצת המלצות – בשמחה.

    גלעד

  2. יש מקום אחרון חביב בהחלט בנוסף לארבעת המופלאים שכבר ב"במבי".
    נשמח לשותפ/ה לטיולים בנוה אשר בעגלול, זלילת תותים מהעץ, קיום מצוות נישנוש ארנבים, הצגות קטנות בתיאטרון בובות, דיסקו על הספות בסלון, קטיף מאסיבי של שערות סבא סביון, חיבוקים לרוב, סיפורים על המחצלת תחת עץ התפוזים, זריקת פרחים לרוח בשאגות: "קולולושה" ועוד שפע פעילויות חינוכיות ומועילות לגיל הרך וארוחות פינוקים עם הורים ואחים.
    אזהרה: הם בוכים בדמעות ממש מרוב שלא רוצים ללכת מפה.

  3. באתי לספר על "גן במבי" של עפרה שחר,
    עפרה היא אדם מיוחד,סובלני,ורגיש
    כל יום עפרה יחד עם נינה (בת שנה ותשע) ועמנואל מסתובבים להם בשדות,בגני שעשועים והולכים לבקר את הפרות והסוסים בחקלאי,היום לדוגמא הם היו בים!איזה כיף!קיבלתי את נינה כבר אחרי מקלחת…
    מי שמחפש מסגרת שונה ואיכותית שחורגת קצת מהנורמות ,מוזמן ליצור קשר עם עפרה,0528-717905

  4. כתבתי והודעתי לא הופיעה! אז איזה גן מדהים את פותחת פופה, ואיזה כיו]פים יהיו לילדים השמחים. שיהיה רק מוצלח, שהגן יפרח יחד איתך ועם הקטנים ושהשלווה תשרור עוד עוד עבורך ועבורם יחד עם הצלחה בכל המובנים

  5. תודות על הפירגון. הסמקתי.
    במבי הוא גן משפחתון לחינוך ביתי איכותי בקבוצה אחת קטנה ורב גילאית. הנרשמת הצעירה ביותר היא בת שנה ושלושה, והבוגרת ביותר בת חמש כמעט. אשמח לספק את סקרנותכם בטלפון- 6277788 או ב-0528717905
    שיהיה לכם יום מצחיק עפרה.

  6. מברוק! כל הכבוד! אני מפנטזת ומתלבטת ואת עושה…יש לך המון מה לתת ואני בטוחה שתצליחי בגדול. הפוסט מאד מוצלח ומשקף את רוחך (כפי שהתרשמתי ממנה). חשוב רק שתצייני באמת באילו גילאים מדובר. בהצלחה. תמר (אמא של מעין).

כתיבת תגובה

Close