הרצאה וסדנה חוויתית להורים בנושא "פיתוח מיומנויות חברתיות"

מתי הארוע

תאריך: 29/09/13
שעה: 20:30 - 22:00

פרטי הארוע


הרצאה וסדנה חוויתית להורים בנושא "פיתוח מיומנויות חברתיות" הסבר על קבוצות הילדים והנוער

ראשון, 29.9, 20:30 , תיאטרון הידית, פרדס חנה, 

30 שח לאדם, 50 שח לזוג

 

טיפול קבוצתי לילדים

הילד שלכם מתקשה להתמודד עם מצבים חברתיים בבית הספר או בשעות אחר הצהריים?  אולי הוא נקלע הרבה לריבים ולמכות ופותר בעיות בדרכים אלימות או לא יעילות?  הילדה שלכם מתקשה ליצור חברויות עם בני גילה או מרגישה לא מקובלת או לא רצויה על ידי בני גילה?  או אולי הם מתקשים להשתלב בפעילויות קבוצתיות עם בני גילם?

 טיפול קבוצתי הינה שיטה יעילה על מנת  לעזור לילדים החווים בעיות חברתיות לאתר דרכים מוצלחות יותר ליצירת קשרים בין אישיים,  לזהות את נקודות החוזק והחולשה בעצמם וביצירת קשרים ובשמירה עליהם, ללמוד לחולל שינויים ולצבור חוויות חיוביות, מחזקות ומצמיחות, שילוו אותם בדרכם.

הטיפול מיועד להקנות כלים חדשים להתמודדות חברתית, לפתח דימוי עצמי חיובי, לפתח ביטחון עצמי, מיומנויות תקשורת, יכולת ריכוז, הקשבה, ללמוד להתאפק, לפתור בעיות בדרכים יעילות, לדבר ולהקשיב לעצמי ולאחר.

מה עושים במפגשים? במפגשי הקבוצה, המונחים על ידי פסיכולוגית ודרמה תרפיסט,  עוברים המשתתפים תהליך טיפולי, שבמהלכו מתקיימת פעילות יצירתית. באמצעות אמצעי הרחקה שונים כגון משחקי תפקידים, שירים, סיפורים, תנועה, בובות וכדומה עוברים המשתתפים תהליך שבו הם מתנסים במגוון מצבים, דמויות ותפקידים. ההתנסויות השונות מעשירות את נפשו של הילד ומחזקות אותו. במפגשים נשלב בין טיפול בהבעה ויצירה, לבין כלים פסיכולוגיים ואמצעים  אומנותיים שונים. המשתתפים יחוו ויתנסו בהבעה העוקפת את מחסום המילים, יתחברו לכוחות היצירה ויחוו שחרור רגשות כלואים, ספונטאניות, והרחבה של כוחותיהם .

לאילו גילאים מיועדות הקבוצות? הפעילות הקבוצתית לשיפור מיומנויות חברתיות מתאימה לכל גיל, היות אופי הפעילויות ותכניהם מותאמים לגיל המשתתפים.

בגילאים צעירים, המפגשים מתבססים על פעילויות מוטוריות, קצרות ומשתנות תוך שימוש בחומרים מגוונים. בגילאי נוער המפגשים מבוססים בעיקר על תקשורת מילולית – דיונים, שיחות, פעילויות ומשחקי תפקידים – תוך התייחסות גם לתקשורת הלא מילולית.

קבוצה לילדים עם לקות תקשורתית

ילדים עם לקות על הספקטרום האוטיסטי חווים את העולם בדרך הייחודית שלהם. יש להם קשיים ביצירת קשרים חברתיים, לרובם רגישויות חושיות שונות – לדוגמא רגישות יתר לרעשים, למגע  או לאור, הם מתקשים להבין מצבים חברתיים, מתקשים ליזום וחווים עקב כך בלבול ומצוקה.

במפגשים הקבוצתיים מגלים הילדים שהם אינם לבד אלא שקיימים ילדים נוספים החולקים קשיים דומים לשלהם ועצם הגילוי מעודד ומחזק. בקבוצה יכול הילד לשתף בחוויותיו, לסייע לאחרים, להציע פתרונות, לחזק ולהעצים את הדימוי העצמי וההערכה העצמית שלו, לרכוש מיומנויות חברתיות ותקשורתיות נוספות של יצירת קשר, שיחה, אינטראקציה הדדית, משחק, שיתוף פעולה, בחירה, יזימה, וויתור ומציאת פתרונות.

 הקבוצות מתקיימות  לגילאי הגן ובית ספר יסודי, חטיבת ביניים ותיכון.

  על המטפלים-

יעקב דניאל, דרמה תרפיסט ובמאי, מטפל בדרמה במסגרת משרד החינוך, מנהל אומנותי תיאטרון אקו פלייבק, מופיע בהבימה, התיאטרון הלאומי. מלמד הנחיית קבוצות באמצעות תיאטרון פלייבק . בעל ניסיון בטיפול בילדים, בני נוער, מבוגרים, הדרכות הורים ועוד.

 דיצה משולם, פסיכולוגית חינוכית מומחית, בעלת הכשרה בפסיכולוגיה קלינית, מנחה מוסמכת להתמקדות, שחקנית יוצרת בתאטרון, חברת אנסמבל תאטרון הידית. בעלת נסיון בטיפול בילדים, נוער ומבוגרים, הדרכת הורים, טיפול הורה-ילד והנחייה קבוצות לילדים על הספקטרום האוטיסטי.

לפרטים והרשמה :    דיצה 0544821837    יעקב 0508713662



מחיר: 30

אתר אינטרנט / פייסבוק: http://www.echoplayback.co.il/#!dth/c1mjo

מיקום הארוע

Loading Map....

Close