אודות מושבה חופשית

[גרסה מתעדכנת]

מושבה חופשית עלתה לאויר בחורף 2006. יוזמה עצמאית של רונית בר אילן, תושבת כרכור. הצהרת הכוונות הראשונית היתה פרקטית: אתר שבו אפשר להתעדכן בהופעות, סדנאות, בילויים, מסיבות, שיטוטים וכל שאר ההתרחשויות מרחיבות הלב והתודעה שיש באזור. חוץ ממידע מעשי יש פה גם טורים אישיים, אזוטריה מקומית, אקספירימנטליות רוחנית וכמובן – אמנות. מוניציפליה פחות. בעיקר קולות של אנשים.

בארבע שנים האחרונות העולם מסתחרר ומואץ, האינטרנט תופס יותר ויותר מקום בחיים. כל כך הרבה אפליקציות יש ללמוד, והן מתרבות. מושבה חופשית היא מרחב שמכבד את מרווח הנשימה בתוך השפע שהטכנולוגיה מאפשרת.
בגלל היותה קיימת בקהילה פיזית, הרבה מהתגובות לפוסטים מגיעות בצהריים בשער של בי"ס, בפגישה מקרית במושבה, במכולת.. ועולים רעיונות. באיפיון התבנית החדשה יש מקומות שבהם בחרתי אולדסקול בכוונה – למשל, להמשיך את הלוחות החינמיים במתכונת של פוסטים רגילים, כשהמודעות הן תגובות, כדי לשמר את השיח האנושי. זה חלק מהמשך הבניה של רוח האתר, שתמשיך לנשוב בו, שלא יהיה עשוי רק פח וכפתורים נוצצים, שיהיה בו גם לב.. וגם יד מכוונת.

יש הרבה דרכים לפרסם באתר בתשלום, והן מפורטות כאן. עם המעבר לעיצוב החדש, נפתחות אפשרויות חדשות. עדכונים בהמשך.
בתחום החינמי תוכלו להציע בתים, עבודה, יד שניה, בעלי חיים, ברטרים ושיתופי פעולה בכל תחום שבא לכם. פשוט תוסיפו את המודעה באמצעות מנגנון הוספת תגובה. אם זו הפעם הראשונה שאתם מגיבים באתר, התגובה שלכם תמתין לאישור. זה לא מנגנון שנועד לסנן תגובות לגיטימיות, אלא כדי למנוע ספאם.

אני מאחלת לנו שנעשה חיים 🙂

כתבה על ההתחלה של מושבה חופשית ב-NRG

כותבים אורחים ותורמי תוכן קבועים:

גלית שביב (גלו) – מגדלת כאןשתי בנות, צמחים וחלומות. מכוונת לגובה. מטפלת באנשים, במלים, בכיריים ובסירים. מקווה שייצא טעים.
לטורים של גלו >>

*

טליה טוקרטליה טוקר – מלמדת, מטפלת ומתמחה בלוחות הזמן ובאסטרולוגיה של המאיה. עברה חניכה בשושלת הקיצ'ה, שושלת שאמאנים גוואטאמאלית עתיקה וכן הוסמכה ללמד ע"י האקדמיה של המאיה. מלמדת ולומדת כיצד לחיות את הקודים המוצפנים בלוחות הזמן.
לתחזיות המאיה >>

*

עמליה זנדעמליה זנד – אמנית, ציירת, מקעקעת, אמא, יוצרת בובות, קוראת בקלפים, מומחית-על לקפה קבלנים, מדליקת מדורות, פליטת אטלנטיס, יוצרת חפצים של עוצמה. מקימת הגינה הקהילתית.
לטורים של עמלמולת >>

*

לילי בוטמן – חולמת מיחזור, בנייה ירוקה וחינוך לפרואקטיביות. מגדלת אתר העוסק בקיימות מעשית וגם את נעם ואביב יחד עם ערן.
לטורים של לילי >>

*

ענת מגלענת מגל – אוהבת את החיים בצבע. סקרנית בלתי נלאית. בדילוג מתמיד בין העולם הווירטואלי למציאות.
לטורים של ענת >>

*
*


רענן פרי ואביב מלכא –
זוג בחיים ובעסק, בעלי "האוסף", הורים לשלושה בנים. אוספים, ממחזרים, משוררים ומשחררים חפצים וזכרונות.
לטורים של אביב >>

*


אייל כגן
– עורך דין, אבא, כותב, כלכליסט, סוחר רהיטים פיוז'ן בלליפוף – העסק המשפחתי שהקימה אישתו, הילה. הוגה, בוחש, מרתיח, ומבשל יוזמות קהילתיות.
לטורים של אייל >>
*


יעלה זלאיט
– נשואה לאמנון ואמא לשלושה. עסוקה בלימוד והתפתחות אישית כ 20 שנה בדיסיפלינות שונות מתחומי האמנות וידע התפתחותי. בשנים האחרונות עוסקת בלימוד הידע הביוגראפי הנשען על ידע האדם. לטורים של יעלה >>

*

אילנה פלדה

אילנה פלדה – היא אמנם לא כותבת כאן אבל העזרה שלה במושבה חופשית עמוקה ומשמחת. דרך מידע, תרומה לעיצוב, תמיכה רגשית, ייעוץ מוסרי ופטישים למוח. אילנקה אהובה.

1 thought on “אודות מושבה חופשית”

  1. פינגבאק: התפתחות האתר

כתיבת תגובה

Close