הקרנת הסרט "אח שלי גיבור" ושיחה עם הצלם יואב קליינמן

מתי הארוע

תאריך: 10/01/20
שעה: 14:00 - 16:00

פרטי הארוע


אח שלי גיבור, ישראל 2016, 78 דק'
בימוי והפקה: יונתן ניר
צילום:יואב קליינמן
צעירים ישראלים בעלי תסמונת דאון יוצאים עם אחיהם לטיול תרמילאים בצפון הודו. כל אחד מזוגות האחים נושא עימו מהבית קונפליקט לא פתור.
המסע המאתגר מציף זכרונות ילדות, חושף את הקשיים אבל גם את רגעי הקסם שמביא איתו אח מיוחד לתא המשפחתי.
על רקע נופי ההימלאיה, בליווי מוזיקה מקורית של אהוד בנאי, מסע אל ארץ רחוקה הופך למסע אל תוך הלב. מסע של התקרבות והשלמה.
הסרט חושף באופן אינטימי את מערכת היחסים המיוחדת השוררת בין האחים, מערכת יחסים המתפתחת ומשתנה תוך כדי המסע. האתגרים הפיזיים והנפשיים איתם מתמודדים האחים מעוררים השראה, אבל גם מעלים אל פני השטח שאלות: עבור מי נערך המסע הזה ואת צרכיו של מי הוא משרת? האם לאח "הרגיל" או למשפחה מותר לקבוע לאח "השונה" מה נכון עבורו ואיך עליו לחיות את חייו? שאלות מסוג זה מעסיקות באופן תדיר משפחות שאחד מילדיהן הוא בעל צרכים מיוחדים, והמסע מחדד ומעצים אותן.
עבור האחים בעלי תסמונת הדאון המסע מביא איתו התרגשות גדולה, אבל גם פחדים וחששות. תגובות אנושיות אלה, באות לידי ביטוי באופן מוקצן אצל בעלי תסמונת דאון שאינם יודעים "לשמור בבטן" או להעמיד פנים. המודעות הנמוכה למצלמה והאותנטיות הטבעית של ה"דאונים", הופכים את המסע ואת הסרט המתעד אותו למרגש ומשנה תפיסה עבור הצופה: ה"דאונים" כלפיהם חלקינו רגילים לחוש חמלה, מתגלים במהלכו ככאלה שניחנו בתכונות אנושיות אליהן רבים מאיתנו כמהים: כנות, ישירות ויכולת לחוש ולהביע אהבה ללא תנאי.
ההתמודדות עם הקשיים ואחוות האחים, על רקע נופיה הקסומים של הודו וצבעוניותה האנושית, מעבירים את הצופה חוויה של פתיחות וקבלת השונה ותורמים להבנה עמוקה יותר של אנשים בעלי צרכים מיוחדים ושל משפחותיהם.
בתום ההקרנה תתקיים שיחה עם הצלם יואב קליינמן
לצפייה בטריילר:


מחיר: 30 ש"ח

אתר אינטרנט / פייסבוק: https://bit.ly/37AH16b

מיקום הארוע

Loading Map....

Close